2015-10-01, 13:10
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
- Har jag rätt om kopplingen, främlingsfientlighet och avundsjuka ?
Kanske, men det är i så fall det enda du har rätt om i ditt inlägg. Arbetsskygg som jag är är jag faktiskt avundsjuk på alla dessa ekonomiska migranter som får gratis tillgång till samma välfärd som jag själv måste betala för. Gratis tandvård, gratis boende.. Det mesta är gratis bara man säger sig komma från rätt land. Tyvärr har jag alldeles för ljus hudfärg för att komma undan med att låtsas vara syrier.. :-(
Citera
2015-10-01, 13:37
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
De miljarder Åkesson lovat bort är ca 150 kronor per flykting och år i närområdet, givetvis en helt försumbar summa. Eller kommer han att öppna plånboken mera ?

Med tanke på att Sveriges befolkning är cirka 1 promille av den globala befolkningen så är ju 150kr/person/år JÄTTEMYCKET!!!

(10miljoner/7miljarder ~ 0.0014)
Det innebär att om hela världens befolkning gav lika mycket som Sverige till detta ändamålet skulle varje flykting få (1/0.0014 x 150 ~ ) 107 000kr /person / år.

Detta är sannolikt långt över gemene mans årsinkomst i dessa regionerna. Och du kallar detta för en "försumbar summa"? Alltså, lägg ned GILAB... En djupt oärlig kommentar att kalla detta försumbart....
Citera
2015-10-01, 15:12
Medlem
Varför skulle man bli avundsjuk på någon som inte har något?

Konstig frågeställning. Samma gamla tugg, bara för att man inte gillar någonting så är man automatiskt avundsjuk. Kritik mot något är verkligen inte tillåtet i dagens samhälle, här ska man bara stryka varandra medhårs, annars är man avundsjuk.

Idiot.
Citera
2015-10-01, 18:27
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Med tanke på att Sveriges befolkning är cirka 1 promille av den globala befolkningen så är ju 150kr/person/år JÄTTEMYCKET!!!

(10miljoner/7miljarder ~ 0.0014)
Det innebär att om hela världens befolkning gav lika mycket som Sverige till detta ändamålet skulle varje flykting få (1/0.0014 x 150 ~ ) 107 000kr /person / år.

Detta är sannolikt långt över gemene mans årsinkomst i dessa regionerna. Och du kallar detta för en "försumbar summa"? Alltså, lägg ned GILAB... En djupt oärlig kommentar att kalla detta försumbart....

Håller med dig i detta. Folk verkar ha absolut noll koll på att 150 svenska kronor faktiskt räcker långt i många av dessa människors länder. Folk verkar helt seriöst tro att 150 svenska kronor (konverterat till det aktuella landets valuta) är ungefär lika lite i det aktuella landet som det är i Sverige. Helt otroligt.
Citera
2015-10-01, 20:40
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Har Tino rätt även i hans utsago att SD:s ledning och sympatisörer är lågintelligenta eller har han bara rätt när det passar ditt syfte ?
Finns självfallet ingen grund för att hävda att uttlandena är korrekta eftersom de inte bygger på resultatet av någon undersökning/studie/rapport utan är kommentarer fällda av Tino i en debatt.
Citera
2015-10-02, 09:07
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Exakt det är absolut det viktigaste att få fler länder att bidra med minst vad de lovat. Den största boven är USA som har gigantiska skulder till FN.

Eu då är eu bra? Den frirörligheten funkar fint
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in