Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Nej, man får varken bekräfta eller dementera om en person är kund i banken. Så ditt inlägg stämmer inte. Om man inte kan fastställa att det är kontoinnehavaren själv så får ingen information alls lämnas ut.
Flera andra har redan sagt att jag och den bank jag verkar inom bryter mot banksekretessen dagligen, det är OK att bekräfta att informationen på en transaktion kund gjort stämmer för att stämma av om allt står rätt till, det är min skyldighet där jag verkar. Däremot får jag inte dela ut information till en kund vid begäran. Läs på lite i banksekretessen innan ni blir granskade istället för att krypa på mattan vad gäller reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
dassarullen
Det var riktigt skönt att känna bankpersonalen vid namn och deras fritidsintressen-det blev lite kompiskänsla men med vetskapen att snubben bakom bankdisken säljer sin själ för att behålla sitt jobb.
Intresserad av hur denna person sålde sin själ för att hålla ihop sitt jobb? Jag har flera gånger får behållit mitt bankjobb fastän jag stundvis förvisso oupptäckt varit kontraproduktiv (p.g.a. religiösa och moraliska skäl)
Ja, det är gott att ha en bank man kan gå till för att ta en kaffe, mer sådana banker tack!