Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 12:00
  #853
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Även jag har gått över till XFCE, instämmer helt i vad du skriver här. Jag ogillar Mutter väldigt mycket (eller snarare det faktum att GNOME inte går at tköra med något annat än Mutter). Nu på Manjaro (som har mognat enormt sedan jag testade det för 1-2 år sedan). Samt Compiz eftersom jag älskar wobbly windows.

Jag uppskattar Xubuntu för att de verkligen ansträngt sig för att ge en så komplett XFCE-upplevelse som möjligt. Flera av utvecklarna som står bakom XFCE är också med i Xubuntu-teamet och det märks.
Man blir förutom det nästan lite chockad när man upptäcker att XFCE eller Xubuntu har bättre hantering av multipla bildskärmar än vad Windows har.
När jag kopplar ur min laptop från den stora 27" skärmen så fattar XFCE att automatiskt koppla på den inbyggda skärmen men det gör inte Windows. Nice att Linux för en gångs skull gör någonting bättre än Windows på desktopen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback