Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Det är ett problem för oss övriga skattebetalare, men jag kan ha full förståelse för dina bekanta. Till syvende och sist handlar det om ens egen överlevnad.
Håller med dig, jag är glad för mina bekantas skull. Men det är ju ett stort problem för skattebetalarna och faktiskt ett hån mot alla de arbetare i Sverige som sliter ut sig på underbetalda skitjobb och får nästan inget i plånboken. Vem ska göra skitjobben?
Det håller ju inte längden att skattemedel ska täcka allt som har med invandringen att göra, men det verkar finnas obegränsade resurser och alltid vara högsta prioritet när det gäller invandringen.
Jag tror att många upplever att det finns otroligt många andra områden där skattemedel skulle behövas, men där det är tvärnej och toksnålt tilltaget. Man kan ju inte direkt påstå att verksamheten inom de skattefinansierade samhällsinstitutionerna i Sverige briljerar....tänker på landsting, kommuner, mfl.
- Är vården bra? Får skattebetalarna snabb och säker vård? Är den rättvis? är den gratis? NEEEJ!!
- Åldringsvården...finns det nån som är nöjd med den? NEEEJJ det är usel mat, misskötsel och neddrogning i väntan på döden...och skötarna hinner inte med pga underbemanning pga för lite resurser
- Kommunal verksamhet? Hur många fritidsgårdar har tvingats stänga? Hur många skolor? Hur många kommuner släcker cyniskt ner sina gatulampor för att spara pengar, trots att de vet att det skördar dödsoffer i trafiken? etc, etc, listan på kommunala tillkortakommanden (pga brist på pengar)kan göras hur lång som helst
- Hur många vägar i Sverige behöver akut rustas upp?
- Behöver inte svensk försvarsmakt rustas upp? Vem känner sig trygg och nöjd med nuvarande situation?
- Är inte svenska rättsväsendet polis åklagare m.fl. sjuukt underbemannade? De vill/orkar/hinner inte ta itu med en promille av alla brott som begås/anmäls....vill helst lägga ner alla förundeersöknngar direkt, och det måste ju bero på rersursbrist och överbelastning.
Etc etc etc