2007-06-02, 22:41
Medlem
ellroys avatar
Vad tycker FB om Mllers Grillbickor etc?
Jag har kpt en Spansk bricka, r det ngot att ha?
Citera
2007-06-02, 22:47
Medlem
Scanlines avatar
Mllers r fan bst nr det gller korv, jag kper bara deras korv numera. Det brjade med att jag kpte deras lkorv som r kttig och god, till skillnad frn konkurenterna som bara smakar kryddat fett. Sedan nr grillssongen brjade kpte jag deras tjocka korvar och d insg jag att Mllers ger. Tyvrr kan jag inte hitta deras lkorv i ngon affr nra mig lngre, trots att de pstr att de sljs i alla ICA-butiker hromkring.
Citera
2007-06-02, 23:00
Medlem
ellroys avatar
Lter bra, kanske lite stuvade makaroner + stekta Spanska korvar, yummy...
Citera
2007-06-03, 02:01
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanline
Mllers r fan bst nr det gller korv, jag kper bara deras korv numera. Det brjade med att jag kpte deras lkorv som r kttig och god, till skillnad frn konkurenterna som bara smakar kryddat fett. Sedan nr grillssongen brjade kpte jag deras tjocka korvar och d insg jag att Mllers ger. Tyvrr kan jag inte hitta deras lkorv i ngon affr nra mig lngre, trots att de pstr att de sljs i alla ICA-butiker hromkring.

Ja, Mllers lkorv str fan i mig ut bland andra lkorvar, Ridderheims osv. Debrecziner mste jag nog sga r den godaste av de alla! Vet dock inget om deras andra produkter, men denna mller mtte d lyckas med all korv.
Citera
2007-06-03, 10:13
Medlem
dePauls avatar
Min ex-svrfar som bor i Gvle lskar Solbergs korvar. Vill minnas att jag ocks tyckte de var vldigt goda p den tiden (fr ca 15-20 r sedan).

~Paul~
Citera
2007-06-04, 14:53
Medlem
Harwins avatar
P tal om korv, jag r lite halvbesatt av lkorv.

Brukar kpa med mig ett lass nr jag drar frbi Ullared, de som sljs dr r helt okej. Men annars r det inte alltfr billigt att kpa lkorv i lngden, s finns det ngra bttre lsningar, som att kpa frn nn chark som gr dem eller ngot?
Citera
2007-06-04, 15:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harwin
P tal om korv, jag r lite halvbesatt av lkorv.

Brukar kpa med mig ett lass nr jag drar frbi Ullared, de som sljs dr r helt okej. Men annars r det inte alltfr billigt att kpa lkorv i lngden, s finns det ngra bttre lsningar, som att kpa frn nn chark som gr dem eller ngot?
lkorv r dyrt oavsett var man kper den. Min lokala invandrar-chark har en utskt lkorv som kostar ca 86 kr/kilot. Det tycker jag r ok. Det r nog den vgen du sjlv fr g nr du letar efter billigare alternativ.

~Paul~
Citera
2007-12-03, 11:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Bajskorvar r ingen hjdare..... Men dom dr gra minibratwurstarna p lidl kan man gra mycket gott med. Man steker upp dem s de fr fin frg. sedan meckar man ver mycket currypulver, sedan drnker man dom i tysk curryketchup (finns p lidl). ocg en baguette till. Mums! och billigt!
Citera
2008-05-20, 09:56
Medlem
Nu r grillssongen hr igen , Vad finns fr nytt p korvfronten?
Citera
2008-05-20, 10:03
Bannlyst
Dom r vl inte nya men relativt oknda, den svenska korven rackabajsare r rik p bde smak och ktt. Den rekommenderas starkt.
Citera
2008-05-20, 10:39
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Min ex-svrfar som bor i Gvle lskar Solbergs korvar. Vill minnas att jag ocks tyckte de var vldigt goda p den tiden (fr ca 15-20 r sedan).

~Paul~

De r fortfarande vldigt goda, srskilt nyckelhlsvarianten! Hela familjens favorit till grillning i skogen! I grytor etc fungerar de dock inte lika bra utan d fr man g p korvar med hgre ktthalt och mer krydda!
Har ven blivit vldigt frtjust i Tillmans Falukorv, dubbla priset mot ICAs etc men ltt vrt det.

Tillmans falukorv, stuvade makaroner med lite nyriven muskot, sknsk senap och lite ketchup r underbar vardagsmat
Citera
2008-05-20, 11:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
De r fortfarande vldigt goda, srskilt nyckelhlsvarianten! Hela familjens favorit till grillning i skogen! I grytor etc fungerar de dock inte lika bra utan d fr man g p korvar med hgre ktthalt och mer krydda!
Har ven blivit vldigt frtjust i Tillmans Falukorv, dubbla priset mot ICAs etc men ltt vrt det.

Tillmans falukorv, stuvade makaroner med lite nyriven muskot, sknsk senap och lite ketchup r underbar vardagsmat
Tack fr tipset. Tillmans fr det bli nsta gng .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in