2015-09-29, 23:56
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Samlade själv ihop två bilar med begagnat skit och körde ut till två asylboenden i helgen.
Två platt tv´s, Xbox och playstation, kläder och skor i massor, mobiltelefoner, leksaker, babysaker, bilstolar, pulkor, cyklar, skateboards.. Allt skit man sammlat på sig genom åren.

Snacka om att folk blev glada när jag kom. Två ungar började gråta när dom såg en pappkasse med Disneyfilmer och tv:n. Den skulle dom ställa i ett rum som var dedikerat till bara barn med leksaker och dvd, tv osv. Men kris är det. De flyktingar man ser på dessa boenden ser verkligen utmattade ut.

Gör sällan något för någon annan så det kändes skönt att i alla fall få göra något åt våra nyanlända malmöbor.
Det behövs fler som du!

Tack för att du gör skillnad <3
Citera
2015-09-30, 06:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
170 miljarder. På invandring. Hur mycket var det vårt svenska försvar fick kosta nu igen?

Japp. Och då har vi importerat ett par hundra tusen unga starka muslims
ka fiendesoldater till Sverige redan. Utan motstånd.

Det går bra nu.

40 miljarder.

Och i de 170 miljarderna har man inte räknat in polis, fängelse, brottsofferjouren, socialbidrag, barnbidrag, vård och MYCKET annat.

Sverige verkar tyvärr kört...
Citera
2015-09-30, 11:04
Medlem
Citat:
Samlade själv ihop två bilar med begagnat skit och körde ut till två asylboenden i helgen.
Två platt tv´s, Xbox och playstation, kläder och skor i massor, mobiltelefoner, leksaker, babysaker, bilstolar, pulkor, cyklar, skateboards.. Allt skit man sammlat på sig genom åren.

Snacka om att folk blev glada när jag kom. Två ungar började gråta när dom såg en pappkasse med Disneyfilmer och tv:n. Den skulle dom ställa i ett rum som var dedikerat till bara barn med leksaker och dvd, tv osv. Men kris är det. De flyktingar man ser på dessa boenden ser verkligen utmattade ut.

Gör sällan något för någon annan så det kändes skönt att i alla fall få göra något åt våra nyanlända malmöbor.

Jag skulle vilja veta hur mycket hjälp vi "otrogna" skulle få i deras länder. Jag ger inte något till dessa nyinkomna gråtandes eller inte. Jag värnar mer om svenskar som arbetat hela livet och kanske hamnat utanför. Dessa skall ha all heder för vad dom gjort för Sverige.
Mellan deras länder som dom flyr ifrån och Sverige långt uppe i norr. Herregud det måste finnas länder närmare för att hjälpa deras behov, men för all del där får man göra rätt för sig, i Sverige står folk med skyltar på centralen i Stockholm med. Vellcome to Sweden, ,hemskt. Jag 63 år gammal bor på en båt 6 meter lång ,1.40 i ståhöjd, och det är kallt nu. ,ytan är minimal tillika min pension. Efter skatt får jag ut 4500, så jag har inte råd att bo i en lägenhet. Jag skulle vilja se det ensamkommande barn eller annan flykting som skulle acceptera detta. Men jag har ju arbetat och bott i Sverige så inte skall jag klaga, skall jag också öppna mitt hjärta, har en tom koj till övers .
Citera
2015-09-30, 12:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Jag skulle vilja veta hur mycket hjälp vi "otrogna" skulle få i deras länder. Jag ger inte något till dessa nyinkomna gråtandes eller inte. Jag värnar mer om svenskar som arbetat hela livet och kanske hamnat utanför. Dessa skall ha all heder för vad dom gjort för Sverige.
Mellan deras länder som dom flyr ifrån och Sverige långt uppe i norr. Herregud det måste finnas länder närmare för att hjälpa deras behov, men för all del där får man göra rätt för sig, i Sverige står folk med skyltar på centralen i Stockholm med. Vellcome to Sweden, ,hemskt. Jag 63 år gammal bor på en båt 6 meter lång ,1.40 i ståhöjd, och det är kallt nu. ,ytan är minimal tillika min pension. Efter skatt får jag ut 4500, så jag har inte råd att bo i en lägenhet. Jag skulle vilja se det ensamkommande barn eller annan flykting som skulle acceptera detta. Men jag har ju arbetat och bott i Sverige så inte skall jag klaga, skall jag också öppna mitt hjärta, har en tom koj till övers .

Förstår hur du känner dig. Det är inte roligt att tvingas bo under förhållanden som man vet invandrare aldrig skulle acceptera. Då känner man sig totalt värdelös. Efter ett liv av arbete och som förälder så är man mindre vård än en 20 årig getherde från Afghanistan eller en desertör som lämnat sin familj i sticket i Syrien, eller vem som helst av de nyanlända.
Våran regering är äkta svin som säljer ut sitt land och sitt folk.
Fortast går det åt helsicke i Malmö.
Citera
2015-09-30, 12:59
Medlem
Sinraths avatar
@swedest
Jag känner lite så här, vi kommer aldrig bli av med dom, dvs utvisning, så det är lika bra att hjälpa intergrationen så mycket man kan. Orättvist är det dock.
Citera
2015-10-01, 12:27
Bannlyst
Citat:

Tycker att det är någonting som du ska vara riktigt stolt över. Vet du hur man gör detta i Stockholm?
Jag har en massa grejer som måste bort men som jag helt enkelt inte hunnit göra mig av med.
Citera
2015-10-01, 14:48
Medlem
Det eskalerar. Just nu är det närmare ett tjugotal poliser på malmö centralläger... förlåt centralstation ska det vara.
Senast redigerad av martinator 2015-10-01 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in