Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-25, 19:07
  #1
Medlem
Tydligen har strömmen av ensamkommande flyktingbarn gjort att man i Malmö nått en ny krisnivå.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malm...n-till-helgen/

Citat:
Strömmen av ensamkommande flyktingbarn gör att Malmö stad mycket snart kan gå in i krisnivå två, "allvarlig händelse". Detta för första gången sedan tsunamikatastrofen 2004.
Natten till fredagen sov barn för första gången i gymnastiksalar i Malmö. Nu på fredagseftermiddagen pågår akut jakt efter 300 sängplatser till helgen.

Citat:
Malmö stad har som ankomstkommun direktansvar för ensamkommande flyktingbarn. Den strömmen har ökat mycket kraftigt, från 30-40 barn i veckan i början av sommaren till ett hundratal per dygn nu.

Den här helgen befarar Malmö stad att det kan komma 125 barn per dygn.

Inför förra helgen ordnade Malmö stad platser på Malmö sommargårdar i Hästveda. De fylldes direkt.

På torsdagskvällen var 725 av Malmö stads ungefär 800 sängplatser för ensamkommande barn fyllda. Det finns inga marginaler.

Nu undrar i alla fall jag hur länge detta kan få fortgå? I min sinnesvärld undrar jag hur många dagar (för det handlar nog om så små marginaler) klarar Malmö av den anstormning som sker nu?
Citera
2015-09-25, 19:12
  #2
Medlem
Om man samtidigt lyssnar på vad våra politiker (exkluderat Sd) vill så undrar jag om de har någon verklighetsförankring alls? Vänsterpartiet vill ju göra det ÄNNU förmånligare för flyktingbarn att ta hit sina syskon!!! Se http://www.svd.se/laddar-for-extraor...risen-i-europa

Citat:
V vill ta bort 18-årsgränsen för föräldrar som vill att barn ska komma hit, att ge ensamkommande flyktingbarn bättre rättsliga möjligheter att exempelvis ta hit syskon
Citera
2015-09-25, 19:24
  #3
Medlem
125/dygn=125miljoner i kostnad per år för dessa "flyktingbarnen" 125 miljoner i kostnad per dygn dimper ner i knäet på oss skattebetalare

En vecka 7*125= 875 miljoner/år detta bara på en vecka!
Citera
2015-09-25, 19:25
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Men liksom Sd bara ökar och ökar och dessa idioter blir bara galnare och galnare. Tänk liksom som resten av världen enkel lösning STÄNG DEN DJÄVLA GRÄNSEN!
Citera
2015-09-25, 19:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet


Nu undrar i alla fall jag hur länge detta kan få fortgå?

Det kan fortgå hur länge som helst. Landet styrs av upphöjda godhetsknarkare, och folket har gjorts sinnessjukt och blint av medias förvånansvärt väl fungerande agendapropaganda.

Det ser mörkt ut.
Citera
2015-09-25, 19:35
  #6
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det kan fortgå hur länge som helst. Landet styrs av upphöjda godhetsknarkare, och folket har gjorts sinnessjukt och blint av medias förvånansvärt väl fungerande agendapropaganda.

Det ser mörkt ut.
Precis, det kommer aldrig att sluta. Aldrig. Inte ens när det går drivor med hemlösa barn på gatorna kommer man ändra inställningen om att alla är välkomna, oavsett.

Inte en suck att det slutar. Inte en enda liten suck.
Citera
2015-09-25, 20:47
  #7
Moderator
Chantres avatar
Det som gör det hela så tragiskt är att dessa barn inkvarteras i byggnader som inte är lämpliga för barn.

Ute på på Simrisbanvägen 10 i Malmö ligger en sådan byggnad.

Byggnaden var tidigare ett ålderdomshem/korttidsboende för äldre.

Jag såg dessa stackars barn med deras enda leksak - en fotboll - som de sparkade runt med på en steril parkeringsplats.

Kan inte Malmö Stad sätta upp några gungor och anlägga en sandlåda så att de i vart fall har något att sysselsätta sig med? Kan inte vara bra när barn inte får lov att leka utomhus som barn. Var är barnombudsmannen?
Citera
2015-09-25, 20:54
  #8
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Nu undrar i alla fall jag hur länge detta kan få fortgå?
Vadå "få" fortgå? Vad är det för tomtedrömmar du har i huvet? Det KOMMER ATT fortgå och fortsätta fördubblas varje månad. Ända tills islamisterna har tagit makten och spärrat gränserna. Jag VET att staten inte kommer att vidta någon form av åtgärd överhuvudtaget oavsett vad som händer. Jag upprepar detta ständigt, ändå poppar det upp idiotiska slavsvenskar här som låtsas vara ännu dummare i huvet än vad de verkligen är och säger att de inte vet detta uppenbara.
Citera
2015-09-25, 20:58
  #9
Medlem
mendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men liksom Sd bara ökar och ökar och dessa idioter blir bara galnare och galnare. Tänk liksom som resten av världen enkel lösning STÄNG DEN DJÄVLA GRÄNSEN!
Ja fy fan stäng gränsen för det räcker nu...
Citera
2015-09-25, 21:10
  #10
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendetta
Ja fy fan stäng gränsen för det räcker nu...

Ja, det räcker för länge sedan. Stäng gränserna nu.
Morgan Johansson i Aktuellt såg lätt manisk ut.
Citera
2015-09-25, 21:12
  #11
Medlem
retepm.s avatar
Svårt att tänka mig att svenska politiker skulle erkänna att vi har problem helt öppet angående flyktingfrågan.
Citera
2015-09-25, 23:11
  #12
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det som gör det hela så tragiskt är att dessa barn inkvarteras i byggnader som inte är lämpliga för barn.

Ute på på Simrisbanvägen 10 i Malmö ligger en sådan byggnad.

Byggnaden var tidigare ett ålderdomshem/korttidsboende för äldre.

Jag såg dessa stackars barn med deras enda leksak - en fotboll - som de sparkade runt med på en steril parkeringsplats.

Kan inte Malmö Stad sätta upp några gungor och anlägga en sandlåda så att de i vart fall har något att sysselsätta sig med? Kan inte vara bra när barn inte får lov att leka utomhus som barn. Var är barnombudsmannen?

gungor? sätt upp galler. när bestarna fyller tolv så byts fotbollen ut mot en glock 17 så att de kan råna svennejävel och våldta svennehora

ont så är det bara att hoppas att malmö äntligen går i konkurs, så att skiten kollapsar fullständigt. jag väntar med glädje
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback