2018-03-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Kommentatorena i båda matcherna verkar säkra på att det blir Kanada-USA efter som USA är #6? Jag trodde också att det skulle bli Sverige-USA.

Jaha, trodde det var klart. Gick efter wiki-sidan https://en.wikipedia.org/wiki/2018_F...nship#Playoffs
Citera
2018-03-24, 16:55
Medlem
Citat:
Kommentatorena i båda matcherna verkar säkra på att det blir Kanada-USA efter som USA är #6? Jag trodde också att det skulle bli Sverige-USA.

Och där sa de det igen. Tänkte inte på att ranken från round robin påverkade. Nåväl, allt handlar oavsett om huruvida våra svenska tjejer är på hugget mentalt eller inte.
Citera
2018-03-24, 17:14
Medlem
MuscleSharks avatar
Det blir alltså Sverige mot Ryssland i första semin. Sverige har liten fördel att dom inte behövt gå en match idag, så förhoppningsvis har dom bättre uppladdning nu än tidigare.
Ryssland har dock ett bra lag så det kommer bli tufft. Om dom kan ladda om igen och va på topp igen på så här kort tid ska bli intressant att se.
Citera
2018-03-24, 18:31
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Eurosport 2 visar Sveriges semifinal ikväll kl. 19 och finalen imorgon kväll kl. 21.

World Curling TV på Youtube verkar visa samtliga slutspelsmatcher: https://www.youtube.com/user/WorldCurlingTV

Edit: Delvis för att påminna mig själv och utifall någon inte tänker på det, så är det den "normala" tidsskillnaden som gäller imorgon när vi i Europa också har ändrat till sommartid.

Verkar som att youtube kanalen endast kommer sända semifinalen mellan Kanada och USA, samt brons och guldmatchen.
Vi som vill följa Sveriges match mot Ryssland ikväll kl 19:00 får dra på tv:n och slå över till eurosport 2.
Citera
2018-03-24, 19:03
Medlem
flippwrs avatar
Har Eurosport 2 igång och här är det ingen curling ännu!
Citera
2018-03-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Verkar som att youtube kanalen endast kommer sända semifinalen mellan Kanada och USA, samt brons och guldmatchen.
Vi som vill följa Sveriges match mot Ryssland ikväll kl 19:00 får dra på tv:n och slå över till eurosport 2.
Nåja, det är inget problem för mig att se den på Eurosport 2 istället. Tittade jag så slarvigt, eller har streamen för denna semifinal plockats bort?
Citera
2018-03-24, 19:17
Medlem
Helvete vad mycket strul det är med stenarna. Var minst 5 stycken tekniska time-outer förra sessionen och nu en direkt.
Citera
2018-03-24, 19:31
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Nåja, det är inget problem för mig att se den på Eurosport 2 istället. Tittade jag så slarvigt, eller har streamen för denna semifinal plockats bort?

Samma här. Ser hellre matchen på Eurosport ändå.

Nej då du såg helt rätt. Dom har tydligen ändrat om lite på både streamen och match schemat.
Kanadas match skulle ha spelats nu, och Sveriges i natt. Men för att tillfredsställa oss europeer så bestämde man sig för att Sverige mot Ryssland skulle spelas tidigare. Vilket uppskattas.
Citera
2018-03-24, 19:37
Medlem
Citat:
Samma här. Ser hellre matchen på Eurosport ändå.

Nej då du såg helt rätt. Dom har tydligen ändrat om lite på både streamen och match schemat.
Kanadas match skulle ha spelats nu, och Sveriges i natt. Men för att tillfredsställa oss europeer så bestämde man sig för att Sverige mot Ryssland skulle spelas tidigare. Vilket uppskattas.

Paul Ahlgren är en bra solo-kommentator. Mycket bättre än när han hade Kraupp med sig. Lite som Håkan Bergholtz. Gör sig bäst ensam.
Citera
2018-03-24, 19:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Paul Ahlgren är en bra solo-kommentator. Mycket bättre än när han hade Kraupp med sig. Lite som Håkan Bergholtz. Gör sig bäst ensam.

Ja jag tycker han gör ett bra jobb faktiskt.
Ja lite så kanske det är, även om jag inte hade ngt emot Sebastian Kraupp som kommentator.
Kan iaf inte komma på ngt som jag störde mig på iaf
Citera
2018-03-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ja jag tycker han gör ett bra jobb faktiskt.
Ja lite så kanske det är, även om jag inte hade ngt emot Sebastian Kraupp som kommentator.
Kan iaf inte komma på ngt som jag störde mig på iaf

Hehe, nej, jag var otydlig. Det var snarare Ahlgren som skulle hävda sig och visa att han var lika skicklig teoretiker som Kraupp, vilket han kanske är, vad vet jag, men det kändes lite smådrygt. Kraupp gillade jag. Han kan ju verkligen relatera till spel på högsta nivå. Men Ahlgren tog sig på slutet.
Citera
2018-03-24, 20:09
Medlem
Om vi låtsas att Sverige och Ryssland är exakt lika bra så har svenskorna ca 58.5% vinstchans i nuvarande läge. 1 upp utan hammaren med 6 omgångar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in