2024-05-13, 17:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Körde en System Scan nyligen med Spybot Search & Destroy vilket jag gör några gånger per år.

När denna var klar skulle jag surfa lite Flashback men är då utloggad på datorn. Försöker komma ihåg mitt lösenord men efter fyra försök som misslyckades tröck
jag ”Glömt lösenord osv” och fick en länk i mallen där jag kunde välja ett nytt vilket var lika bra tänkte jag. Valde ett nytt och skulle logga in vilket inte fungerade?

Provat i ca 30 minuter nu på datorn men det står bara att det är fel. Gjorde samma sak igen med samma resultat?

Dock trots lösenordsbyte är jag på något sätt fortfarande inloggad på telefonen och kan därför skriva detta inlägg.

Kan någon vänlig samt kunnig själ hjälpa mig här?
Det finns en kontrollpanel där man kan byta lösenord, men då måste man kunna sitt gamla...

Men på samma ställe kan man också lägga in en emailaddress, som kanske kan användas för funktionen Glömt lösenord??

Iaf, så här hittar du nämnda kontrollpanel:

Bredvid förstoringsglaset längst upp ser man tre horisontella streck. Tryck där, och välj sen "Mitt konto". Där väljer du sen "Kontrollpanel" och i den slutligen "Redigera e-post & lösenord".

---
Äsch, kanske inte var relevant. Lämnar kvar det ändå.
Citera
2024-05-13, 17:39
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Körde en System Scan nyligen med Spybot Search & Destroy vilket jag gör några gånger per år.

När denna var klar skulle jag surfa lite Flashback men är då utloggad på datorn. Försöker komma ihåg mitt lösenord men efter fyra försök som misslyckades tröck
jag ”Glömt lösenord osv” och fick en länk i mallen där jag kunde välja ett nytt vilket var lika bra tänkte jag. Valde ett nytt och skulle logga in vilket inte fungerade?

Provat i ca 30 minuter nu på datorn men det står bara att det är fel. Gjorde samma sak igen med samma resultat?

Dock trots lösenordsbyte är jag på något sätt fortfarande inloggad på telefonen och kan därför skriva detta inlägg.

Kan någon vänlig samt kunnig själ hjälpa mig här?

Kolla först om ditt lösenord ligger sparad på din mobil. Om inte är det nog lämpligast om du skickar ett PM till någon av Administratörerna och ber om hjälp. Du finner dem längst ner på denna sida: https://www.flashback.org/moderatorer
Citera
2024-05-13, 18:24
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Kolla först om ditt lösenord ligger sparad på din mobil. Om inte är det nog lämpligast om du skickar ett PM till någon av Administratörerna och ber om hjälp. Du finner dem längst ner på denna sida: https://www.flashback.org/moderatorer

Tack! Ditt tips hjälpte så jag kunde logga in igen på datorn. Hittade mitt sparade lösenord på min iPhone och det fungerade. Är ändå fundersam varför det fortfarande är mitt aktuella lösenord när jag två gånger bytt genom "glömt lösen" osv.

Aja. Problemet löst. Kan utan problem behålla mitt gamla lösen.
Citera
2025-01-06, 08:33
Medlem
Är inloggad på telefonen och har glömt mitt passw. Skulle vilja logga in på datorn och har därför kört hela visan med "glömt lösenord" fyllt i min mail men jag får inget mail... Vad ska man göra?
Citera
2025-01-06, 12:35
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/moderator
Citera
2025-01-09, 14:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Är inloggad på telefonen och har glömt mitt passw. Skulle vilja logga in på datorn och har därför kört hela visan med "glömt lösenord" fyllt i min mail men jag får inget mail... Vad ska man göra?
Kolla om du har inloggningsuppgifterna sparade i telefonens webläsare, under inställningar.
Man brukar kunna klicka på en ögonsymbol som gör att tecknen visas istället för punkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in