2015-09-27, 19:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Om jag får läsa ett reportage om flyktingar som vägrar lämna bussen pga. Att de inte vill bo i Täby.. Jag kommer skratta oavbrutet i 2 veckor!!
Skulle vara för att det inte vill bo med moderater utan med sina landsmän i Rinkeby eller Södertälje
Citera
2015-09-27, 19:32
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Om jag får läsa ett reportage om flyktingar som vägrar lämna bussen pga. Att de inte vill bo i Täby.. Jag kommer skratta oavbrutet i 2 veckor!!

Tror det syftades på att de nyanlända kanske inte vill vidare från detta temporära boendet?

Det blir en 'vägra lämna rummet'-aktion
Citera
2015-09-27, 19:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tror snarare det kommer bli så att fler kommer kräva att få bo i Täby. Det kommer spridas rykten om att det är stället man ska bo på när man kommer till Sverige. Där bor Sveriges före detta landsfader som bad svenska folket att öppna sina hjärtan. Det finns många fina butiker att snatta i, och fina villor att göra inbrott i. Många fina bilar att både elda och stjäla. Det kommer bli lyxflyktingarnas mål. We go to Täby.
Citera
2015-09-27, 19:39
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det är kul när deras världsbild rasar ihop totalt och de inser att MENA-folk är något så främmande att de inte ens kunnat föreställa sig konsekvenserna rent hypotetiskt. Som att ställas inför en främmande civilisation från en annan galax, med helt andra värderingar och beteende än de är vana vid.
Kommunledningens världsbild har nog vare sig rasat samman eller ens förändrats.

Om jag inte misstar mig alldeles så har de hela tiden haft spelreglerna fullt klara för sig och hållit tummarna för att det inte skulle drabba just Täby. Eller att det skulle bli en liten, oansenlig kursgård i något avlägset hörn av kommunen.

Men nu blev det sämsta tänkbara: stort och centralt. Och dessutom fick inte kommunledningen något att säga till om. Ja, de blev inte ens informerade.

Leif Gripestam & co står nu inför det trista valet att antingen börja ifrågasätta DÖ på allvar eller riskera att bli bortröstade i nästa val.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-09-27 kl. 19:57.
Citera
2015-09-27, 19:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kommunledningens världsbild har nog vare sig rasat samman eller ens förändrats.

Om jag inte misstar mig alldeles så har de hela tiden haft spelreglerna fullt klara för sig och hållit tummarna för att det inte skulle drabba just Täby. Eller att det skulle bli en liten, oansenlig kursgård i något avlägset hörn av kommunen.

Men nu blev det sämsta tänkbara: stort och centralt. Och dessutom fick inte kommunledningen något att säga till om. Ja, de blev inte ens informerade.

Leif Gripstam & co står nu inför det trista valet att antingen börja ifrågasätta DÖ på allvar eller riskera att bli bortröstade i nästa val.
Jag talar inte om det här med att de skulle få ta emot flyktingar, utan om vad det innebär i vardagen. Hittills har det varit akademisk fråga. Nu blir det reellt. Lite som när någon med noll koll köper en bil. Första problemet var att få pengar till en bil. Sedan när han köpt bilen så upptäckte han att, oj, man måste tydligen ha körkort också. Trafikförsäkring. Bränsle. Service. Besiktning. Oj, var det SÅÅÅÅ att ha bil, det kunde jag aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig.

Politikerna i Täby har antagligen sett "flyktingar" som ett esoteriskt begrepp. Det är typ en samling människor från ett annat land som har det lite knapert. Ibland kommer de till Sverige (men aldrig Täby - förrän nu!). Klart vi ska stödja detta. Nu kommer de dock inse att, "flyktingar" är så mycket mer än så. Det är ett helt annat samhällsklimat. Inget blir längre sig likt. Stölder, bilbränder, inbrott, vandalisering, våldtäkter, våld, tiggeri, respektlöshet och annat trevligt som Täby-politikerna/-borna inte kunnat föreställa sig.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=1yl8b5&s=8
Citera
2015-09-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
- däremot hyr, som tidigare nämnts, dansskolan Sway lokaler i hotellet, och nu på höstlovet har man en enveckas kurs för 9-12-åriga flickor.

Enligt en kort intervju jag hörde på SR i förrgår(?) så håller dansskolan på att få hjälp att hitta nya lokaler, så de är på väg därifrån, och en av delägarna(till dansskolan) uttalade sig i mycket positiva ordalag och tyckte det var jättebra att nu även Täby får vara med och hjälpa till.
Citera
2015-09-27, 19:52
Medlem
Citat:
Tror snarare det kommer bli så att fler kommer kräva att få bo i Täby. Det kommer spridas rykten om att det är stället man ska bo på när man kommer till Sverige. Där bor Sveriges före detta landsfader som bad svenska folket att öppna sina hjärtan. Det finns många fina butiker att snatta i, och fina villor att göra inbrott i. Många fina bilar att både elda och stjäla. Det kommer bli lyxflyktingarnas mål. We go to Täby.

Go for "Taby" allt är fritt att ta där
Citera
2015-09-27, 19:52
Medlem
Flyktingarna ska naturligtvis stå på sig och kräva att de ska få stanna i Täby , eller åtminstone försäkra sig om att nästa boende håller samma klass som Täby Park hotell.
Citera
2015-09-27, 20:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Jag talar inte om det här med att de skulle få ta emot flyktingar, utan om vad det innebär i vardagen. Hittills har det varit akademisk fråga. Nu blir det reellt. Lite som när någon med noll koll köper en bil. Första problemet var att få pengar till en bil. Sedan när han köpt bilen så upptäckte han att, oj, man måste tydligen ha körkort också. Trafikförsäkring. Bränsle. Service. Besiktning. Oj, var det SÅÅÅÅ att ha bil, det kunde jag aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig.

Politikerna i Täby har antagligen sett "flyktingar" som ett esoteriskt begrepp. Det är typ en samling människor från ett annat land som har det lite knapert. Ibland kommer de till Sverige (men aldrig Täby - förrän nu!). Klart vi ska stödja detta. Nu kommer de dock inse att, "flyktingar" är så mycket mer än så. Det är ett helt annat samhällsklimat. Inget blir längre sig likt. Stölder, bilbränder, inbrott, vandalisering, våldtäkter, våld, tiggeri, respektlöshet och annat trevligt som Täby-politikerna/-borna inte kunnat föreställa sig.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=1yl8b5&s=8
Som sagt, jag tror dom är fullt medvetna om vad detta innebär.

Täbys kommunledning utgörs inte av dumskallar och dom har en bra uppfattning om vad som sker i andra kommuner som fått liknande boenden.
Citera
2015-09-27, 20:26
Medlem
Jag är glad att denna tråd får överleva!
Nu pushar vi för framtiden i denna misär, självklart känner M ett ansvar i Kommunen Täby, och vill som ovan talare säger kommer vissa byta parti,jag övertygad att en förändring är på gång i landet.
Citera
2015-09-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Jag är glad att denna tråd får överleva!
Nu pushar vi för framtiden i denna misär, självklart känner M ett ansvar i Kommunen Täby, och vill som ovan talare säger kommer vissa byta parti,jag övertygad att en förändring är på gång i landet.

Bra sagt, vore fantastiskt om Täby moderaterna ställer sig på barrikaderna mot DÖ.
Citera
2015-09-27, 20:44
Medlem
Hoppas någon har koll på landsförrädarens lgh till salu!

Hemnet.se såklart. Halvnegern lär skynda nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in