• 1
  • 2
2015-10-02, 21:01
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Det r flera r sedan jag hrde ngon prata om Mimosasalladen. Den str aldrig p bordet vid hgtider eller vid grillaftnar. Finns den ens att kpa i butik fortfarande? Vad har hnt med mimosasalladen, r det andra alternativ som konkurrerat ut denna rtt?
Citera
2015-10-02, 21:03
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Det r flera r sedan jag hrde ngon prata om Mimosasalladen. Den str aldrig p bordet vid hgtider eller vid grillaftnar. Finns den ens att kpa i butik fortfarande? Vad har hnt med mimosasalladen, r det andra alternativ som konkurrerat ut denna rtt?

Finns mimosa att kpa i butik. Har aldrig tit det, verkar tramsigt.
Citera
2015-10-02, 21:20
Medlem
JerryCottons avatar
Mimosans glansdagar var p 60 och 70-talet och fr en falnande tillvaro. Det r de sista ddsryckningarna som finns kvar. Mimosagenerationen brjar bli lderstigen och kommer snart vara ett minne blott.
Citera
2015-10-02, 23:47
Medlem
Jogens avatar
Det ligger garanterat en mimosasallad och gmmer sig i en smaskig smrgstrta nra dej
Citera
2015-10-02, 23:55
Medlem
jajahars avatar
Mimosasallad finns att kpa i alla butiker. Jttegott till rkt skinka! Annars gr du den sjlv!
Citera
2015-10-02, 23:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson

Mimosa i sig har vl aldrig varit en rtt? Snarare ett tillbehr. Ofta till kokt skinka och potatis. Personligen kommer det endast grtas krokodiltrar den dag mimosan frsvinner ur vra liv. Vidrigare mltidskomponent har sllan skdats.
Citera
2015-10-03, 02:34
Medlem
Europes avatar
Mste erknna att jag aldrig har varit ngon strre fantast av mimosasalladen, trots att jag annars r svag fr liknande sallader.
Citera
2015-10-03, 03:42
Medlem
William Hainess avatar
Mimosasalladen uppkom vl p 60- och 70-talet nr konserverad fruktcocktail brjade bli populrt och ngon smartskalle kom p den geniala iden att blanda i majonns och vispgrdde fr att gra det hela "matigare".

I likhet med Flygande Jakob s r det ett under att mimosasalladen har hngt med s lnge.
Citera
2015-10-03, 07:58
Medlem
SkepticalHippos avatar
Nr jag var liten och gick i grundskola s lyxade dom ibland till det och gav oss konservfrukt i grdde som efterrtt till lunchen. S det var vad jag trodde jag skulle ta d de stllt fram en skl mimosasallad en dag. Det r ett riktigt traumatiskt minne.

S mimosasalladen fr grna frsvinna fr min del. Dock s sg jag den senast live p julbordet som jag t p restaurang och den finns i burk p min ICA-butik. S n r den inte dd. Tyvrr.

Jag kommer gra mitt bsta fr att bidra till dess utrotning genom att aldrig lta mina barn smaka.
Citera
2015-10-03, 08:02
Medlem
gurkmajjas avatar
En riktigt vidrig skapelse som bara en svrt sinnessjuk mnniska kan komma p.

Jag hoppas att jag slipper se den smrjan ngonsin igen.
Citera
2015-10-03, 08:12
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Nr jag var liten och gick i grundskola s lyxade dom ibland till det och gav oss konservfrukt i grdde som efterrtt till lunchen. S det var vad jag trodde jag skulle ta d de stllt fram en skl mimosasallad en dag. Det r ett riktigt traumatiskt minne.
Massiv mttnad och illamende?
Citera
2015-10-03, 09:26
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Massiv mttnad och illamende?

Srskilt det sistnmnda. Men tnk dig, man tar en stor slev av ngot som man vet ska smaka stt, grddigt och gott. I stllet mts man av den sinnessjuka smaken av majonns blandat med sta fruktbitar. Det var en rejl chock, jag hann ju sjlvklart bara med en sked. Jag kan inte frst dem som ter mer n s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in