2015-09-30, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
De miljarder Åkesson lovat bort är ca 150 kronor per flykting och år i närområdet, givetvis en helt försumbar summa. Eller kommer han att öppna plånboken mera ?
Nu är det väl inte ENBART Sverige som ska öppna plånboken. Om fler länder bidrar, UNHCR osv. Ja då blir det nog pengar till dessa på ort och ställe ska du se.
Citera
2015-09-30, 22:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Läkaren är ju en lyxflykting och skall absolut inte tas emot enligt många skribenter på Flashback.

Varför man resonerar så är för mig obegripligt och kan bara bottna i främlingsfientlighet ?
Läkaren är en arbetskraftsinvandrare och är lika välkommen som alla andra som vill bygga sig ett bra liv här, för egen maskin. Han är ingen flykting som behöver skydd, och skall alltså inte ha flyktingstatus, bidrag, boende eller annat, utan som alla andra arbetskraftsinvandrare får han fixa allt detta själv, precis som de som kommer från EU gör, eller de som flyttar hit från USA, eller Australien, eller alla andra länder i världen.

Fatta nu en gång för alla, det är inte att folk kommer hit som är det stora problemet, det är att de kommer hit för att bli försörjda.
Om de nu är så kompetenta som du hävdar, låt oss göra som Danmark och halvera bidragen och öka kraven på arbete, så får vi se om det fortfarande är värt att ta sig hela långa vägen hit för att få skydd från kriget i Syrien, eller om det kanske finns andra säkra länder på vägen, där det är lättare för kebabtekniker att skaffa sig okvalificerade jobb.
Citera
2015-09-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Nu är det väl inte ENBART Sverige som ska öppna plånboken. Om fler länder bidrar, UNHCR osv. Ja då blir det nog pengar till dessa på ort och ställe ska du se.

Exakt det är absolut det viktigaste att få fler länder att bidra med minst vad de lovat. Den största boven är USA som har gigantiska skulder till FN.
Citera
2015-09-30, 22:20
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
De miljarder Åkesson lovat bort är ca 150 kronor per flykting och år i närområdet, givetvis en helt försumbar summa. Eller kommer han att öppna plånboken mera ?

Ja, 150 svenska kronor per flykting och år. Hur mycket tror du det räcker till i de fattiga länder som flyktingarna befinner sig? Har du varit i Indien t ex vet du att man kan leva länge på 150 svenska. Att få gratis mat och husrum en vecka av ett land man aldrig hört om förutom av smugglarna är väl inte helt fel, eller?

Och det är klart att alla kan alltid öppna plånböckerna mer. Vi kan t ex ta ditt bidrag du får varje månad och ge det till en flykting. Att du inte har mat eller husrum struntar vi i. Låter det rättvist?
Citera
2015-09-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Läkaren är en arbetskraftsinvandrare och är lika välkommen som alla andra som vill bygga sig ett bra liv här, för egen maskin. Han är ingen flykting som behöver skydd, och skall alltså inte ha flyktingstatus, bidrag, boende eller annat, utan som alla andra arbetskraftsinvandrare får han fixa allt detta själv, precis som de som kommer från EU gör, eller de som flyttar hit från USA, eller Australien, eller alla andra länder i världen.

Fatta nu en gång för alla, det är inte att folk kommer hit som är det stora problemet, det är att de kommer hit för att bli försörjda.
Om de nu är så kompetenta som du hävdar, låt oss göra som Danmark och halvera bidragen och öka kraven på arbete, så får vi se om det fortfarande är värt att ta sig hela långa vägen hit för att få skydd från kriget i Syrien, eller om det kanske finns andra säkra länder på vägen, där det är lättare för kebabtekniker att skaffa sig okvalificerade jobb.

Så en läkare vars hem är sönderbombat och som suttit ett år i flyktingläger i Jordanien är ingen flykting ?

Han behöver inte initialt stöd ?
Citera
2015-09-30, 22:22
Avslutad
Citat:
Vi såg igår en gigantisk manifestation och enighet i SVT;s gala. Alla etablerade partier, all seriös och verklighetsförankrad media står eniga.

Hjälp- och frivilligorganisationer, kyrkan, Kustbevakningen, Sjöräddningen, Röda korset, Läkare utan gränser, artister, idrottsmän, idrottsförbund, komiker, enskilda politiker, eldsjälar och volontärer står eniga.

Och inte minst en helt dominerande del av svenska folket står eniga om att Sverige har råd, Sverige har vilja, Sverige har kapacitet att hjälpa flyktingar både i närområdet och inom Sveriges gränser.

44 % av Svenska folket vill ta emot fler flyktingar. 31 % kan tänka sig att öppna sitt hem för krigsoffer, fantastiska siffror som ökat betydligt under året.

Mot detta vattenfall av förnuft och värme står en liten svag och utsatt skara som är allt från rena rasister till individer som påverkats av den populism som drivs av främlingsfientliga krafter.

Det som förenar dessa är utanförskapet, okunskapen och rädslan för att möta det nya. En avundsjuka mot att utsatta får dela vårt gemensamma. En rädsla för att hamna utanför det offentligas varma famn i konkurrens med nya Svenskar. En rädsla för ett nytt och bättre Sverige.

Jag kan exemplifiera detta och att okunskap, rädsla och avundsjuka förenar.

Dessa utsatta och okunniga menar att det är fel att välkomna en Syrisk läkare till Sverige. En man som betalat 10.000 tals Euro för sig och sin familj. Han ses som en lyxflykting och bidragsturist och skall inte välkomnas.

Dessa utsatta och okunniga menar att man skall ta emot verkliga flyktingar, det vill säga de svagaste och mest utsatta. Men de är inte välkomna de är bidragsparasiter och kommer aldrig att bidra.

Paradoxalt nog finns med det resonemanget ingen att välkomna.

Vi är redan en av UNHCR:s största givare men populistiska krafter vill öka detta bistånd i närområdet med 7-8 Miljarder. I närområdet finns minst 50.000.000 flyktingar. Denna ynnest av populism ger 160 kronor per flykting i engångsbelopp. Försörjning några veckor för en familj sedan är Åkessons pengar slut. Skall det satsas nya då ?

Vad det handlar om är att utsatta grupper i Sverige på något sätt är avundsjuka på flyktingar och migranter att man är rädda för att dela bidrag, dela A-kassa, dela offentlig vård och omsorg med de nya och okända. Man är rädd för att bli omsprungen av de nya att inte få plats vid det offentligas köttgrytor.

Främlingsfientlighet och avundsjuka är som siamesiska tvillingar hos de som förleds av populism och mörka krafter

Att diskutera

- Har jag rätt angående läkaren ?
- Har jag rätt avseende den fattiga flyktingen i tältlägret ?
- Har jag rätt avseende verkan av SD:s populistiska utspel om hjälp i närområdet ?
- Har jag rätt om kopplingen, främlingsfientlighet och avundsjuka ?

Jag väljer att fokusera på endast en mening i din textvägg sv svammel.

Ett nytt och bättre Sverige? Kan du berätta vad det är du tänker på då, mer exakt.

Är det skolan, som är fritt fall enligt alla undersökningar?

Är det omsorgen om äldre, där vi precis blivit omsprungna? http://www.svd.se/tva-lander-nu-battre-an-sverige-for-aldre/om/sverige Här kommer vi, likt Pisa-mätningarna, rasa snabbt i listorna.

Är det den rekordhöga ungdomsarbetslösheten du menar?

Är det de 55 no-go-zonerna som du tycker är det nya och bättre Sverige?

Alla som ser nyktert och sakligt på utvecklingen ser ett nytt och sämre Sverige. Du ser uppenbarligen något annat. Du får gärna berätta rent konkret vad som är bättre. Är det den nya spännande vietnamesiska restaurangen på ditt närmsta gathörn på Söder? Inte för att förringa din kulinariska upplevelse, men det finns saker som är viktigare. Och de sakerna försämras ständigt.
Citera
2015-10-01, 01:50
Medlem
Onanikrems avatar
Det kommer mellan 1000 - 7000 "läkare" i veckan nu, antar vi fyllt vår kvot på läkare utan gränser de närmaste 50åren nu eller så?
Nej jag vill inte bidra med min skatt till att ta hit så mycket negrer och araber så möjligt, skulle snarare kunna börja betala lite för att skicka hem dem igen.

Tyvärr bidrar jag nu med att betala skatt till sådan skit, men planerar att betala mycket mindre framöver, sluta helt går tyvärr inte.
Det är inte bara det att det kostar oss ofantliga summor att betala för era flyktingar, de begås en massa brott av flyktingar och deras avkommor också, är det bonusen vi får för vi ger dom all inclusive?
Citera
2015-10-01, 01:53
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Så en läkare vars hem är sönderbombat och som suttit ett år i flyktingläger i Jordanien är ingen flykting ?

Den läkaren har sitt på det torra i flyktinglägret, vidare så göra han betydligt mer nytta i flyktinglägret än i Sverige din jävla ärthjärna.
Citera
2015-10-01, 02:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Är väldigt övertygad att 150kr/dag ger en jävla massa flyktingar i närområdena mat och husrum.
Jämfört med "all inclusive turisterna" som landar här och sittstrejkar i bussen de inte betalt ett skit för.
Jävla satans pack! stoppa in dom i en cargocontainer och skicka tillbaka dom med en lapp att de var dåliga!
Citera
2015-10-01, 09:04
Bannlyst
faan GILAB, har ni på centern´s ungdomsförbund inte bättre saker för er än att hålla på småretas på I/I ?

Jag menar, du sitter här och glassar framför tangentbordet, istället för att vara ute och hjälpa dom
små baarnen.
Citera
2015-10-01, 09:37
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
faan GILAB, har ni på centern´s ungdomsförbund inte bättre saker för er än att hålla på småretas på I/I ?

Jag menar, du sitter här och glassar framför tangentbordet, istället för att vara ute och hjälpa dom
små baarnen.

Det här varit väldigt många inlägg från sjuklöverns propagandadepartement den sista tiden
Citera
2015-10-01, 12:27
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Vem vet? Just nu betraktar vi ju alla som uppger sig komma från Syrien som flyktingar, t ex pappa Kurdi, som bott tre år i Turkiet men tyckte han tjänade för lite och beslöt sig att utöka kassan genom lite flyktingsmuggling på väg till det land som skulle fixa hans tänder gratis. När resten av familjen dog under hans usla sjömansskap lyckades han anordna en begravning i Kobane (du vet, i det av krig sönderslitna Syrien) på bara några dagar, och beslöt sig sen för att stanna där för 'att sörja', dvs för att inte bli lagförd av turkis polis för flyktingsmugglingen.
Snygg flykting, jag förstår att du inte kan vänta på att få ösa mina skattepengar över fler sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in