Citat:
Ursprungligen postat av
laxaskar
Man kan inte döma de 2 som skyller på varandra med DNA, då hon stulit kniven hos den hon skyller på och hon säger att hon "Drog ut kniven för att rädda han" så bådas DNA finns ju på kniven, och om jag förstått saken rätt så är det inga vittnen som sett henne "Sätta" kniven utan sett att hon dragit ut den. Det här med att man kan döma båda, går ju inte här för en är ju oskyldig, hade det varit några som stod och sparkade på en person och man inte vet vem som gav den dödande sparken, då döms alla eftersom dom varit delaktiga i misshandeln, knepig lagstiftning i detta land. Men om hon nu hugger folk vidare ( vilket jag tror) kommer hon ju bli mer och mer "våghalsig" eftersom "hon tycks vara smartare än lagen" så kommer hon ju göra "misstag" och åka fast, men jag undrar hur många mer som skall fara illa innan. Hon måste ju vara sjuk, ingen frisk människa går och hugger kniven i folk!!
Recept på ett framgångsrikt mord i Sverige:
Va 3 personer i en lägenhet.
2 av dom gör upp planer på att döda den tredje
hugger personen, båda tar i kniven
skyll på varandra/säg exakt samma historia "jag var på toaletten och när jag kom ut så va han död"
gå fri med ett fett skadestånd för häkningstiden
Om det inte finns ett bevisbart motiv för båda GM, hur ska nån bli dömd? kommer inte finnas någon teknisk bevisning.