2007-06-02, 22:41
Medlem
ellroys avatar
Vad tycker FB om Möllers Grillbickor etc?
Jag har köpt en Spansk bricka, är det något att ha?
Citera
2007-06-02, 22:47
Medlem
Scanlines avatar
Möllers är fan bäst när det gäller korv, jag köper bara deras korv numera. Det började med att jag köpte deras ölkorv som är köttig och god, till skillnad från konkurenterna som bara smakar kryddat fett. Sedan när grillsäsongen började köpte jag deras tjocka korvar och då insåg jag att Möllers äger. Tyvärr kan jag inte hitta deras ölkorv i någon affär nära mig längre, trots att de påstår att de säljs i alla ICA-butiker häromkring.
Citera
2007-06-02, 23:00
Medlem
ellroys avatar
Låter bra, kanske lite stuvade makaroner + stekta Spanska korvar, yummy...
Citera
2007-06-03, 02:01
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanline
Möllers är fan bäst när det gäller korv, jag köper bara deras korv numera. Det började med att jag köpte deras ölkorv som är köttig och god, till skillnad från konkurenterna som bara smakar kryddat fett. Sedan när grillsäsongen började köpte jag deras tjocka korvar och då insåg jag att Möllers äger. Tyvärr kan jag inte hitta deras ölkorv i någon affär nära mig längre, trots att de påstår att de säljs i alla ICA-butiker häromkring.

Ja, Möllers ölkorv står fan i mig ut bland andra ölkorvar, Ridderheims osv. Debrecziner måste jag nog säga är den godaste av de alla! Vet dock inget om deras andra produkter, men denna möller måtte då lyckas med all korv.
Citera
2007-06-03, 10:13
Medlem
dePauls avatar
Min ex-svärfar som bor i Gävle älskar Solbergs korvar. Vill minnas att jag också tyckte de var väldigt goda på den tiden (för ca 15-20 år sedan).

~Paul~
Citera
2007-06-04, 14:53
Medlem
Harwins avatar
På tal om korv, jag är lite halvbesatt av ölkorv.

Brukar köpa med mig ett lass när jag drar förbi Ullared, de som säljs där är helt okej. Men annars är det inte alltför billigt att köpa ölkorv i längden, så finns det några bättre lösningar, som att köpa från nån chark som gör dem eller något?
Citera
2007-06-04, 15:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harwin
På tal om korv, jag är lite halvbesatt av ölkorv.

Brukar köpa med mig ett lass när jag drar förbi Ullared, de som säljs där är helt okej. Men annars är det inte alltför billigt att köpa ölkorv i längden, så finns det några bättre lösningar, som att köpa från nån chark som gör dem eller något?
Ölkorv är dyrt oavsett var man köper den. Min lokala invandrar-chark har en utsökt ölkorv som kostar ca 86 kr/kilot. Det tycker jag är ok. Det är nog den vägen du själv får gå när du letar efter billigare alternativ.

~Paul~
Citera
2007-12-03, 11:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Bajskorvar är ingen höjdare..... Men dom där gråa minibratwurstarna på lidl kan man göra mycket gott med. Man steker upp dem så de får fin färg. sedan meckar man över mycket currypulver, sedan dränker man dom i tysk curryketchup (finns på lidl). ocg en baguette till. Mums! och billigt!
Citera
2008-05-20, 09:56
Medlem
Nu är grillsäsongen här igen , Vad finns för nytt på korvfronten?
Citera
2008-05-20, 10:03
Bannlyst
Dom är väl inte nya men relativt okända, den svenska korven rackabajsare är rik på både smak och kött. Den rekommenderas starkt.
Citera
2008-05-20, 10:39
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Min ex-svärfar som bor i Gävle älskar Solbergs korvar. Vill minnas att jag också tyckte de var väldigt goda på den tiden (för ca 15-20 år sedan).

~Paul~

De är fortfarande väldigt goda, särskilt nyckelhålsvarianten! Hela familjens favorit till grillning i skogen! I grytor etc fungerar de dock inte lika bra utan då får man gå på korvar med högre kötthalt och mer krydda!
Har även blivit väldigt förtjust i Tillmans Falukorv, dubbla priset mot ICAs etc men lätt värt det.

Tillmans falukorv, stuvade makaroner med lite nyriven muskot, skånsk senap och lite ketchup är underbar vardagsmat
Citera
2008-05-20, 11:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
De är fortfarande väldigt goda, särskilt nyckelhålsvarianten! Hela familjens favorit till grillning i skogen! I grytor etc fungerar de dock inte lika bra utan då får man gå på korvar med högre kötthalt och mer krydda!
Har även blivit väldigt förtjust i Tillmans Falukorv, dubbla priset mot ICAs etc men lätt värt det.

Tillmans falukorv, stuvade makaroner med lite nyriven muskot, skånsk senap och lite ketchup är underbar vardagsmat
Tack för tipset. Tillmans får det bli nästa gång .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in