2008-05-20, 11:21
Medlem
Krafses avatar
KOKT KORV! r gott. Sn dr vanlig hotdog typ. Stekning av dessa korvar r att frstra det goda, kokta ska de vara, det r dessutom mycket lttare att koka n att steka. 10min koktid r lagom.

Ketchup (felix) p bara s blir det asgott!
Citera
2008-05-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
KOKT KORV! r gott. Sn dr vanlig hotdog typ. Stekning av dessa korvar r att frstra det goda, kokta ska de vara, det r dessutom mycket lttare att koka n att steka. 10min koktid r lagom.

Ketchup (felix) p bara s blir det asgott!

Det r pga sna som dig som korven har det dliga rykte som den har i sverige.

jag grter inombords nr jag lser din text , och hoppas att du r ett skmtande troll.
Citera
2008-05-20, 11:55
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth

jag grter inombords nr jag lser din text , och hoppas att du r ett skmtande troll.

Jag tror det helt enkelt r s att han inte vet bttre.
Citera
2008-05-20, 12:00
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth

Jaha, men det r gott iaf. Kokt hotdog r en underskattad delikatess.
Citera
2008-05-20, 12:04
Medlem
En stenhrd, vit och kryddig salami som man nstan mste hugga av med machete. Det r grejjer det.
Citera
2008-05-20, 12:38
Medlem
quaertys avatar
I lite olika tester s har tv Wurstmasterkorvar utmrkt sig: Vddgrill och rt- och viltgrill (frutom grisfett, uteslutande hjortktt). Har inte hunnit testa sjlv, men de verkar intressantast av butiksutbudet i sommar. tminstone av det som finns i Stockholmsomrdet.

S fort jag grillar ska de provas.
Citera
2008-05-20, 16:32
Medlem
cosmic_dancers avatar
jag gillar korv. Grna kryddiga sdana till sommarens grillkvllar. Annars r falukorv ocs vldigt gott och det r gott till s mycket. Men det bsta r gustafskorv. Gudomligt gott p macka, i mat eller ta som den r. Synd bara att det ska vara s dyrt. Nstan 100 kr fr en ring.
Citera
2008-05-20, 17:03
Medlem
Antevantes avatar
r det ngon som brukar gra sin egen korv?

Jag har hittat en del recept och funderar p att frska mig p det. Det verkar inte s mrkvrdigt faktiskt. Lite trixande med stoppningen, men enligt vad jag hrt lr man sig snabbt.
Citera
2008-05-20, 21:26
Medlem
Sereenas avatar
Hotdog ska grillas eller stekas fr att vara tlig.

Koka blir bst med tex lithells lnga, eller danska "rda", i vatten kryddat med lagerblad svartpeppar och kryddpeppar.

Kryddiga korvar steks i grillpanna utan fett eller grillas.
Citera
2008-05-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
r det ngon som brukar gra sin egen korv?

Jag har hittat en del recept och funderar p att frska mig p det. Det verkar inte s mrkvrdigt faktiskt. Lite trixande med stoppningen, men enligt vad jag hrt lr man sig snabbt.

Hur kan dessa recept se ut d? Lgg grna ut dem
Citera
2008-05-20, 22:21
Medlem
silbersteins avatar
Diggar ocks korv. Men r det vl rena skitmaten nr det kommer till nyttighet antar jag. t en chorizo i brd med chimichurri idag, mycket mumsigt!
Citera
2008-05-20, 22:31
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Diggar ocks korv. Men r det vl rena skitmaten nr det kommer till nyttighet antar jag. t en chorizo i brd med chimichurri idag, mycket mumsigt!

Hur onyttigt den r beror helt p vilken kvalite det r, bra korv r inte onyttigare n en kttbit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in