Lite citat:
Citat:
När hon på kvällstid är ensam för att stänga tar sig ofta männen till kaféet. Därför har hon känt sig tvungen att ringa kompisar som fått ”vakta henne” eftersom hon känner sig så otrygg.
Malin Olenius berättar om män som fikar med sina familjer, för att bara en stund senare skriva meddelanden om hennes kropp i konditoriets Facebook-chatt. Att de ”tänker på hennes ansikte i bastun”. Trakasserierna har också skett öppet på arbetsplatsen.
– Det har inte varit viskningar, de har stått här och vrålat. Folk har suttit och kikat, druckit sitt kaffe, lyssnat
Enligt artikel är det ju tydligt att det är Niklas Frantzen (eller möjligen hans gelikar) som står för de sexuella trakaserierna.
Citat:
Enligt Hedemorabon Niklas Frantzen, 38, pratas det numera mycket på byn och i hans umgängeskrets.
– Jag har kanske levt i min bubbla. Jag vet inte om det är ett problem som accelererat eller om det alltid varit så här. Eller om folk bara tröttnat och fått nog. En annan har alltid verkat i en väldigt mansdominerad bransch, säger han och berättar att han är transportledare på ett åkeri.
Skäms Niklas.