2017-03-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Finns det några tecken på att vanliga hedemorabor flyttar därifrån? Det är inte direkt bra för integreringen när man man förvägrar svenskar att få bostad och istället ger all bostäderna till nyanlända. Det gör att hela hyreshusbeståndet förvandlas till invandrarghetton samtidigt som kommunen lär få betala hela kalaset (hyror, bidrag m.m) vilket då gör att alla med riktiga inkomster kommer att flytta direkt när kommunen vill höja skatten eller inte längre klarar sina plikter.
Ja men det är inte _nu_.
Flyttade därifrån inte främst p.g.a. folket jag är uppväxt med utan dem som senare kom att kalla sig Hedemora-bo (syftar inte på raggarkulturen) - trodde Hedemora var avbefolkningsort, men se där: 1200 på fem år talar emot det! Nu lär dock äkta locals gråta.
not: var med när gamla hemköp inte var gamla, inte heller fanns rätt pris på den tiden. Hedemora är och kommer vara en äkta stad. 573 år i år, min stad, ack med avsky till riktigt folk.
Senast redigerad av JotIdiot 2017-03-05 kl. 21:33.
Citera
2017-03-16, 16:44
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har tydligen blivit områden med invandrare.
Oftast ges lägenheter till "vissa" samhällsgrupper.
Talas det tyst om. Segregation med kommunala medel så att säga.
Som i sig styrs av staten. Som man sedan beskyller folket för.

Ni är dåliga på att integrera sången.

Vet inte om folk flyttat från Hedemora men vet att det finns kommunalägda områden med de nyanlända.
Vet dock att folk har börjat undvika mötesplatser som invaderats av stora grupper.
Vet också att folk som stått i kö under fler år tvingas se nyanlända gå före.

Säger folket något så blir de rasist förklarade.
Som i hela landet för övrigt.

Hyresrätter och bostadsrätter är svårare att styra uppifrån.
Där avgör styrelsen vilken som får köpa.
Fiins inga "områden" med nyanlända och asylsökanden, hedemora är för litet för det. Enskilda hus kanske har övervikt av dylika men inte mer än det, flertalet namn i varje trappuppgång är fortfarande tvättäktat svenska.
Citera
2017-06-16, 15:43
Medlem
Ördögs avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...vrigt-Dalarna/
Citat:
Vid 23-tiden på onsdagskvällen den 14 juni blev en ung kvinna utsatt för ett våldtäktsförsök vid badplatsen i Vikmanshyttan, Hedemora kommun. Mannen hade innan våldtäktsförsöket stått och fiskat vid badplatsen.

Signalement: Mannen är av utländskt ursprung – utseendet påminde om personer från Mellanöstern. Han pratade svenska med brytning. Mannen är ca 30 år, ca 175 cm lång och har smal kroppsbyggnad. Han hade kort svart hår och helskägg som var ansat.
Citera
2018-03-10, 07:04
Bannlyst
Jag var på stadshotellet och festade 1998 Hur är det på stadshotellet idag, svenskt och skoj fortfarande?
Citera
2018-04-05, 19:46
Medlem
Ördögs avatar
Om alla detaljer stämmer i nedanstående berättelse, måste jag erkänna min motvilliga beundran för den unge syriern. Tänk att våga klämma på en tjej inför mammans ögon, tänk att kunna ljuga om sina förehavanden i en situation där alla bevis talar emot honom.

http://www.friatider.se/d-ms-f-r-fli...d-liga-kvinnor
Citat:
En 20-årig man från Syrien har döms för att ha tafsat intensivt på en 16-årig flicka. Ofredandet skedde på en ungdomsmottagning – inför flickans mamma.
---
Det var i augusti 2016 som flickan besökte ungdomsmottagningen i Hedemora tillsammans med sin mamma.

Efter att mamman hade satt sig på en stol i väntrummet slog sig flickan ned bredvid henne på golvet.

Då dök plötsligt araben upp. Han satte sig på huk bredvid 16-åringen och började omedelbart tafsa henne på brösten och på låren mot underlivet.
---
I förhör med polisen hävdade mannen att allt var påhittat av flickan och hennes mamma.

– Det är lögn, det har jag inte gjort. Att även hennes mamma påstår det beror på att även hon är en dålig kvinna, meddelade han via arabisk tolk.

Han påstod sedan att han träffat mamman vid ett tidigare tillfälle och att hon då hade sagt att han "fick ligga" med hennes dotter om han ville.
Citera
2018-04-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Om alla detaljer stämmer i nedanstående berättelse, måste jag erkänna min motvilliga beundran för den unge syriern. Tänk att våga klämma på en tjej inför mammans ögon, tänk att kunna ljuga om sina förehavanden i en situation där alla bevis talar emot honom.

http://www.friatider.se/d-ms-f-r-fli...d-liga-kvinnor
Ur domen;
Citat:
Karam Kanjo dömdes den 8 december 2017 för ringa narkotikabrott till dagsböter. Av inhämtad personutredning framgår att Karam Kanjo har en viss funktionsnedsättning, att han inte längre brukar narkotika och att han är bosatt med sina äldre bröder.
Tycks skriven på egen lägenhet i Sollentuna. Har gått i samma skola som BO. Om rätt konto så är han "17" här... https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Falu TR B 615-17
Domen: https://minfil.org/H0qcb3e0be/Falu_T...2018-03-27.pdf
Citera
2018-04-06, 08:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Ur domen;

Tycks skriven på egen lägenhet i Sollentuna. Har gått i samma skola som BO. Om rätt konto så är han "17" här... https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Falu TR B 615-17
Domen: https://minfil.org/H0qcb3e0be/Falu_T...2018-03-27.pdf

Utvisa honom och bröderna. Falskärmsfällning över Kandahar kan rekommenderas.
Citera
2018-04-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Utvisa honom och bröderna. Falskärmsfällning över Kandahar kan rekommenderas.
Utmärkt förslag.

Innan vi ger oss iväg säljer vi fallskärmarna och köper suketter till äldreboendet i Ingelstad för pengarna.
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2018-04-06 kl. 16:32.
Citera
2018-04-06, 17:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fiins inga "områden" med nyanlända och asylsökanden, hedemora är för litet för det. Enskilda hus kanske har övervikt av dylika men inte mer än det, flertalet namn i varje trappuppgång är fortfarande tvättäktat svenska.
Fast så är det inte längre, det har runnit en del vatten i älven sen dess och nu ser jag väldigt mycket mer invandrare i stan. Många asylsökanden har funnits tidigare men tidigare drog de söderut vid put, så icke mer.
Citera
2018-04-15, 10:58
Bannlyst
Hur ser det ut på Åsgatan nuförtiden? Det är ju huvudstråket i stan. Är det en massa araber och somalier och hazarer som går gatan upp och gatan ned? Hur är skolorna, fullt med invandrarbarn från Afrika och mellanöstern?

Överhuvudtaget, hur är läget i Hedemora? Deprimerande? Eller är det som svensk uthärdligt?
Citera
2018-12-27, 18:03
Medlem
RobertForsters avatar
Jag besökte McDonalds i Hedemora igår 26/12 för att köpa en kaffe på väg söderut. Räknade ihop 8 st svarthårig personal med typiskt arabiskt utseende. Inte en enda etnisk svensk i personalen. Hoppas Hedemoraborna känner sig nöjda med utvecklingen!
Citera
2018-12-27, 19:15
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertForster
Jag besökte McDonalds i Hedemora igår 26/12 för att köpa en kaffe på väg söderut. Räknade ihop 8 st svarthårig personal med typiskt arabiskt utseende. Inte en enda etnisk svensk i personalen. Hoppas Hedemoraborna känner sig nöjda med utvecklingen!
Just MD kan man nog inte dra slutsatser ifrån, ända sen de öppnade för tjugo år sedan har det varit mörkhåriga som jobbat där med enstaka undantag. Och nej, tror inte många är nöjda med hur det blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in