Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-30, 22:39
Medlem
fittleifs avatar
haha vilka jävla luffare som slangar diesel, skaffa er ett jobb... Hoppas ni får knäskålarna slagna ur led!
Citera
2015-09-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Kan bara hålla med. Detta gjorde tricket för mig. Tömde en grävmaskintank (2/3) på några minuter på detta sätt när det begav sig runt 99. Själv använde jag en sån där liten gasbrännare som typ är populära i kök numera (man flamberar saker och bränner typ alspån och karameliserar osv).

this kills the crab
Citera
2015-09-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Du verkar vara ett riktigt proffs

Vi har kamera på maskin med röst o bildinspelningen som direkt ringer till min mobil vid rörelse runt maskin. Jag kan välja att prata med dieseltjuven eller hålla tyst. Allt styrs med rörelse från tjuven eller nyfikna runt maskin.

3ggr har jag fått mms och väljer oftast att vara tyst och låta de slanga medans jag ringer 112. Snuten är oftast på plats inom 10min med hund el dyl. I sthlm har mina dieseltjuvar aldrig hunnit undan innan polisen vart på plats. Ifs säger jag grov skadegörelse och inbrott i vår jobbkojja så larmet gått..... Men lite får man ljuga

Det roliga i detta är att det blir prima bilder
Ska ge ett ex http://www.ladda-upp.se/bilder/pxaqluesnhokn/

Tänk på detta!!!! Du vet inte vem jag är MEN jag vet vem du ÄR

OT: Vad är det för kamera?
Citera
2015-09-30, 22:52
Medlem
Stakeholders avatar
Flashback äger! Tror fan att jag tar en sväng ut i helgen.

Får väl sälja soppan till VW-ägarna i grannskapet, dom kommer behöva billig diesel efter att dom servat sina bilar.

Kommer inte lägga ut det på Blocket, det kan väcka misstankar om ni fattar?
Citera
2015-09-30, 23:12
Medlem
BadassRolfs avatar
Se upp för att slanga från båtar under nattetid bara!
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2807495-dieseltjuven-sog-upp-avloppsvatten
Citera
2015-09-30, 23:21
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Precis, det är 100% säkert tack vare dieselns höga flampunkt!

Och inte kommer det att göra något annat heller...
Tycker bara att det var ett idiotiskt förslag, att stjäla drivmedel borde inte bestraffas med döden (om din idé nu hade fungerat) även om det är korkat.
Om du räknar på flödeshastigheten och antagen omgivande temp (om du inte är i Gobiöknen under varmaste tidpunkt), och öppen låga från en tändare eller tändsticka så kommer du att inse att det faktiskt är 100% säkert att hålla en öppen låga där..
Citera
2015-09-30, 23:28
Medlem
Det fina med att slanga diesel är att det är ett så kallat victimless crime, ingen kommer till skada.
Citera
2015-09-30, 23:36
Medlem
jugbandbluess avatar
har outlaw återuppstått?
Citera
2015-09-30, 23:46
Medlem
Fungerar perfa om man har starka lungor!

1-1.5M trädgårdsslang

0.5M, 10MM bensinslang

Valfri dunk.

Stoppa trädgårdsslangen i bränsletanken

Placera dunken strax under tanken

Stoppa båda slangarna ca 20cm i dunken, håll för det övriga området runt slangarna (Alt. tejp eller modifiera ett dunk-lock!)

Sug HÅRT i bensinslangen två gånger

Bränslet kommer flöda ur och man slipper krånglet med pumpar...
Samt att man slipper sopp-käft.
låt dunkarna stå och lufta lite innan du använder dom nästa gång, annars blir du yr!
Citera
2015-10-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Det fina med att slanga diesel är att det är ett så kallat victimless crime, ingen kommer till skada.

Hur i helvete tänker du nu?
Citera
2015-10-01, 17:31
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Du verkar vara ett riktigt proffs

Vi har kamera på maskin med röst o bildinspelningen som direkt ringer till min mobil vid rörelse runt maskin. Jag kan välja att prata med dieseltjuven eller hålla tyst. Allt styrs med rörelse från tjuven eller nyfikna runt maskin.

3ggr har jag fått mms och väljer oftast att vara tyst och låta de slanga medans jag ringer 112. Snuten är oftast på plats inom 10min med hund el dyl. I sthlm har mina dieseltjuvar aldrig hunnit undan innan polisen vart på plats. Ifs säger jag grov skadegörelse och inbrott i vår jobbkojja så larmet gått..... Men lite får man ljuga

Det roliga i detta är att det blir prima bilder
Ska ge ett ex http://www.ladda-upp.se/bilder/pxaqluesnhokn/

Tänk på detta!!!! Du vet inte vem jag är MEN jag vet vem du ÄR

Kan du inte montera en fälla också, med rep och nät så du fångar zigenarna så här typ
Citera
2015-10-01, 17:39
Medlem
rydca01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Nej för alla har ju råd att förlora ett par tusen.. Åsna.
Skulle någon slanga min företagsbil så kan jag känna mig rökt på att äta den månaden, så pass tight är min bransch. så tänk efter lite..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in