Citat:
Ursprungligen postat av
SnobbenL
"således"
Dra ut pinnen ur röven för fan. Tror du att du är en android eller nåt?
Förresten så har du fel. Trots att du kastar omkring dig massa avancerade ord så är det du säger helt jävla fel.
Det klassas inte alls som en medveten handling att skicka till fel konto. Om man kontaktar sin bank och förklarar situationen så är det ett misstag, ej en medveten handling. Det är till och med straffbart för mottagaren att behålla pengar som han får insatt på sitt konto ifall han inte vet vem som skickade pengarna.
Om han spenderat pengarna så anses det vara hans egna ansvar att kontakta banken när sådant inträffar.
Snubben som skickade fel får med andra ord tillbaks pengarna vanligtvis inom 2-3 veckor men det är garanterat löst inom 12 månader.
//En som jobbar på en av Sveriges största banker.
Skit ner dig.
således är absolut inget avancerat ord, ett hyffsat logiskt ord rent retoriskt.
Om jag har pengar som inte är mina och jag får behålla dem så blir jag inte straffad, däremot finns en risk att jag vid något tillfälle måste ge tillbaks dem, ja. Men om det inte sker en korrigering å kundens vägnar så är oddsen att pengarna kommer "till rätt hand" på egen väg ganska liten. PMa mig gärna om ett år och se om mina pengar växt eller ifall de är återlämnade och om jag fått behålla bufferten jag tjänat in.
Faktum är att jag läst rättsjuridik, ekonomisk juridik (affärsjuridik) m.m. i ledet, studier som inte krävs för att vara anställd på en bank.
PS: jag har inte på något sätt försökt motbevisa det du påpekar i det fetade, varför du är frustrerad är din ensak ändock min otrevnad att läsa kvantitativt skit.
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
SnobbenL
Jag vet FAAAN så mycket mer än alla ni horungar här inne. Jag är fucking jävla rådgivare på Swedbank. Så dra åt helvete, återkom när ni har lite koll på läget

Ha det
Tar du kola på möten också? Skulle inte vilja ha dig som juridisk rådgivare.