Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Hej!
Vad ingick i ert avtal ? (Försäkring, service, skatt mm)
Vad som ingick i mitt avtal med British Motor var en dold avgift på 25 000kr!
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.