2015-10-05, 00:01
Medlem
Silltunnas avatar
Jag tycker att du skall skita i att han morrar, såvida han inte visar några aggressiva tendenser i övrigt. Det är väl hans sätt att snacka helt enkelt.
Citera
2015-10-05, 00:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag tycker att det låter som en hund som "snackar" genom att morra lite. Det är inte så ovanligt. En del hundar visar fö framtänderna när de är glada. Det ser rätt konstigt ut, men är inte ett aggressivt beteende.
Citera
2015-10-05, 01:12
Medlem
Det där låter faktiskt inget vidare som du beskriver det.

Här är.några regler som SKA hållas

Han ska vänta på varsågod innan han får.äta maten.

Du ska gå först ut genom alla dörrar

Han ska inte vara i sängen.

Sluta genast att klappa och kela hunden.

Sanna här regler älskar hundar. En hund vill veta sin plats och mår.bra av det.

Nu mår han dåligt av att inte veta och testar gränserna.kort sagt han har inget förtroende för dig som ledare

Ta gärna en bild eller en film när han.morrar
Citera
2015-10-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
Det där låter faktiskt inget vidare som du beskriver det.

Här är.några regler som SKA hållas

Han ska vänta på varsågod innan han får.äta maten.

Du ska gå först ut genom alla dörrar

Han ska inte vara i sängen.

Sluta genast att klappa och kela hunden.

Sanna här regler älskar hundar. En hund vill veta sin plats och mår.bra av det.

Nu mår han dåligt av att inte veta och testar gränserna.kort sagt han har inget förtroende för dig som ledare

Ta gärna en bild eller en film när han.morrar

Där har vi en som vet vad han pratar om.
Citera
2015-10-05, 01:23
Medlem
Detta låter hemskt otrevligt. Potentiellt farligt. Mitt råd är att du tar tag i detta fort.
Nästa gång han knorrar så sliter du tag i nacken på honom och tvinga ner honom med våld på golvet. Bit även i nosen, då detta är extremt känsligt. Aldrig slå. Men pressa för allt du är värd. Om han tar sig lös kanske han biter.
Citera
2015-10-05, 01:55
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Där har vi en som vet vad han pratar om.

Basic stuff. Det där skall alla hundförare veta.

klart hunden kan sova i sängen så länge han vet sin plats där och självklart kan man kela med sin hund men kanske inte som TS gör när hunden morrar men samtidigt finns det hundar som låter när man kelar med dem.
Citera
2015-10-05, 01:58
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Detta låter hemskt otrevligt. Potentiellt farligt. Mitt råd är att du tar tag i detta fort.
Nästa gång han knorrar så sliter du tag i nacken på honom och tvinga ner honom med våld på golvet. Bit även i nosen, då detta är extremt känsligt. Aldrig slå. Men pressa för allt du är värd. Om han tar sig lös kanske han biter.
Mmm sen kan man ju jucka på hunden för att verkligen visa att man är dominant...
Citera
2015-10-05, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Mmm sen kan man ju jucka på hunden för att verkligen visa att man är dominant...

Med tanke på hans nick så kan man undra vem som vill jucka på vem.
Citera
2015-10-05, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Det fungerar jättebra. Man ska försöka smeka hunden medhårs på magen och bita hunden i örat när man juckar.
Citera
2015-10-05, 05:31
Medlem
Denosynliges avatar
Du ska inte klappa din hund om han morrar på det sättet....

Jag känner en rottisblanding som är väldigt verbal och har väldigt mycket känslor och invändningar och han utmanar mig hela tiden eftersom jag var med att uppfostra honom som valp, jag förstår varför vissa kan tro att den hunden är arg.
Ägaren har fått frågan "Bits han" innan det ens har hänt något liksom.
Men jag som känner hunden vet att han är glad på mig när han får sina utbrott att stå och skälla på mig.
Ibland vill han bara ha uppmärksamhet, ibland vill han utmana mig, ibland vill han bara gosa och kommer och trampar på en med sina 50 kg och medans hans tunga täcker i princip hela mitt ansikte i hans våldspuss så försöker jag mota bort honom vilket gör honom upprörd och visar sitt missnöje väldigt verbalt och fortsätter att trampa på mig och våldspussa.

Jag fattar att han inte försöker äta upp mig men jag måste ändå hävda min roll som flockledare när han utmanar mig och det låter han mig göra också när jag lägger ner honom på marken och jag lägger mig med nästan hela min vikt på honom (utan att kväva honom såklart) och håller fast honom och pussar och stryker honom när han ligger stilla och sen släpper jag upp honom igen när han är avslappnad.
Efter det brukar han bli lugn och snäll igen

Denna metod funkar inte på en hund som tror att den bestämmer, för den blir osäker på vem som är flockledare, varje gång du gör något som att du tror du är flockledare över honom så kanske han har invändningar i form av morrningar. Hade du gjort som jag gör på Hector som rottisblandingen heter med din hund så kanske han i värsta fall biter dig.... Jag vet inte hur du fostrat din hund för det finns en anledning varför Cesar Milan blev så poppis på tv....

Min roll som flockledare är konstant och jag hävdar den på ett snällt men bestämt sätt när det behövs. Därför brukar de flesta hundar respektera mig och min vilja, till och med hundar jag inte ens äger. Jag visar tydligt te.x när jag inte tolererar ett visst beteende, ihärdigt skällande te.x. Har varit fodervärd 2 gånger åt 2 olika hundar och jag fick dem att respektera mig och göra som jag säger, lyda mina regler. Dessa hundar var flera år gamla båda två och relativt väluppfostrade från början, man kunde ha dem i möblerade rum så att säga.

Jag har aldrig varit med om att en hund morrat åt mig på det sätt du beskriver att din hund gör mot dig.... I ditt fall verkar det ibland vara att hunden uttrycker sig så utan att han morrar ilsket, men ibland verkar du ändå osäker på varför han morrar i vissa stunder. Som någon annan skrev så kanske du borde dra till vet och kolla upp honom att han inte har ont någonstans eller har något neurologiskt fel....
Ibland är anledningen till att en hund är konstig för att det är något som inte står rätt till riktigt....

Jag vet inte om problemet ligger i att det är något neurologiskt fel på hunden eller om du inte visar tillräckligt tydligt att du är flockledaren över hunden. Som flera konstaterat så är hundar flockdjur som mår bra av att veta sin plats. Om inte du tar rollen som flockledare så försöker de flesta hundar (hänger mycket på ras) inta rollen som flockledare, och varje gång du beter dig som att du tror att du är den som bestämmmer när det är hunden som bestämmer över dig så kommer den bli förbannad och ha invändningar. Om du behöver veta mer om att vara flockledare så lär dig av Cesar Milan.
Senast redigerad av Denosynlige 2015-10-05 kl. 05:54. Anledning: Tillägg
Citera
2015-10-05, 08:39
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Varför gör han det egentligen?

Han morrar absolut inte alltid, men ibland om jag kommer mot han och pratar i en glad röst så morrar han och kollar lite suspekt på mig.

Han morrar speciellt åt mig om jag ber han göra saker, t.ex "Kom upp" när jag vill att han ska upp i sängen.

Han slutar dock direkt morra om jag säger lite diskret "Ska vi ut?" då blir han döglad, även när han morrar ibland så borrar han liksom ner huvudet i famnen och vill bli klappad, eller tar sin trut och flyttar på armen så man ska klappa honom.

Han har ju aldrig bitit mig men man blir ju lite orolig, ibland är det bara en liten tyst morrning men ibland blir den lagom intensiv, han visar inga tänder eller så.

Hunden kan ha ont (kanske i ryggen, ryggproblem hos hund har visat sig ha koppling till aggressivitet ). Gå till veterinären.

Eller så är du en dålig ledare som har en dominant hund som ser ner på dig. Sluta då tala bebisspråk och gå en hundkurs så du får lära dig ledarskap.
Citera
2015-10-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hunden kan ha ont (kanske i ryggen, ryggproblem hos hund har visat sig ha koppling till aggressivitet ). Gå till veterinären.
I och med att han morrar om han blir ombedd att hoppa upp i sängen är smärta en möjlig förklaring. Han blir osäker när TS vill att han skall hoppa upp samtidigt som han vet att det gör ont och då morrar han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in