2015-09-24, 21:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Sluta gotta er i att vi ska få denna misär till oss

Så du är boende i Täby då..?

Är folk medvetna om att det kommer ett asylboende.., och hur är tankegången ?
Citera
2015-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Och du tror average-joe i Täby håller med om det?
Kanske inte alla men tillräckligt många för att jag ska känna mig stolt och glad för min kommun. Kanske behövs det bara att fler positiva röster gör sig hörda. Media älskar att måla upp den typiske täbybon som en invandrarfientlig välbärgad surgubbe. Jag må vara välbärgad men någon människohatare är jag inte.
Citera
2015-09-24, 21:34
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumifierad
Kanske inte alla men tillräckligt många för att jag ska känna mig stolt och glad för min kommun. Kanske behövs det bara att fler positiva röster gör sig hörda. Media älskar att måla upp den typiske täbybon som en invandrarfientlig välbärgad surgubbe. Jag må vara välbärgad men någon människohatare är jag inte.

Taby kommun har väl inget med detta att göra. Det är Migrationsverket (dvs staten) som skrivit kontrakt med ett privat bolag.
Citera
2015-09-24, 21:38
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Sluta gotta er i att vi ska få denna misär till oss
Finns ju ett sunkhotell till i Täby, Scandic vid motorvägen. De bör också kunna få upp beläggningen ordentligt om de vänder sig till Migrationsverket istället för till turister. Grattis Täby!
Citera
2015-09-24, 21:38
Medlem
Lyxigt att få bo på hotell.Då ingår jacuzzi och 16.000 i månaden.Då har dom lite pengar och lyx.Härligt tur att sverige har människor som jobbar ihjäl sig före pension.Så vi kan hjälpa och skälpa våra egna medborgare.
Senast redigerad av Somalibogen 2015-09-24 kl. 21:42.
Citera
2015-09-24, 21:39
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:

(Min fetning)

Här kan du läsa om hur mycket din kommun välkomnar ensamkommande flyktingbarn:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...mKsYN8NRrr80Q/

Citera
2015-09-24, 21:40
Medlem
Vem kan klandra ägaren? Man vill självfallet ta chansen att göra sig en hacka innan asylbranschen kraschar totalt.
Citera
2015-09-24, 21:42
Medlem
beer-goggless avatar
Ingen som var med på infomötet och kan rapportera?
Citera
2015-09-24, 21:43
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

Mycket hårda ord i denna tråd just nu, lite onödigt.

Själva grundproblemet är ju att våra politiker fullständigt förlorat kontrollen i sin iver att agera rättroget. Sverige är numera ett land med ett extremt förhållningsätt, övriga europeiska länder normala. Detta förstår folket och man blir bara mer och mer förbannad över att allt fokus läggs på emigranter från andra länder och i det närmaste stampar på sitt eget folk.
De flesta är inte det minsta irriterande på de som kommer, de är förbannade på våra politiker. Man behöver således inte vara människohatare för att anse att det gått för långt, ser det precis tvärtom.
Citera
2015-09-24, 21:44
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:

Alla glada och nöjda då. Vilken glädjedag detta är. Täby kommun delar ut kontokort och Täby Centrums handlare myser tillsammans med dom moderata täbyborna.

Jag bor inte själv i Täby men ni har ett stort hjärta och det kommer bli jättebra. Lyssna inte på fascisterna.
Citera
2015-09-24, 21:46
Medlem
Jannebigplays avatar
Ska bli mycket intressant att höra i lokalpressen om det händer några skandaler. Det ligger en lite "finare" 1-9 skola i närheten med musikinriktning bara runt 500 meter bort. Tongångarna är inte muntra och hit flyttar man för att man har pengar och har gjort sig förtjänt att bo här. Moderaterna ser sig ju som borgare, de borde väl inte vara för handouts kan man tycka.
Citera
2015-09-24, 21:52
Medlem
beer-goggless avatar
Det mest fantastiska är att med nuvarande takt så behövs det i Sverige TVÅ stycken NYA boenden som detta (d.v.s. ett helt hotell) VARJE DAG.

You do the math...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in