• 1
  • 2
2015-10-03, 00:50
Medlem
Shurikans avatar
Blev klar med giftet igår, och i morse vaknade jag upp till att spy kaskader.
Har varit sängliggande hela dagen, med flertalet avbrott för toabesök (Min avföring är blodig)
Börjar bli jävligt orolig faktist... misstänker att jag kan ha andats in det på något sätt.
Sjukan är inget alternativ tyvärr. Någon som har erfarenhet av vad det kan tänkas vara och hur jag skall krya på snabbaste sätt? Kan sjukvårdsupplysningen sånt här? Kan i vilket fall inte åka till sjukhus då polisen naturligtvis kopplas in när dom fattar vad det är..
Senast redigerad av Shurikan 2015-10-03 kl. 00:52.
Citera
2015-10-03, 00:56
Medlem
åk till akuten för fan..
Citera
2015-10-03, 01:03
Medlem
TheLastStandss avatar
Säg att du öppnade en ziploc bag och råkade andas in något puder. Säg att du tror att det är ricin.
Citera
2015-10-03, 01:54
Medlem
Jag rekommenderar att du ringer 112.
Citat:
Symptom vid förgiftning av ricin är i början:

magsmärtor
kräkningar
diarre, ibland blodig.

Efter flera dagar:

Allvarlig dehydrering,
Minskning av urinutsöndringen,
Sänkt blodtryck.
Citera
2015-10-03, 01:56
Bannlyst
Är ricin en drog eller vadå? Vad har TS haft för sig...
Citera
2015-10-03, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar

Det är nåt man paraplymördar folk med.
Citera
2015-10-03, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar

Ricin är ett väldigt starkt gift som utvinns ur frön från en växt, om jag inte minns fel så ska det vara lite mer än dubbelt så starkt som giftet hos en kobra.

Åk till ett sjukhus, säg att du inte vet varifrån det kom, kan väl inte vara så svårt att rensa undan hemma innan?
Citera
2015-10-03, 02:40
Medlem
Shurikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Ricin är ett väldigt starkt gift som utvinns ur frön från en växt, om jag inte minns fel så ska det vara lite mer än dubbelt så starkt som giftet hos en kobra.

Åk till ett sjukhus, säg att du inte vet varifrån det kom, kan väl inte vara så svårt att rensa undan hemma innan?
Det är så det får bli tyvärr, ska försöka sova några timmar nu så bär det av till sjukhus.
Citera
2015-10-03, 03:16
Medlem
Messijahs avatar
Varför vill du ens tillverka ricin? Det är inte bara olagligt som in i helvete, det är också jävlig farligt att leka kemist på detta sättet själv men det vet du ju eftersom du gett dig in i det. Får man fråga vad du skulle ha det till?
Senast redigerad av Messijah 2015-10-03 kl. 03:19.
Citera
2015-10-03, 05:43
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurikan
Har varit sängliggande hela dagen, med flertalet avbrott för toabesök (Min avföring är blodig)
Börjar bli jävligt orolig faktist... misstänker att jag kan ha andats in det på något sätt.
Sjukan är inget alternativ tyvärr. Någon som har erfarenhet av vad det kan tänkas vara och hur jag skall krya på snabbaste sätt? Kan sjukvårdsupplysningen sånt här? Kan i vilket fall inte åka till sjukhus då polisen naturligtvis kopplas in när dom fattar vad det är..

Hade du tänkt förgifta andra så är ju ödets ironi stor och hoppas att du dör i plågor. Annars är min fråga vad du hade tänkt använda det till?
Citera
2015-10-03, 07:25
Medlem
Citat:

Intressant att en sådan här tråd dyker upp bara någon vecka efter att Mullakrekar här på forumet beskrev exakt de symptomen när han försökte framställa ricin. Antingen är du lågbegåvad eller så trollar du. Att försöka framställa ricin utan efterforskning och sedan skriva om det här. Du har garanterat redan säkerhetspolisen på dig nu. Rätt åt dig.
Citera
2015-10-03, 08:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Det är så det får bli tyvärr, ska försöka sova några timmar nu så bär det av till sjukhus.

Ja, jättebra, lägg dig och sov du i stället för att åka till sjukhuset. Det är precis vad man ska göra om man fått i sig ett livsfarligt gift.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in