2015-11-30, 21:38
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Allt annat är vanvett och visar enbart att man inte vill överge sitt singel liv ..
Knappast. Vi människor är olika och vissa system passar bättre. Andra sämre
Citera
2015-11-30, 22:08
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Man är en-har ni inte ens fattat detta då lär ni inte ha några långa förhållanden

Du är en väldigt trångsynt människa om du tycker så. Jag och min sambo kör på varianten med tre konton som nämdes tidigare i tråden och vi är snart inne på vårt 14:e år tillsammans. Fungerar ypperligt för oss. Alla är olika helt enket, inse det du också
Citera
2015-12-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
Du är en väldigt trångsynt människa om du tycker så. Jag och min sambo kör på varianten med tre konton som nämdes tidigare i tråden och vi är snart inne på vårt 14:e år tillsammans. Fungerar ypperligt för oss. Alla är olika helt enket, inse det du också
Underligt utgår från att ni inte har barn
Citera
2015-12-02, 09:23
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Underligt utgår från att ni inte har barn

Det funkar ju utmärkt även om man har barn; då sätter man bara in mer på det gemensamma kontot. Från det gemensamma kontot bekostas allt som har med barnen att göra, maten, allt som har med boendet att göra o.s.v.
Citera
2015-12-07, 18:37
Medlem
KjellSorterings avatar
Är man gift bör alla inkomster föras in på ett gemensamt lönekonto. Efter gemensamt sparande tar man itu med gemensamma utgifter. Det som blir över delas upp och skickas till individuella konton. 50/50 gäller.

Klarar man inte av detta kan man lika gärna leva själv.
Citera
2015-12-08, 01:22
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Är man gift bör alla inkomster föras in på ett gemensamt lönekonto. Efter gemensamt sparande tar man itu med gemensamma utgifter. Det som blir över delas upp och skickas till individuella konton. 50/50 gäller.

Klarar man inte av detta kan man lika gärna leva själv.
Tja, det är din åsikt. Sålänge det funkar för dig är allt bra
Citera
2015-12-08, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det funkar ju utmärkt även om man har barn; då sätter man bara in mer på det gemensamma kontot. Från det gemensamma kontot bekostas allt som har med barnen att göra, maten, allt som har med boendet att göra o.s.v.
men ni har inga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in