Citat:
Ursprungligen postat av
Nekst
Har ni några tips på bra hemsidor med recept som verkligen fungerar?!
Jag brukar googla fram recept och nästan alla har 4/5 i betyg men de blir ju sällan särskilt bra. Efter lite trolleri själv med kryddor och annat brukar det däremot bli bra.
Men, rätter jag aldrig lagat själv tidigare kan vara svårt att få bra utan recept. Jag misslyckades nyligen med coq au vin som jag skulle bjuda min sambo och hennes unge på. Så det fick bli att åka iväg och köpa annat från charken.
Nu gled jag iväg i anekdotens land här - men har du några tips på bra hemsidor med BRA recept? Bevisat bra recept!
Tar de flesta recept med en nypa salt (pun intended)...
Tror det enda som gäller egentligen är att laga mycket mat och smaka av och bjuda andra på så du har en aning om vad som funkar och inte funkar...
Förr (25+ år sedan) försökte man följa recept till punkt och pricka, men det är alltid något man inte har, något som går fel osv osv... bättre att gå efter recept som en utgångspunkt och sedan följa sunt förnuft (som fås efter ett antal år och ett antal "shit happends")...
Hur som helst brukar egentligen bara googla maträtten och kika på de recept som dyker upp...
Sedan sno lite här och sno lite där...
Men återigen... ett tips... laga ALDRIG något för första gången åt någon annan... testa laga det till dig själv en gång eller två...