Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Samlade själv ihop två bilar med begagnat skit och körde ut till två asylboenden i helgen.
Två platt tv´s, Xbox och playstation, kläder och skor i massor, mobiltelefoner, leksaker, babysaker, bilstolar, pulkor, cyklar, skateboards.. Allt skit man sammlat på sig genom åren.
Snacka om att folk blev glada när jag kom. Två ungar började gråta när dom såg en pappkasse med Disneyfilmer och tv:n. Den skulle dom ställa i ett rum som var dedikerat till bara barn med leksaker och dvd, tv osv. Men kris är det. De flyktingar man ser på dessa boenden ser verkligen utmattade ut.
Gör sällan något för någon annan så det kändes skönt att i alla fall få göra något åt våra nyanlända malmöbor.
Jag skulle vilja veta hur mycket hjälp vi "otrogna" skulle få i deras länder. Jag ger inte något till dessa nyinkomna gråtandes eller inte. Jag värnar mer om svenskar som arbetat hela livet och kanske hamnat utanför. Dessa skall ha all heder för vad dom gjort för Sverige.
Mellan deras länder som dom flyr ifrån och Sverige långt uppe i norr. Herregud det måste finnas länder närmare för att hjälpa deras behov, men för all del där får man göra rätt för sig, i Sverige står folk med skyltar på centralen i Stockholm med. Vellcome to Sweden, ,hemskt. Jag 63 år gammal bor på en båt 6 meter lång ,1.40 i ståhöjd, och det är kallt nu. ,ytan är minimal tillika min pension. Efter skatt får jag ut 4500, så jag har inte råd att bo i en lägenhet. Jag skulle vilja se det ensamkommande barn eller annan flykting som skulle acceptera detta. Men jag har ju arbetat och bott i Sverige så inte skall jag klaga, skall jag också öppna mitt hjärta, har en tom koj till övers .