2021-11-02, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Okej, jag trodde att leasing gick längre back i årtal men då vet jag. Tack!
KVD är nog dom enda som erbjuder leasing på lite äldre bilar, men tycker inte det är så lätt att få kläm på siffrorna. du måste buda och vinna auktionen på vad du vill betala helt enkelt
Citera
2021-11-03, 14:16
Medlem
Har alla Kia Santander? Segt att de inte går att överlåta som många andra bolag.
Citera
2021-11-04, 19:30
Medlem
H0mbres avatar
Ska snart teckna nya v60 med 455 hästar, care by volvo, för 6365 med allt utom bensopp. Bra deal eller finns bättre hos andra märken?
Citera
2021-11-06, 08:58
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradaren
Har beställt en Ford Focus Active och fick rätt mycket till en väldigt överkomlig månadskostnad enligt mig.
*36 månaders avtal
*1500 mil om året
*Automat
*Editionpaket(tonade rutor bak+uppvärmd framruta
*Dragkrok
*Vinterhjul
*Serviceavtal och försäkring
Till en månadskostnad på 2.660kr
Det ända som suger rejält är skatten på 5.600 om året men slår man ut det så kommer man upp i 3.127kr totalt och då ingår allt.

Vart fick du det priset?
När jag räknade på samma konfig blev det en bit över tre tusen utan dragkrok.

Edit. Jag såg nu att Hedin bil har bra erbjudande med start på 1995.
Fantastiskt bra pris.
Senast redigerad av goofer 2021-11-06 kl. 09:03.
Citera
2021-11-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hej!
Vad ingick i ert avtal ? (Försäkring, service, skatt mm)
Vad som ingick i mitt avtal med British Motor var en dold avgift på 25 000kr!
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.
Citera
2021-11-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0mbre
Ska snart teckna nya v60 med 455 hästar, care by volvo, för 6365 med allt utom bensopp. Bra deal eller finns bättre hos andra märken?
Låter bra, via handlare eller online?
Citera
2021-11-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vart fick du det priset?
När jag räknade på samma konfig blev det en bit över tre tusen utan dragkrok.

Edit. Jag såg nu att Hedin bil har bra erbjudande med start på 1995.
Fantastiskt bra pris.

Ja dem kör en kampanj nu. Vet dock ej om det är Ford som ligger på och vill ha ut bilar på marknaden i och med att man kunde space den efter önskemål och blev en beställning från fabrik då. Har nu haft bilen ca 1 månad och är helnöjd. Ska tilläggas att jag aldrig ägt/leasat en Ford innan.
Citera
2021-11-17, 18:37
Medlem
H0mbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOFIR
Låter bra, via handlare eller online?
Volvos hemsida så online tror jag. Men man får väl hämta oss handlarn?
Citera
2021-11-17, 18:49
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnArgPappa
Vad som ingick i mitt avtal med British Motor var en dold avgift på 25 000kr!
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.

Det är väl klart som korvspad att du måste hålla koll på när bilen ska servas, vem ska annars göra det?

Men givet att bilen meddelar när det är dags, det plingar ju flera hundra mil innan och varje gång man sätter sig i bilen. Det kan du ju omöjligt missat?
Citera
2021-11-20, 19:56
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Jag har kval...
Jag behöver en ny bil, då den gamla är slut.
Det finns så många bra bilar med låg månadskostnad för leasning.

MEN, jag vill inte ha samma bil de kommande tre åren...
Jag vill ha en billig småbil nu, men en lite fetare bil om något år då jag är garanterad löneförhöjning.

Suck...

What to do..?
Citera
2021-11-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Jag har kval...
Jag behöver en ny bil, då den gamla är slut.
Det finns så många bra bilar med låg månadskostnad för leasning.

MEN, jag vill inte ha samma bil de kommande tre åren...
Jag vill ha en billig småbil nu, men en lite fetare bil om något år då jag är garanterad löneförhöjning.

Suck...

What to do..?
Är helt borta på detta med privatleasing men gör man bort sig jättemycket som tar över ett leasingkontrakt?
Annars kan ju denna eller liknande vara ett alternativ?
https://www.blocket.se/annons/stockh...asing/98046563
Citera
2021-11-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korken69
Är helt borta på detta med privatleasing men gör man bort sig jättemycket som tar över ett leasingkontrakt?
Annars kan ju denna eller liknande vara ett alternativ?
https://www.blocket.se/annons/stockh...asing/98046563

Tror jag inte. Görs en besiktning som första leasingtagaren får stå för så är det nog en ganska bra idé om man vill slippa signa upp sig på en ny i 36månader.
Förutsatt att eventuell onormalt slitage debiteras leasingtagare no1 förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in