• 1
  • 2
2014-01-19, 18:12
Medlem
casanuevas avatar
Jag har tidigare varit på Nordic Wellness (Sportlife) i Göteborg och var riktigt nöjd. Riktigt vilket kommer jag inte ihåg. Men det var lagom stort och öppet med dessutom fönster för utsikt utåt. Det kändes alltså inte instängt och litet.

Jag vill gå till ett NW-gym imorgon och bli medlem (SILVER), tillgång till endast ett gym.

Det ska som sagt vara öppet, lagom stort, ha fönster för utsikt och naturligt ljus samt tillräckligt många maskiner!
Ett stort plus om det finns parkering i närheten.

Nu till min fråga:

Det finns 14 Nordic Wellness gym i Stockholm. Istället för att åka förbi och besöka alla gym, så undrar jag ifall några av dessa 14 uppfyller mina önskemål?
Senast redigerad av casanueva 2014-01-19 kl. 18:15.
Citera
2014-01-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casanueva
Jag har tidigare varit på Nordic Wellness (Sportlife) i Göteborg och var riktigt nöjd. Riktigt vilket kommer jag inte ihåg. Men det var lagom stort och öppet med dessutom fönster för utsikt utåt. Det kändes alltså inte instängt och litet.

Jag vill gå till ett NW-gym imorgon och bli medlem (SILVER), tillgång till endast ett gym.

Det ska som sagt vara öppet, lagom stort, ha fönster för utsikt och naturligt ljus samt tillräckligt många maskiner!
Ett stort plus om det finns parkering i närheten.

Nu till min fråga:

Det finns 14 Nordic Wellness gym i Stockholm. Istället för att åka förbi och besöka alla gym, så undrar jag ifall några av dessa 14 uppfyller mina önskemål?

Göteborg har mycket bättre gym än Stockholm. Men kan rekommendera gymmet vid odinsplatsen, på översta våningen har det fönster mot vägen. på undre våningen inga fönster vad jag vet.

Finns även ett på Tegnérgatan är ganska öppet men sämre än odinsplatsen om man jämför antalet maskiner och liknande.

Har ingen aning om hur det är med parkering, är tunnelbana som gäller i Stockholm

Sen finns det ett gym på lidingö som är ganska skapligt också. Det är 1 våning, tror det är mycket fönster. Finns parkering i närheten.

Edit: som nedanstående skriver, så är nog hammarbysjöstad det som uppfyller dina kriterier bäst, det är öppet och finns parkering i närheten.
Senast redigerad av wvwv 2014-01-21 kl. 15:37.
Citera
2014-01-21, 15:34
Bannlyst
NW Hammarby Sjöstad uppfyller dina önskemål. Ett riktigt trevligt gym med bra maskiner.
Citera
2014-02-09, 13:12
Medlem
casanuevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
NW Hammarby Sjöstad uppfyller dina önskemål. Ett riktigt trevligt gym med bra maskiner.

tack! Det blev faktiskt NW i Hammarby Sjöstad. Kan säga att jag är riktigt nöjd!
Citera
2014-02-10, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av casanueva
tack! Det blev faktiskt NW i Hammarby Sjöstad. Kan säga att jag är riktigt nöjd!
Najs! Kul att du gillar det.
Citera
2014-02-11, 17:13
Medlem
Bästa gymmet sett till fria vikter är nog Hornstull, lite äldre gym, men där har de två stycken knäböjställningar. Hur många stänger med rack/ställningar finns det i Hammarby Sjöstad?

Hornsgatan är otroligt trångt, lite plats, osäker på om det fanns en squatrack eller liknande där också.

Ringvägen är väldigt litet, få maskiner, ingen squatrack.

Tegnergatan är fräscht, en squatrack och de flesta maskiner.

Östermalm är också fräscht, mycket plats i gymmet, en squatrack och de flesta maskiner. Ofta lite "finare" folk som tränar där. Har bastu också.

Hornstull är lite äldre, men fortfarande ganska fräscht. Ofta inte så mycket folk och har massvis av maskiner, två ställningar. Har bastu också.
Citera
2014-04-09, 06:22
Medlem
Nån som har provat det på port 73 och har nått att säga om det?
Citera
2014-07-11, 13:27
Medlem
aeons avatar
Väcker liv i en gammal tråd men är lite nyfiken på hur utbudet vad gäller fria vikter, stänger, racks och bänkpressar är på NW i Sjöstaden? Kanske går det snabbare att besöka stället men vem vet
Citera
2014-11-04, 20:57
Medlem
casanuevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Väcker liv i en gammal tråd men är lite nyfiken på hur utbudet vad gäller fria vikter, stänger, racks och bänkpressar är på NW i Sjöstaden? Kanske går det snabbare att besöka stället men vem vet
Sorry, har haft en kort paus här på Fb och därför missat detta.

Det är ett riktigt stort utbud av fria vikter och allt som ni killar behöver för att pumpa upp er så att säga! Jag var riktigt nöjd, men slutade för att jag helt enkelt tappade lusten för träningen..
Men du ska absolut träna där tycker jag rekommenderar det starkt!
Citera
2018-08-23, 13:59
Medlem
Grankulas avatar
Om man inte har något emot att åka lite långt ut så är Nordic i Barkarby staden det bästa gym jag någonsin varit på. Skit stort. Mycket fria vikter och maskiner om man gillar det. enda nackdelen är väl att det är typ för fullt om man drar vid 17-18 tiden när folk slutat jobbet och ska träna. Men det är mest på måndagar.
Citera
2018-08-23, 14:14
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag har en nära mig som ligger vid Ica Maxi i Lindhagen, nån som varit där?
Citera
2023-01-23, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Om man inte har något emot att åka lite långt ut så är Nordic i Barkarby staden det bästa gym jag någonsin varit på. Skit stort. Mycket fria vikter och maskiner om man gillar det. enda nackdelen är väl att det är typ för fullt om man drar vid 17-18 tiden när folk slutat jobbet och ska träna. Men det är mest på måndagar.
Jag kan tänka mig att åka dit ut och speciellt om det är så bra som du säger. Och ett stort plus är om det finns bastu. Numera har dom Nordic Wellness som har bastu bara bastun på tre dagar i veckan och fyra timmar åt gången (dom flesta i alla fall). Under varje klubb på NW hemsida står vilka tider som bastun är på men för gymmet i Barkarby står inga tider alls. Fast när man läser i beskrivningen ser det ut som att det skulle finnas en bastu där då symbolen för bastu är markerad, men det kan ju vara fel. Vet du om det finns en bastu på Barkarby-gymmet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in