Citat:
Ursprungligen postat av
IGotAGoldenTicket
Tvärfel. En "vanlig" hund som morrar gör det för att säga "jag tycker inte om den här situationen - ge mig utrymme". Att då tränga in hunden i ett hörn kommer bara göra den ännu mer osäker. Din metod är helt förkastlig både i den mjuka och hårda skolan.
Det finns som sagt hundar som morrar utan att mena just att den är osäker. Jag kände en rottis som morrade när den blev kliad.
Ja Rottweilers är väl allmänt kända för att morra i alla olika tillfällen, Har för övrigt blivit biten av en rottis rakt över armen, det kändes

Jag var full och halkade till på hans bädd och viftade runt med armarna var på han hoppade upp och bet mig men det gjorde inget han blev lite hastigt väckt av ett fyllo
Är det en hund som är osäker i situationen och morrar lite så gör det ju inget.
Te.x ett lätt morrande när man är ute på kvälls / nattpromenad kör på.
Men morrar han mot en människa som är i mitt sällskap så korrigerar jag det. Så länge denna människa inte trycker in hunden i ett hörn

då säger jag till människan att låta hunden vara i fred.
Min hund kan lek-morra lite när vi brottas det är helt ok han får till och med bita på mig då inga problem. Men skulle han morra och försöka sätta sig över mig så glöm det.
Och ingenstans skrev jag att man skall trycka in hunden i ett hörn eller något annat. Det ända jag skrev var att jag tycker att han skall "fronta" helt fel ord val. Menar korrigera hunden vid morrandet, det är inte okej. Det kan vara med ett simpelt "SCH" eller knäpp med fingrarna eller vad man nu har lärt hunden för brytkommando.