2015-10-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
Eftersom jag inte umgås eller ens träffar denna del av kommunens befolkning kan jag inte tala för dem. De jag stöter på i min vardag är i allmänhet artiga och trevliga.

Som jag tidigare nämnt så tycker även jag det kan vara nyttigt att det sovande folket i Täby får ta del av det nya Sverige, för det man inte ser, det funderar man inte heller på.

Däremot så är det sorgligt att det som verkar vara viktigast är att "de rika" får på truten.
Det är tydligen långt innan svenskar kan stå eniga om något. Gladast är 7K som älskar en splittrad opposition.

Absolut inte! Det handlar om att de som röstat M får vad de har röstat för!
De har i åratal beskyllt alla som vill minska volymerna för rasister och högljutt hyllat mångkultur utan att ha levt i den. Vi får väl se om det blir annat ljud i skällan nu.
Citera
2015-10-02, 10:19
Medlem
Jag är Täby-bo och tycker det är superbra att hotellet kan nyttjas till detta. Det behövs!
Citera
2015-10-02, 13:54
Medlem
Hur går det för sandnegrerna?
Citera
2015-10-03, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
Hur går det för sandnegrerna?

De går fram och tillbaka till Statoil, några hundra meter därifrån. I övrigt lugnt.
Citera
2015-10-03, 07:51
Medlem
crillecrilles avatar
Hur många bor det på hotellet nu då? Är det fullbelagt?

Det lär väl bli som en myrstig in till centrum allt eftersom antalet bosättare stiger och dagarna tickar på.
Citera
2015-10-04, 01:41
Medlem
Freddealfs avatar
Fyfaan jag bor i Danderyd, Kommer bli jävligt jobbigt när bussarna fylls med ligister
Citera
2015-10-04, 02:00
Medlem
Så underbart att vi kan hjälpa utsatta flyktingar tillsammans med skadeglädjen av att fylla Stockholm med fler av dessa människor
Citera
2015-10-04, 22:46
Medlem
Körde förbi stället igår för att bevittna det med egna ögon.
Det stod några mörkermän och rökte utanför entren.
Sen var det några som hasade sig ner mot Statoil, typ 3-400m nedför gatan...
Snart hittar dom bort till Täby Centrum (700m bort enligt gpsen)..
Citera
2015-10-04, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Jag är Täby-bo och tycker det är superbra att hotellet kan nyttjas till detta. Det behövs!

Haha slår vad om att resten av Täby håller med dig. Gör dom det?
Citera
2015-10-04, 22:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Körde förbi stället igår för att bevittna det med egna ögon.
Det stod några mörkermän och rökte utanför entren.
Sen var det några som hasade sig ner mot Statoil, typ 3-400m nedför gatan...
Snart hittar dom bort till Täby Centrum (700m bort enligt gpsen)..

Har för mig att dom där Rodamco som äger Täby Centrum är rätt hårda. Inget tiggande i centrumet, inget fylleri, smuts och äckliga lodisar tillåts. Kanske finns det visst hopp om att de ingriper mot stora arab- och negergäng som börjar störa affärerna. Jag har svårt att tänka mig att det kan bli lika jävligt i Täby C som t ex i Kista galleria.
Citera
2015-10-05, 11:08
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddealf
Fyfaan jag bor i Danderyd, Kommer bli jävligt jobbigt när bussarna fylls med ligister

Se det positivt bubben. Nu när det når Täby och ut mot Danderyd ser vi snart en förändring, öppna hjärtan blir kalla hjärtan. Blir krav på åtgärder. Ska 7k ha en chans till valet nu när kassorna är tomma. Invandrare bor i fritidsgårdar och i idrottshallar. Medmänsklighet är överskattat.
Citera
2015-10-05, 12:29
Medlem
Verkar vara riktiga fulspel som sker vid övertagande av byggnader. Vid flygplatsen i Västerås så har ett hotell tagits över för att inhysa 600 flyktingar. Bla har studenter blivit utkastade och en populär restaurang har blivit vräkt. Enligt vad jag har hört så fick restaurangen ett ultimatum att antingen bjuda alla flyktingar på mat varje dag eller vräkas. Ägaren hotade att gå till pressen med detta och blev då mutad att få ett stort belopp varje månad i 2 år för att hålla tyst och lägga ner verksamheten. Härliga Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in