Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Frn Agria:
KRUKVXTER Giftiga Julros Oleander nglatrumpet Mindre giftiga Amaryllis Azalea Cyklamen Hortensia Korallbr Liljevxter Irriterande vxtsaft Flitiga lisa Fredskalla Gullranka Julstjrna Prickblad Rosenkalla SNITTBLOMMOR Giftiga Ginst Liljekonvalj Mindre giftiga Amaryllis Anemon Hyacint Iris Liljor Mistel Psklilja Vallmo Irriterande vxtsaft Kalla Rosenkalla
Men snlla nn har katten sprungit runt i vxthuset och tuggat i sig allt detta?

, nu r de rovdjur alltid p jakt efter den rtta kosten, det r ju lite svrt att f ett rovdjur att brja nosa sig fram till det ktt den oftast r ute efter, jag frstr katten... tnk sjlv nr du r ute efter ngot du i generna ska ha, men blir satt p att ta ngot diametralt annat, det skulle bli en faslig jakt p vad kattens egna organ r helt instllda p, svida den inte genetiskt demoleras.
Jag har haft katt som icke kunnat hlla sig borta frn vxter, som sagt allt som gr att tugga p, det tuggas till punkt och pricka itu. LOL
Mattor, tyg gr helt utmrkt att f i sig och r det d fibrer av tveksamt material s blir den frgiftad och kroppen vill stta ut det som r kvar, det kan bli permanent beteende, ungefr som anorexia till den ultimata nivn dr kattens signalsystem antagligen misstolkats i ngot led.. , fr den fr aldrig tag i det den var fdd att livnra sig p. Men sm- portioner-systemet, var bra.. det kan jag kpa. och att frska ge den lite sederande, s den inte konstant "r p" , och vad r d lagom?
Fast utekatter, beter sig nog som s att de blir vilsna, efter lngre tids innevistelse. Allt torde vara bttre n den kost de fick, t.ex torrfoder a la mjau, som enda kost. Lidl-kosten som var bstitest, s bra att den dg p marknaden att ta betalt fr, men vilka katter (mlgruppen.. siameser??) skulle ha den kosten, verkligen siameserna? vad jag ftt reda p s gr en siames loss p iaf inte en liten turpeng iaf.