2015-10-03, 08:35
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Ja! Till SD-medlemmarna i södra Sverige i alla fall.

OK, det är ju bra... Själv är jag bara röstande inte medlem...
Citera
2015-10-03, 08:58
Medlem
LaScalas avatar
Man kan ju även blockera järnvägsinfarten till Stockholm. Bron. Då minskar trycket på Centralen en stund.
Det är mycket man kan göra om man bara kommer igång.
Man får väl se upp med laglighet och fara förstås.
Citera
2015-10-03, 09:00
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man kan ju även blockera järnvägsinfarten till Stockholm. Bron. Då minskar trycket på Centralen en stund.
Det är mycket man kan göra om man bara kommer igång.

DET skulle nog göra mycket... en vågad person skulle kunna stoppa väldigt mycket... men är man inte vågad - en timmerstock kan göra samma jobb - kolla hur tågrånarna jobbade utefter "guld-rutterna i det glada vilda västern"...
Citera
2015-10-03, 09:05
Medlem
retepm.s avatar
Svårt att se att det gör nån skillnad problemet är våra politiker och media.
Citera
2015-10-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Hoppas verkligen att folk som KAN åka också GÖR det.

Nu kan jag inte läsa dina tankar men det verkar som du inte heller skall stänga någon gräns?

Då är ju detta ganska talande varför inte sånt här inte fungerar i Sverige.
Citera
2015-10-03, 09:18
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Nu kan jag inte läsa dina tankar men det verkar som du inte heller skall stänga någon gräns?

Då är ju detta ganska talande varför inte sånt här inte fungerar i Sverige.

Eh, jag bor inte i den trakten och 1 dags varsel är vardelost. Sjalv fick jag reda.pa det for ett par timmar sen.
Liknande event i gbg med ett par dagars varsel sa står jag framst i ledet.
Citera
2015-10-03, 09:36
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tjena..

skulle jag vilja se när piketen sliter in dig i närmsta buss för lite massage så inte dumheterna upprepas. Eller varför inte när en full ungersk lastbilschaffis brötar igenom eran "barrikad".

För fan, gör ngt vettigt med ditt liv.
Med en vilja av stål så gör det inte så mycket!

"Legionen föredrar att stå enad även om den väljer fel väg. Om Legionen hamnar i helvetet, ska den fortfarande stå enad. Efter en framgångsrik erövring av helvetet, återvänder vi segerrikt. Det spelar ingen roll om vi vinner, förlorar eller offrar våra liv. Huvudsaken är att vi gör det tillsammans som en enhet av järn."
Citera
2015-10-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Eh, jag bor inte i den trakten och 1 dags varsel är vardelost. Sjalv fick jag reda.pa det for ett par timmar sen.
Liknande event i gbg med ett par dagars varsel sa står jag framst i ledet.

Det tror jag säkert men det är faktiskt bara 2 timmar till Svinesund och 3 timmar till Malmö från Göteborg. Om du inte KAN nu är väl risken att något viktigare dyker upp nästa gång det skall arrangeras något i Göteborg också?

Detta är definitivt inget personligt mot dig bara det att man kan inte förvänta sig saker av människor om man inte kan tänka sig och göra det själv.
Senast redigerad av bengbeng 2015-10-03 kl. 09:39.
Citera
2015-10-03, 09:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Med en vilja av stål så gör det inte så mycket!

"Legionen föredrar att stå enad även om den väljer fel väg. Om Legionen hamnar i helvetet, ska den fortfarande stå enad. Efter en framgångsrik erövring av helvetet, återvänder vi segerrikt. Det spelar ingen roll om vi vinner, förlorar eller offrar våra liv. Huvudsaken är att vi gör det tillsammans som en enhet av järn."
Well, du har ju rätt i sak o intressant ut historiskt perspektiv men betänk att dessa män redan gått genom helvetet i riktiga strider, milsvida marscher, flera ggr om tillsammans. Tror tyvärr inte er facebook grupp står lika enade.

Men hay, good luck chuck.
Citera
2015-10-03, 09:44
Medlem
PainfulTruths avatar
Bra initiativ, om alla bara stillasittande knyter naven i fickan kommer ju politikerna kora pa tills det rasar.

Ju tidigare folk gar man ur huse for att visa att nog far vara nog, desto fortare kan idiotin stoppas.
Citera
2015-10-03, 09:48
Medlem
JustZlatans avatar
Som vanligt kommer inte mer än ett dussin komma. Hur färre än ett dussin ska hindra alla transportvägar in till Sverige är en gåta.
Citera
2015-10-03, 09:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Som vanligt kommer inte mer än ett dussin komma. Hur färre än ett dussin ska hindra alla transportvägar in till Sverige är en gåta.
Det blir som i finland, ngr strycken står på en enskild väg i småland o hojtar. Sen visar det sig att allt som stoppades var traktens bonde som bjöds på kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in