2021-04-27, 22:05
Medlem
pk-cunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag kan högt betla 3000 för en leasing.
Ge mig tips bra bil, ska pendla 100 km varje dag.
100km varje dag? Lycka till att hitta leasing som tillåter 3650 mil om året och ligger under 3lax?
Tror inte ens jag sett nått standarderbjudande över 2000mil per år. Kan du hålla dig under det kanske det finns en teoretisk möjlighet. Typ Seat Ibiza eller Citroën C1 eller C2 kanske
Citera
2021-05-01, 18:27
Jag får inte riktigt ihop detta med finansieringen.

Tänkte ge mig på en Seat Leon Sportstourer e-hybrid. Med den extrautrustning jag tänkt mig kostar bilen ca 5 100 kr per månad i 36 månader med 1 500 mil. Många nämner att restvärdet på bilen är ca 50% efter tre år. Bilen kostar ca 400 000 kr med utrustningen. Efter tre år är alltså bilen värd 200 000 kr. Det är ett värdetapp på 200 000 kr. Bara värdetappet kostar 5 500 kr per månad. Köper jag bilen med lånfinansiering, som privatleasing egentligen är, tappar jag alltså 5 500 kr per månad, och ska dessutom betala ränta ca 1 000 kr i månaden, sen köpa försäkring och vinterdäck (båda ingår i priset för privatleasingen ovan). Känns som att jag tänker fel någonstans eftersom privatleasingen är så förmånlig. Jag antar att bilfirman räknar med betydligt högre restvärde än vad jag gjort, annars går det inte ihop?
Citera
2021-05-10, 19:57
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Jag får inte riktigt ihop detta med finansieringen.

Tänkte ge mig på en Seat Leon Sportstourer e-hybrid. Med den extrautrustning jag tänkt mig kostar bilen ca 5 100 kr per månad i 36 månader med 1 500 mil. Många nämner att restvärdet på bilen är ca 50% efter tre år. Bilen kostar ca 400 000 kr med utrustningen. Efter tre år är alltså bilen värd 200 000 kr. Det är ett värdetapp på 200 000 kr. Bara värdetappet kostar 5 500 kr per månad. Köper jag bilen med lånfinansiering, som privatleasing egentligen är, tappar jag alltså 5 500 kr per månad, och ska dessutom betala ränta ca 1 000 kr i månaden, sen köpa försäkring och vinterdäck (båda ingår i priset för privatleasingen ovan). Känns som att jag tänker fel någonstans eftersom privatleasingen är så förmånlig. Jag antar att bilfirman räknar med betydligt högre restvärde än vad jag gjort, annars går det inte ihop?

Kollar på samma deal. Men du har inte räknat med att företaget får miljöbonusen utbetald? Så 50% plus bonusen på 25k. Sen tror jag inte plugin hybrider håller sitt värde lite bättre än 50% på 3 år som det ser ut nu.
Dessutom nu med kampanj ligger priset inte på 400k utan 350k med fr paketet och utgår man från det tror jag inte man kan nå 400.
Citera
2021-05-10, 21:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag kan högt betla 3000 för en leasing.
Ge mig tips bra bil, ska pendla 100 km varje dag.
Skojar du? Då är det bättre att köpa en begagnad bil med något år på nacken.
Citera
2021-05-17, 22:05
Medlem
Cameltotems avatar
Ska lämna tillbaka Volkswagen efter 3 år. Fått lite smårepor och sånt som ska fixas.

Säljaren är helt bestämd på de ska vara fixat innan inlämning? De måste väl för tusan gå att fixa vid inlämning, dvs jag betalar den uppskattade summan vid inlämning?

Detta säger VW:
"Bilen ska återlämnas i avtalsenligt skick, i annat fall uppstår ersättningsskyldighet för leasetagaren"
Citera
2021-05-18, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ska lämna tillbaka Volkswagen efter 3 år. Fått lite smårepor och sånt som ska fixas.

Säljaren är helt bestämd på de ska vara fixat innan inlämning? De måste väl för tusan gå att fixa vid inlämning, dvs jag betalar den uppskattade summan vid inlämning?

Detta säger VW:
"Bilen ska återlämnas i avtalsenligt skick, i annat fall uppstår ersättningsskyldighet för leasetagaren"

Ja du borde ju fått ett pris om du skulle vilja lämna den som den är.
Är det så pass djupa repor att det krävs lackering för att få det snyggt?

När de gjorde förbesikning på den jag Leasade så klagade dom på en repa i vindrutan (fullt rimligt). Jag fick antingen betala 1800kr till bilhandlaren och lämna den med repig ruta eller fixa det via försäkringsbolaget.
Citera
2021-05-18, 10:21
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizlo
Ja du borde ju fått ett pris om du skulle vilja lämna den som den är.
Är det så pass djupa repor att det krävs lackering för att få det snyggt?

När de gjorde förbesikning på den jag Leasade så klagade dom på en repa i vindrutan (fullt rimligt). Jag fick antingen betala 1800kr till bilhandlaren och lämna den med repig ruta eller fixa det via försäkringsbolaget.

Står att de går att "fylla i" från de som inspekterat bilen, ska ändå kosta 500kr...

En buckla också som de vill ha betalt för men den kan jag köpa.

Ja men då borde jag kunna lämna den och betala bara. Säljaren påstår de inte är möjligt... vilket låter galet.
Citera
2021-05-28, 10:51
Medlem
Hörni vad tycker ni om nya el bilen MG ZS EV som går för 2000kr i månaden? Ska fan privatleasa en sån i sommar

Om den kostar 2000 kr i månaden, hur mycket kostar extra mil, vinterdäck och försäkring vid sidan om ungefär? Under 1000kr vet ja iallafall
Citera
2021-05-31, 20:07
Medlem
Det kostar 150 kronor för 500 extra mil, men jag skulle nog avråda från comfort bilen, den har ingen sätesvärmare med mera. Annars är det ett sjukt bra pris för en elbil som kan köra cirka 25 mil per laddning. Har själv bokat en bil och på 24 månader.
Citera
2021-06-19, 12:10
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Hörni vad tycker ni om nya el bilen MG ZS EV som går för 2000kr i månaden? Ska fan privatleasa en sån i sommar

Om den kostar 2000 kr i månaden, hur mycket kostar extra mil, vinterdäck och försäkring vid sidan om ungefär? Under 1000kr vet ja iallafall

Vinterdäck ska man aldrig leasa, köp istället eftersom de håller värdet ganska bra om du inte kör som en idiot.
Citera
2021-06-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vinterdäck ska man aldrig leasa, köp istället eftersom de håller värdet ganska bra om du inte kör som en idiot.

aight
Citera
2021-06-26, 23:57
Medlem
Någon som privatleasar en "värsting-bil”?

Hej,

Är det någon som har privatleasing på någon "värsting-modell" här?
T.ex. S/RS-modeller, AMG, M, R osv.

Vore intressant att höra er åsikt och gärna vad ni betalar för den inkl. försäkring skatt osv.

Åsikter såsom "Leasing är sämst" osv undanbedes vänligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in