2018-03-24, 20:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Hehe, nej, jag var otydlig. Det var snarare Ahlgren som skulle hävda sig och visa att han var lika skicklig teoretiker som Kraupp, vilket han kanske är, vad vet jag, men det kändes lite smådrygt. Kraupp gillade jag. Han kan ju verkligen relatera till spel på högsta nivå. Men Ahlgren tog sig på slutet.

Jaha haha, då hänger jag med.

Anna gör lite för hårda stenar i den här matchen. man kunde se med blotta ögat att den sista stenen va lite för hård. Synd för en 2:a hade varit fint i detta läge.
Citera
2018-03-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jaha haha, då hänger jag med.

Anna gör lite för hårda stenar i den här matchen. man kunde se med blotta ögat att den sista stenen va lite för hård. Synd för en 2:a hade varit fint i detta läge.

Jo, det var synd. Skillnaden rent statistiskt är rätt stor också. 2 upp utan hammaren med ger 74.2% vinstchans med 6 omgångar kvar.

http://www.curlingzone.com/analytics.php#1
Citera
2018-03-24, 20:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
5-2 till sverige efter lite missar av den heta men instabila ryska skippen.
Citera
2018-03-24, 20:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Mycket bra omgång av Hasselborg. Men förvånad av att inte Ryssland knackade ned den sista stenen på den gula i boet. Va ju ett lättare slag kan man tycka när man ser det så här på tv men jag vet inte.
Citera
2018-03-24, 21:16
Medlem
Jadå, det ser ju helt stabilt ut som helst även om ryskorna inte riktigt klarar av att utmana.
Citera
2018-03-24, 21:23
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jadå, det ser ju helt stabilt ut som helst även om ryskorna inte riktigt klarar av att utmana.

Känns lite som att den här långa turneringen och matchen tidigare idag tog ut in rätt.
Ryskorna har spelar riktigt bra tidigare men nu får dom nog ta och ladda om inför bronsmatchen.

Spelar Sverige så här bra finns faktiskt en fin chans att ta guld. Men det kommer bli tufft, för jag antar att Kanada kommer slå USA. Jag hoppas USA tar det dock.
Citera
2018-03-24, 21:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Lustigt att ta timeout och kalla till sig coachen och sen inte låta henne få en syl i vädret
Citera
2018-03-24, 21:51
Medlem
Om jag förstått det rätt så är Lag Norberg (2006) det enda laget som vunnit OS och VM under samma säsong. Kanske inte så konstigt när Kanada (och andra) inte ställer upp med samma lag i båda turneringarna, men det skulle onekligen vara en stark prestation från Lag Hasselborg.

Kanada får nog ändå ses som favoriter i en final, men först ska de vinna mot USA.
Citera
2018-03-24, 21:53
Medlem
Ny taggning idag. Var lite rädd för att mental trötthet skulle jämna till uppgörelsen lite väl mycket men det var ju ruskigt stabilt.
Citera
2018-03-24, 21:54
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jo, det var synd. Skillnaden rent statistiskt är rätt stor också. 2 upp utan hammaren med ger 74.2% vinstchans med 6 omgångar kvar.

http://www.curlingzone.com/analytics.php#1

Jag trodde inte att en 2 poängare i första omgången var så avgörande för utgången av en match, men enligt statistiken ska det alltså leda till seger i 73.8% av matcherna på damsidan och 75.2% på herrsidan?
Citera
2018-03-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag trodde inte att en 2 poängare i första omgången var så avgörande för utgången av en match, men enligt statistiken ska det alltså leda till seger i 73.8% av matcherna på damsidan och 75.2% på herrsidan?
Om man tar 2 poäng i första är det ju en viss sannolikt att man faktiskt är bättre än motståndaren.
Citera
2018-03-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Ja, det stämmer. Blev också spontant förvånad då jag först läste det men nog kan man förstå logiken i det trots allt. Vet ju inte hur många faktiska matcher siffrorna är baserade på men "last 4 seasons" känns ju gediget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in