Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-28, 04:19
  #1
Medlem
Fruktimulens avatar
Jag har en flickvän som bor i Peru, vi möttes på neutral mark i Storbritannien. Planen var att hon skulle åka till Peru och vara där en stund och sedan flytta till mig i Sverige. Nu är det så att hennes familj är störda as och utnyttjar henne, håller hennes dotter ifrån henne, trycker ned henne i marken, misshandlar henne. Så att hon skall åka hit ser just nu väldigt blekt ut, utan min hjälp såklart.

Jag har just nu inget jobb här då jag kom hem till Sverige igen ganska nyligen och min fråga är denna: Är det någon som vet om några bra voluntär ställen, långtidshostel där man kan betala igenom att köra underhåll på hostelet eller liknande? Letat efter lite jobb där men ja, det är ju inte direkt ams.se de har där borta. :P

Jag vet inte om det jag skriver makear sense men kortfattat: Jag vill till Lima, Peru och jag vet att jag kan dra dit så fort jag har råd med en biljett, det jag vill ha nu är tips på hur jag OMEDELBART kommer igång med antingen ett jobb och lägenhet eller voluntärjobb. Any tip is a good tip!

Tack på förhand.
Citera
2015-09-28, 08:08
  #2
Medlem
Shepard25s avatar
Loki i Miraflores brukar ta emot volontärer, antar att de andra populära som Flying Dog, The Point, Pariwana etc också gör det.
Att arbeta som volontär brukar innebära att man får husrum och typ 1 eller 2 mål mat om dagen.
Citera
2015-09-28, 11:04
  #3
Medlem
Fruktimulens avatar
Tack! Hör av mig till samtliga!
Citera
2015-09-29, 13:55
  #4
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktimulen
Tack! Hör av mig till samtliga!

Gör det. Du ökar nog dock dina chanser markant om du åker ner på plats, säger hej och visar att du är en skön snubbe, brukar inte vara några problem. Pariwana i Lima är för övrigt ett av de bättre hostels jag bott på, bra standard och riktigt skönt häng på deras tak med pingisbord, biljard etc.
Har även bott på Loki och Flying Dog. Flying Dog var väl inget speciellt, och saknade riktigt bra allrum. Loki var också trevligt, men tyckte att Pariwana var snäppet vassare och det ligger dessutom mitt i Miraflores. The Point ligger i Barranco, som också är ett populärt turist- och överklassområde.
Citera
2015-09-29, 18:18
  #5
Medlem
Lacerdas avatar
Har du tagit reda på vad som gäller för att hon ska få bo i Sverige då? Du måste åtminstone gifta dig med henne och sedan ansöka för upphållstillstånd. Under tiden som hon väntar på uppehållstillståndet så får hon inte vistas i Sverige. Och väntetiden är mellan 12-18 månader. Att du inte har något jobb ser heller inte bra ut, det är uppgifter som ni måste bifoga i ansökan till Migrationsverket. Ledsen grabben men framtiden ser jobbig ut för er.
Citera
2015-09-30, 23:20
  #6
Medlem
Fruktimulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Har du tagit reda på vad som gäller för att hon ska få bo i Sverige då? Du måste åtminstone gifta dig med henne och sedan ansöka för upphållstillstånd. Under tiden som hon väntar på uppehållstillståndet så får hon inte vistas i Sverige. Och väntetiden är mellan 12-18 månader. Att du inte har något jobb ser heller inte bra ut, det är uppgifter som ni måste bifoga i ansökan till Migrationsverket. Ledsen grabben men framtiden ser jobbig ut för er.

Jo, jag vet. Det kommer bli jobbigt men våra hjärtan har valt så vi får helt enkelt kämpa igenom det!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2627111

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback