2015-09-25, 23:46
Medlem
Det här är bara början.

Om två veckor kommer man att börja be allmänheten om att öppna sina dörrar.

Och om två år står Sverige rövknullat likt Grekland och tigger om pengar från EU.
Citera
2015-09-26, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det som gör det hela så tragiskt är att dessa barn inkvarteras i byggnader som inte är lämpliga för barn.

Ute på på Simrisbanvägen 10 i Malmö ligger en sådan byggnad.

Byggnaden var tidigare ett ålderdomshem/korttidsboende för äldre.

Jag såg dessa stackars barn med deras enda leksak - en fotboll - som de sparkade runt med på en steril parkeringsplats.

Kan inte Malmö Stad sätta upp några gungor och anlägga en sandlåda så att de i vart fall har något att sysselsätta sig med? Kan inte vara bra när barn inte får lov att leka utomhus som barn. Var är barnombudsmannen?
Hur gamla är barnen, kanske några unga blonda brudar som särar på benen för spännande killar är det som dom vill ha istället för en fotboll
Citera
2015-09-26, 00:26
Medlem
Det är ju inte utan att man undrar vad som cirkulerar i deras huvuden när dom själva ser att allt bara håller på att rasa, hur går diskussionerna på kafferaster, hemma vid matbordet osv. när dom inte jobbar så att säga? Vore jävligt intressant att veta hur dessa pappskallar resonerar kring kaoset dom skapat.
Kan tänka mig att en och annan nog egentligen inser att detta inte är hållbart men vägrar vika sig för grupptrycket.

Fy fan vilka korkade idioter det finns.
Citera
2015-09-26, 00:48
Medlem
Vart tog uttrycket; "Håll gränsen" vägen?
Nuvarande sossesvinen är t.o.m värre än 80-talets dito. Att efterblivena svartingar röstar på dem förstår jag men varför någon annan?

Nu går det fort...
Citera
2015-09-26, 00:53
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Tydligen har strömmen av ensamkommande flyktingbarn gjort att man i Malmö nått en ny krisnivå.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmo-saknar-300-sangplatser-for-ensamkommande-barn-till-helgen/

Nu undrar i alla fall jag hur länge detta kan få fortgå? I min sinnesvärld undrar jag hur många dagar (för det handlar nog om så små marginaler) klarar Malmö av den anstormning som sker nu?

Det är inte "allvarlig händelse" utan "extraordinär händelse". Viktig skillnad. Det innebär att LEH träder in, dvs lagen om extraordinär händelse. Ger möjligheter att agera mer kraftfullt vid kriser. Det är ytterst sällsynt att LEH åberopas, men så är det också en mycket stor kris vi står inför nu.

Trelleborg har redan klassat det som LEH. Dit kommer också många flyktingar med färjorna.

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2006544-om-kommuners-oc_sfs-2006-544/
Senast redigerad av UAC 2015-09-26 kl. 01:02.
Citera
2015-09-26, 02:11
Medlem
Jag tänker iaf inte öppna mitt hem för någon "17-åring"...
Så de får väl stå där med problemen tills skiten imploderar.

Ganska uppenbart att det bara kommer att komma fler och fler och fler. Politikerna får vad de förtjänar. Jag antar att de kallar detta för ett "humant" flyktingmottagande.
Faktum är att innerst inne gläds jag åt krisen. Det är liksom uppenbart att detta skulle hända, när endast ETT land i Europa ger ALLA barn PUT. (om jag inte har fel för mig) Samt inte ålderstestar dem.

Oavsett så skulle jag rekommendera att ni låser in era barn och kvinnor efter det blivit mörkt.
Senast redigerad av grelin1999 2015-09-26 kl. 02:13.
Citera
2015-09-26, 02:34
Medlem
Om alla svenskar som är emot massinvandringen bestämmer sej för att en viss dag vägra gå till jobbet, det kan ge sveriges politiker en chock. Kanske t o m en dag varje vecka vägrar man jobba.
Varför jobba och slita för att betala för denna vettlösa massinvandring?
Och dessa flyktingar är inte kapabla att ersätta välutbildade svenskar, så det kan ställa till jätteproblem.
Senast redigerad av Gothicat 2015-09-26 kl. 02:37.
Citera
2015-09-26, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vadå "få" fortgå? Vad är det för tomtedrömmar du har i huvet? Det KOMMER ATT fortgå och fortsätta fördubblas varje månad. Ända tills islamisterna har tagit makten och spärrat gränserna. Jag VET att staten inte kommer att vidta någon form av åtgärd överhuvudtaget oavsett vad som händer. Jag upprepar detta ständigt, ändå poppar det upp idiotiska slavsvenskar här som låtsas vara ännu dummare i huvet än vad de verkligen är och säger att de inte vet detta uppenbara.

Bra skrivet. Det fetmarkerade särskilt genialt. Islamisterna kommer minsann inte ha några skrupler. De som tar sig in illegalt då kommer halshuggas. Och syltryggade svensken kommer inte protestera mot detta.

Men jag undrar om det inte kan bli ett slags (ev väpnad) kupp mot regeringen om det fortsätter så här.
Citera
2015-09-26, 03:56
Medlem
Mullrets avatar
Snart har vi undantagstillstånd på vissa orter. Horder av orcher kommer ägna sig åt upplopp, bilbränder, rån med mera. Militären kommer få upprätthålla ordningen. Så går det om man glömmer tänka till innan... konsekvensanalys med finare ord.
Citera
2015-09-26, 04:17
Medlem
Varför ska alla bo i Malmö ?
Citera
2015-09-26, 04:47
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Varför ska alla bo i Malmö ?

Familj och släkt kanske bor där. Lever många muslimer i Malmö vilket kan vara bekvämt för nyanlända. Alla har vi nog det inom oss, i alla fall en majoritet vill bo med likasinnad. Människor med samma kultur och religion. Det är Sveriges politiker som skapat situationen. Svensk invandringspolitik när den är som bäst Om människor placerats i olika städer redan från första början för lättare integration har situationen sett annorlunda ut.
Senast redigerad av telefonforsaljaren 2015-09-26 kl. 04:52.
Citera
2015-09-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Familj och släkt kanske bor där. Lever många muslimer i Malmö vilket kan vara bekvämt för nyanlända. Alla har vi nog det inom oss, i alla fall en majoritet vill bo med likasinnad. Människor med samma kultur och religion. Det är Sveriges politiker som skapat situationen. Svensk invandringspolitik när den är som bäst Om människor placerats i olika städer redan från första början för lättare integration har situationen sett annorlunda ut.

De placeras i olika städer men anländer till Malmös Migrationsverk där de ska skrivas in. Sedan återkommer de som fått asyl då Malmö
1. Är en stor stad = enklare få jobb etc
2. Ligger långt söderut nära tyska gränsen och flygplats = enklare och billigare besöka hemlandet och släktingar i andra länder
3. Du kan behålla din kultur

Spelar ingen roll vad politiker säger - majoriteten vill till större städer- dit flyttar även majoriteten av svenska ungdomar från mindre orter. Det är om du är uppvuxen i en mindre ort du kanske återvänder när du fått barn om dina föräldrar bor kvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in