2015-10-08, 10:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte vi ska koncentrera oss för mycket på blodet. Antagligen har de väl fått in ett tips på någon som hotats eller misshandlats. När inte denna är där hon så att säga bör vara, och hennes närstående (anar att iaf minst någon av de misstänkta är närstående på något vis) inte har någon förklaring, och kanske inte ens brytt sig om att meddela polisen om försvinnandet - ja då finns det nog skäl att fatta misstankar.

Men hade polisen trott att hon lever så skulle man nog göra lite fler ansträngningar för att lokalisera personen - typ gå ut med bild.

Jag är enig med dig, låt oss inte fokusera allt för mycket på kvantiteten av blod.

Intressant är att någon misstänks för att ha transporterat bort kroppen i en bil. Jag antar att man funnit kvinnans blod i bilen?

Att man ändrat från mord till grov misshandel tror jag enbart är av praktisk/taktisk betydelse inför häktningsförhandlingarna.
I nuläget så är det antagligen lättare att argumentera för grov misshandel?

Har någon pejl på hur polisen fick kännedom om det hela?
Citera
2015-10-08, 13:47
Medlem
Troians avatar
Ska röra sig om en lokal på bottenvåningen på Passvägen 15... Vad finns det där? Gemensamhetslokal? Den misstänkta misshanden ska ha skett mellan klockan 02 och 04.

Undrar om man ens vet vem BO är?
Citera
2015-10-08, 15:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ska röra sig om en lokal på bottenvåningen på Passvägen 15... Vad finns det där? Gemensamhetslokal? Den misstänkta misshanden ska ha skett mellan klockan 02 och 04.

Den här bilden: http://www.mitti.se/wp-content/uploa.../10/166590.jpg visar lokalen, som ligger längst västerut på Passvägen 15 https://goo.gl/maps/gE3fz6pMqip.
Citera
2015-10-08, 15:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Häktningsbeslut: åtal ska vara väckt senast den 22 oktober 2015 kl. 11.00.
Citera
2015-10-08, 15:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Häktningsbeslut: åtal ska vara väckt senast den 22 oktober 2015 kl. 11.00.

Några uppgifter om BO?
Citera
2015-10-08, 15:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Några uppgifter om BO?
Citera
2015-10-08, 19:13
Medlem
Citat:

Någon misstanke har polisen väl, eftersom de säger att BO är en kvinna.
Citera
2015-10-08, 19:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Kan ju vara vittnesuppgifter.
Citera
2015-10-08, 19:41
Medlem
Citat:
Kan ju vara vittnesuppgifter.
Om det inte handlar om en papperslös kvinna borde väl någon sakna henne snart? En papperslös kan förstås också saknas av någon men där är det mindre sannolikt att hennes nätverk kontaktar polisen.
Citera
2015-10-08, 20:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Det kan de väl kommit fram till genom DNA?
Citera
2015-10-08, 20:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om det inte handlar om en papperslös kvinna borde väl någon sakna henne snart? En papperslös kan förstås också saknas av någon men där är det mindre sannolikt att hennes nätverk kontaktar polisen.

Misstänkt GM saknar i alla fall svenskt personnummer. Vet inte om han är papperslös. Kan ju tänkas att han umgås med andra i samma sits, eller rör sig i sådana kretsar.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det kan de väl kommit fram till genom DNA?

De har väl också sagt något om hennes ålder?

Hur som helst, jag är säker på att det rör sig om vittnesuppgifter i någon form som gjort att polisen misstänker ett grovt våldsbrott. I de vittnesuppgifterna ingår nog uppgifter om BO.

Edit: Jag tror alltså inte att polisen av annat skäl befann sig i lokalen och där upptäckte en stor blodpöl, som de drar slutsatsen är resultatet av ett grovt våldsbrott.
Senast redigerad av Troian 2015-10-08 kl. 21:01.
Citera
2015-10-08, 21:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Brottet i TV4:s Brottsplats Sverige nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in