2015-10-08, 21:45
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Det är dock inte själva onanin i sig som är det mest ohälsosamma, utan det är hyperstimulin från porren. Kombinationen av onani och porr samtidigt resulterar i sjuka dopaminspikar, i klass med de man får från kokain om jag inte missminner.

Lyckades vara utan porr i 45 dagar och mådde helt sjukt bra på alla sätt och vis. Måste försöka det igen, men det är lättare sagt än gjort.

Jag klarade 3 dagar, sen spelade det ingen roll vad man gjorde, det var bara sex/porr i skallen och man kunde inte koncentrera sig på någonting. Sjukt irriterande bara. Kan inte tänka mig att det tillståndet skulle göra någon lyckligare, bara mer frustrerad.

Jag tror att dompamintillverkningen ökar i relation till vad du gör. Runkar du 2 ggr dagligen sedan du var 14 så kommer givetvis kroppen sedan länge producera mer dopamin än de som runkar 1 gång / veckan. Slutar du te.x runka eller träna så kommer dopamintillverkningen också minska eftersom kroppen märker att den inte behöver det i samma utstäckning, dvs du kommer inte kunna gå runt och vara "hög" (och glad) pg.a att du har en massa "oanvänt" dopamin.

Att bryta mönster kan dock vara bra, och det i sig kanske gör någon lyckligare om denna tycker att mönstret blivit någonting som man mår dåligt över.
Citera
2015-10-08, 22:30
Medlem
nonameds avatar
hehe och du har normala testosteron nivåer.
Citera
2015-10-08, 22:35
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Man kan återställa och reperara sina dopaminnivåer genom att undvika aktiviteter som på ett onaturligt sätt minskar dem. Det tar dock tid och söker du på det så kommer du hitta mycket information om ämnet.
"Repair dopamine receptors" är ett tips som leder till många vetenskapliga texter, diskussioner och erfarenheter från människor som gått från zombies till livsnjutare.

Du har fortfarande inte skickat en enda länk till din påstådda "vetenskapliga texter".

Googlar man så kommer det upp en massa forum för narkomaner, säger väl det mesta om att jag troligtvis har rätt ?
Citera
2015-10-08, 22:41
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Du har fortfarande inte skickat en enda länk till din påstådda "vetenskapliga texter".

Googlar man så kommer det upp en massa forum för narkomaner, säger väl det mesta om att jag troligtvis har rätt ?
Brukar vara så. Att receptorerna blir överbelastade och dör. Men då är man hardcore knarkare.
Citera
2015-10-08, 22:43
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Har ts fel eller varför är du skeptisk?
Jag vet att sperma är i pungen men det betyder inte att jsg vet den kemiska kompositionen för det.
Måste jag veta det för att ha förståelse för könsorganet?

Ja TS har fel.

Beror väl på vad du ska använda din sperma och könsorgan till och vilken kunskap du letar efter. Men om du ska fertilitets-testa dig så kan du självklart inte göra det själv med den kunskap du beskriver att du har.

Missförstå mig inte, jag försöker inte påtvinga folk onödig kunskap.
Vill bara inte att folk ska vilseledas och gå på bluff-medicin, vilket TS gör med relativt begränsad kunskap men som förefaller vara "Högre kunskap" då han slängt in en fin historia.
Citera
2015-10-08, 22:50
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Brukar vara så. Att receptorerna blir överbelastade och dör. Men då är man hardcore knarkare.

Jag vet inte vad du tror dessa receptorer är och hur de fungerar.
Citera
2015-10-08, 22:57
Medlem
Doodis avatar
Menar TS att dopamin är den enda signalsubstansen i hjärnans belöningssystem?
Citera
2015-10-08, 23:03
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Jag håller med Valsu. Jag och andra där jag just nu gör mitt arbete (neurocentrum) får ständigt kritik av direktören för det lilla minsta vi säger. Men på flashback så får en flummig TS ryggdunkningar medan en annan idiot skriver att man inte behöver vara expert för att förklara terapeutiska metoder. Dessa fån skulle inte överleva en dag på ett forskningscentrum.

Bra att det finns en till med lite högre kunskaper som kan bekräfta att jag talar sanning.

Själv forskar jag inte men bygger på min kunskap genom att läsa nya forskningsrön främst via Pubmed.

Låter som ni jobbar hårt i det Neurocentrum du forskar.Har ett par kollegor som jobbar i labb med att leta fram nya cancer-markörer, och har själv gjort en del forskning inom mikrobiologi.

Det jag stör mig på är alla dessa kvacksalvare som använder vetenskapliga ord och på så sätt lurar i andra att de skulle vara "högre vetande individer", det var någon gubbe i Göteborg som sålde "Ph-Kalk" och lurade till och med TV4 att ta med dessa kvacksalvare i Nyhetsmorgon.
Som om kroppen inte själv skulle klara av att reglera Ph-värdet.

Se bifogat klipp: https://www.youtube.com/watch?v=l6t9wthHVP0
Citera
2015-10-08, 23:04
Medlem
Valsus avatar
Citat:

Uhm det är inte riktigt så enkelt.
Citera
2015-10-08, 23:07
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
hehe och du har normala testosteron nivåer.

Likadant med testo.. Dvs tränar du eller runkar/har sex ofta så kommer kroppen att producera mer. Inget konstigt att kroppen producerar mer hormoner eller signalsubstaner beroende på vad du gör, det är så kroppen funkar

Så nej, jag tror inte på det TS säger. Däremot tror jag som sagt det är positivt att bryta invanda mönster ibland, det är snarare det vissa i så fall blir lyckliga av.
Citera
2015-10-08, 23:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Det är dock inte själva onanin i sig som är det mest ohälsosamma, utan det är hyperstimulin från porren. Kombinationen av onani och porr samtidigt resulterar i sjuka dopaminspikar, i klass med de man får från kokain om jag inte missminner.

Lyckades vara utan porr i 45 dagar och mådde helt sjukt bra på alla sätt och vis. Måste försöka det igen, men det är lättare sagt än gjort.

Det där är ju trams. Med det resonemanget skulle allt för bra sex också vara ohälsosamt eftersom det skulle ge för stark stimulans och bränna ut mina receptorer.

Jag har hört hundra varianter på det resonamaget nu. Det sprider sig som en löpeld. Det kan tillämpas för att avfärda precis vad som helst man inte gillar. Porr är knark. Sex är knark. Träning är knark. Facebook är knark.
Citera
2015-10-08, 23:21
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Likadant med testo.. Dvs tränar du eller runkar/har sex ofta så kommer kroppen att producera mer. Inget konstigt att kroppen producerar mer hormoner eller signalsubstaner beroende på vad du gör, det är så kroppen funkar

Så nej, jag tror inte på det TS säger. Däremot tror jag som sagt det är positivt att bryta invanda mönster ibland, det är snarare det vissa i så fall blir lyckliga av.
What you going to do. Är man kåt så är man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in