2015-09-30, 15:35
Medlem
berenpxxs avatar
Hade ett samtal med min arbetskamrat - bosatt i Täby - tidigare idag. Det här var ungefär vad han hade att säga:

Satan i helvete vad jag hatar detta!

Låt Svetsaren, Rånsson och Friggolit härbärgera dessa jävla parasiter i sina privata bostäder. Ni vill väl inte vara sämre än Finlands Statsminister, som har lovat att upplåta sin bostad till kamelryttare!

Jag har ju för fan betalat närmare 5 miljoner för en bostad i Täby och nu behöver vi genast flytta igen!

Aldrig att jag accepterar att mina två döttrar nu löper en uppenbar risk att bli antastade och i värsta fall brutalt berikade av slemmiga arabslödder!

Ord och inga visor!

Fast jag kan inte garva egentligen. Tycker synd om familjen.
Citera
2015-09-30, 15:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Hade ett samtal med min arbetskamrat - bosatt i Täby - tidigare idag. Det här var ungefär vad han hade att säga:

Satan i helvete vad jag hatar detta!

Låt Svetsaren, Rånsson och Friggolit härbärgera dessa jävla parasiter i sina privata bostäder. Ni vill väl inte vara sämre än Finlands Statsminister, som har lovat att upplåta sin bostad till kamelryttare!

Jag har ju för fan betalat närmare 5 miljoner för en bostad i Täby och nu behöver vi genast flytta igen!

Aldrig att jag accepterar att mina två döttrar nu löper en uppenbar risk att bli antastade och i värsta fall brutalt berikade av slemmiga arabslödder!

Ord och inga visor!

Fast jag kan inte garva egentligen. Tycker synd om familjen.
Varför tycka synd om honom? Han lär ju ha röstat på moderaterna och då får han ju precis som han har röstat. Han har nu öppnat sitt hjärta i sann Schweinfeldtanda.
Säg grattis till honom istället!
Citera
2015-09-30, 16:20
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför tycka synd om honom? Han lär ju ha röstat på moderaterna och då får han ju precis som han har röstat. Han har nu öppnat sitt hjärta i sann Schweinfeldtanda.
Säg grattis till honom istället!

Precis, kommer ni ihåg skadeglädjen när supermoderata Vellinge fick ta emot bosättare? Hela Sverige skrattar när ett gäng stroppiga täbymoderater får smaka på sitt eget partiprogram.
Citera
2015-09-30, 19:03
Medlem
Badios avatar
Låter inte som det ska bli asylboende i Saltis.

Citat:
Nu går vi in i en planeringsfas. Det finns en del att göra med byggnaden. Putsen håller till exempel på att ramla ner. Framledes kommer vi att investera mycket i huset. Vi vill förädla och skapa nytt, och göra Grand hotel till ett av Sveriges bästa hotell, säger Gunnar Järvhammar.
http://www.nvp.se/Naringsliv--Arbete...far-nya-agare/
Citera
2015-09-30, 20:01
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Ingen idé jubla över det här hur skadeglad man än är. Snart finns det ingen skyddad plats kvar längre. Det går inte komma undan längre, alla ska bo i mångkulturen.
se det så här, finns det platser där man kan bo skyddat, så kommer folk göra allt för att kunna flytta dit och sedan fortsätta leva i en fantasivärld och rösta på sjuklövern. vill man få folk att börja fatta någonting, så måste man sätta hårt mot hårt och det är att se till att folk får möta verkligheten.
Citera
2015-09-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banza
Mycket är sagt redan, men ni som hoppas att 10-miljonersvillorna ska märka av det här är ute o cyklar lite.

Täby centrum är ett miljonprogramsområde. Då det består till största delen av bostadsrätter så saknas tensta-misären, men ett betonggetto likväl. De som bor där är pensionärer, frånskilda, ungdomar blandat med välfungerande invadrarfamiljer. Snittinkomsten är bland de lägsta i kommunen. Låg-medelklass typ. Området har den högsta andelen sd-väljare i Täby om jag minns rätt. De dyra villorna ligger på betryggande avstånd, de som bor där kommer inte märka av hotellgästerna ett dugg.

På kort sikt kommer döttrarna som går på dansskolan Sway möjligen vars lite oroliga, men kommunen ska fixa ny lokal närmast omgående, och till dess ska det vara folk som håller koll vid dörren så inga obehöriga dyker upp..

Reinfeldt "bor" i närheten, men den lägenheten köptes förmodligen mest för att ha någonstans att stoppa reavinstpengarna från hans och Filippas husförsäljning. Han sitter inte där på balkongen och ölar direkt.

Det finns redan sedan tidigare en källarmoské i området, tro det eller ej.

Då det som sagt bor välfungerande invandrare där, så har det inte varit något folk märkt av om de inte letat.

De som är mest oroliga gissar jag är rodamco som äger centrumet (något vitare centrum lär inte gå att hitta utanför city, så villahemmafruarna lär bli kvar) , och möjligen kommunen/byggherrarna som ska börja bygga lägenheter på galoppfältet nästa år. Kommer de våga bygga så många hyresrätter de tänkt?

Det är förvisso sant men betänk att dessa övre medelklass småbarnsföräldrar i princip bara rör sig mellan sitt jobb i innerstaden och sitt villaområde. De går aldrig ut på krogen längre. Deras barn umgås endast med etniska svenskar och skolorna ser ut som de svenska gjorde på 80-talet. De har varit otroligt instängda under en mycket mycket lång tid. Nu får de åtminstone lite närkontakt när de ska shoppa på helgerna. Jag besökte Täby centrum för två år sen och det första jag uppmärksammade var att alla var etniskt svenska. Jag blev förvånad över att något sånt kunde vara så slående att jag kommer ihåg det än i dag. Det är ett litet steg men åtminstone i rätt riktning!
Citera
2015-09-30, 21:43
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Det är förvisso sant men betänk att dessa övre medelklass småbarnsföräldrar i princip bara rör sig mellan sitt jobb i innerstaden och sitt villaområde. De går aldrig ut på krogen längre. Deras barn umgås endast med etniska svenskar och skolorna ser ut som de svenska gjorde på 80-talet. De har varit otroligt instängda under en mycket mycket lång tid. Nu får de åtminstone lite närkontakt när de ska shoppa på helgerna. Jag besökte Täby centrum för två år sen och det första jag uppmärksammade var att alla var etniskt svenska. Jag blev förvånad över att något sånt kunde vara så slående att jag kommer ihåg det än i dag. Det är ett litet steg men åtminstone i rätt riktning!

Var i deras centrum för cirka en månad sedan, jag trodde att jag skulle se nästan bara svennebananer men det var ganska gott om kaféaraber och hängaraber och då knatade jag igenom hela centrumet, så nog berikas de små liven därute. Och med 550 på genomresa och som byts ut med 550 nya varje vecka så kommer det bli livat i det centrumet då det blir så pass många olika av dessa kreatur som kommer och då ökar risken stort. De har verkligen inte fattat att de röstat på Babylon och nu kommer Babylon svepandes in i form av en pestsmittad kött-tsunami.

Rösta Babylon så får du Babylon. Change you can believe in.
Citera
2015-10-01, 00:27
Medlem
Med en klump i magen besökte jag mitt täby c ikväll. Hade bespetsat mig på ett hundratal planlöst vandrande, alternativt aggressivt stirrande, nyanlända vänner. Såg dock bara 5-6 personer vilka jag misstänker har vandrat från hotellet. Gott så. Vi får se hur det blir när kapacitetststaket om 550 personer nåtts. Plus att ryktet lär sprida sig om where the action is. Dvs var man hänger som lyxturist i väntan på transport till mindre trevliga
boenden. När kommer första 'vägra resa vidare' strejken månntro?
Citera
2015-10-01, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Precis, kommer ni ihåg skadeglädjen när supermoderata Vellinge fick ta emot bosättare? Hela Sverige skrattar när ett gäng stroppiga täbymoderater får smaka på sitt eget partiprogram.

Så sant så. Täby mfl har klarat sig från kaosfolket men inte längre. Faktiskt så känner jag mig väldigt skadeglad för det som komma skall. Dom stroppiga Täbymoderaterna skiter på sig när verkligheten kommer ikapp dom. Rätt åt dom översluga högfärdsblåsorna.
Citera
2015-10-01, 15:00
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banza

De som är mest oroliga gissar jag är rodamco som äger centrumet (något vitare centrum lär inte gå att hitta utanför city, så villahemmafruarna lär bli kvar) , och möjligen kommunen/byggherrarna som ska börja bygga lägenheter på galoppfältet nästa år. Kommer de våga bygga så många hyresrätter de tänkt?

Just så! Affärsidén är egentligen genial. Ägarna kan sälja hotellet dyrt när kontraktet med MV gått ut. Om Rodamco varit lite proaktiva så hade de köpt hotellet själva.

Med det sagt så är det inte lätt att leva rövare i Täby. Minsta störning så ringer vi ordningsmakten. De brukar dröja tre minuter.

Edit: Många verkar ha lite dålig koll på Täbys befolkning. Nog är det en välmående kommun, men alla kör inte Porsche eller har segelbåt. Däremot betalar vi ca 450 miljoner i skatteutjämning. Varsågoda och sluta att bita den hand som föder.
Senast redigerad av DonMaco 2015-10-01 kl. 15:18.
Citera
2015-10-01, 15:46
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
Just så! Affärsidén är egentligen genial. Ägarna kan sälja hotellet dyrt när kontraktet med MV gått ut. Om Rodamco varit lite proaktiva så hade de köpt hotellet själva.

Med det sagt så är det inte lätt att leva rövare i Täby. Minsta störning så ringer vi ordningsmakten. De brukar dröja tre minuter.

Edit: Många verkar ha lite dålig koll på Täbys befolkning. Nog är det en välmående kommun, men alla kör inte Porsche eller har segelbåt. Däremot betalar vi ca 450 miljoner i skatteutjämning. Varsågoda och sluta att bita den hand som föder.

Det handlar inte om att täbyborna är rika, det handlar om att de är rika klasshatare och hycklare av första rang. Ingen svensk missunnar en ärlig och ödmjuk karl hans rikedom men är han en stroppig kälkborgare som gärna berättar om hur otroligt rasrent, rikt och bra Täby är och/eller att det bara är white trash som bor i rasblandade områden samtidigt som han röstar på ett parti som villl ha öppna gränser och noll kontroll, ja då asflabbar man bara när han blir biten i baken av sitt eget partis partiprogram. 45% av täbyborna röstade M i riksdagsvalet 2014. De trodde att det aldrig var meningen att Rövfeldt skulle rövknulla dem, han bor ju här förfan! Men som alla vet måste kuken få sitt, och till slut blev det ett asylboende i Täby.

Sen angående de här 450 miljonerna... Täbyborna tycker att det ska vara dyrt att bo i Täby, så inte slödder (läs svartskallar) kan bosätta sig här. Det innebär att de också indirekt jagar ut fattiga medsvenskar ur sin kommun så de kan fortsätta att njuta av en vit jul året om. Det är därför Täby betalar 450 miljoner i kommunal skatteutjämning.

<---- Täbybor

<---- Resten av Sverige.
Citera
2015-10-01, 16:32
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det handlar inte om att täbyborna är rika, det handlar om att de är rika klasshatare och hycklare av första rang. I

Eftersom jag inte umgås eller ens träffar denna del av kommunens befolkning kan jag inte tala för dem. De jag stöter på i min vardag är i allmänhet artiga och trevliga.

Som jag tidigare nämnt så tycker även jag det kan vara nyttigt att det sovande folket i Täby får ta del av det nya Sverige, för det man inte ser, det funderar man inte heller på.

Däremot så är det sorgligt att det som verkar vara viktigast är att "de rika" får på truten.
Det är tydligen långt innan svenskar kan stå eniga om något. Gladast är 7K som älskar en splittrad opposition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in