2015-09-25, 14:25
Medlem
Är född och uppvuxen i Danderyd (grannkommunen) och denna dagen har man befarat länge och nu är den kommen. Förhoppningsvis är detta en ögonöppnare för Täby. Täby är även den kommunen som Nordisk Ungdom har de flesta av sina medlemmar, så någon aktion kanske kommer att ske?

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...uCfokZVOwftzw/

Även här i Danderyd så kommer de troligtvis att flytta in en del flyktingar.
Senast redigerad av KaptenKnug 2015-09-25 kl. 14:30.
Citera
2015-09-25, 14:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Minns när jag var yngre och gick till ett populärt vattenhål namngett Tegelbruket inte långt bort från där asylboendet, vad jag förstått, ska ligga. Riktig svenne(täby)klubb.

Då, i mitten av 00-talet, var det följaktligen mkt ungt blont kjoltyg som huserade på klubben så antar väktarna kommer få fullt upp om det ser likadant ut nu när flyktingarna flockas downtown.
Citera
2015-09-25, 16:58
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej Arlöv Park Hotell ägs av en kille som heter Morgan Liv. Ökänd snubbe som även har en del "campingar" runtom i landet. Han köpte hotellet i slutet av 90-talet. Var från början ett klassiskt Esso Motorhotell
En riktigt storskojare som kan titulera sig "Flyktingbaron".

Blandade ihop det, det är Jägersro hotell de har i Malmö, och delägare i centria hotell vid Midhem:

http://www.skd.se/2014/10/02/flyktingar-pa-jagersro/

"Hotellet stängde nyligen sedan huset sålts till fastighetsbolaget Linköpinginvest, som ägs av familjen Åhman. Linköpingsinvest har även ett finger med i ett annat flyktingboende i Malmö, Centria hotell vid Midhem.
– Där är Linköpingsinvest delägare, berättar Kenneth Wåhlberg, som ansvarar för de båda fastigheterna.

Centria Group hyr även ut hotell till Migrationsverket i Stockholm, Göteborg och Jönköping."
Citera
2015-09-25, 17:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Minns när jag var yngre och gick till ett populärt vattenhål namngett Tegelbruket inte långt bort från där asylboendet, vad jag förstått, ska ligga. Riktig svenne(täby)klubb.

Då, i mitten av 00-talet, var det följaktligen mkt ungt blont kjoltyg som huserade på klubben så antar väktarna kommer få fullt upp om det ser likadant ut nu när flyktingarna flockas downtown.

Ja, som redan har tagits upp - så är det i Täby Centrum som de kommer att hänga, naturligt nog.
Citera
2015-09-25, 17:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Eftersom smugglarna utlovat att man tilldelas en flickvän i Sverige så gissar jag att de kommer gilla stället. Underbara kulturkrockar kommer uppstå i dessa spännande "möten mellan människor".
Citera
2015-09-25, 17:28
Bannlyst
Vågar man gissa på att någon bränner ner hotellet?
Förekommer i Tyskland + Örgryte.

Tror för övrigt att man lätt kan trycka in 3000 flyktingar på hotellet.

Intressant, om butikerna börjar klaga i Täby Centrum för deras omsättning lär åtminstone halveras. Ingen i Täby kommer låta sina barn handla där mer...om dom inte har livvakt med sig.
Citera
2015-09-25, 17:32
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan du inte ta reda på varför? Röstade de M i senaste val så borde de väl vara positiva till att även Täby öppnar sitt hjärta?

Bara för att vi röstar på moderaterna betyder inte att vi vill ha okontrollerad invandring.
Snacket bland mina vänner är att SD och M borde bilda regering, SD bestämmer invandringen och M resten . Jag har dock ingen stor umgängeskrets här då jag flyttade hit för typ 7 år sedan
Citera
2015-09-25, 17:34
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Vågar man gissa på att någon bränner ner hotellet?
Förekommer i Tyskland + Örgryte.

Tror för övrigt att man lätt kan trycka in 3000 flyktingar på hotellet.

Intressant, om butikerna börjar klaga i Täby Centrum för deras omsättning lär åtminstone halveras. Ingen i Täby kommer låta sina barn handla där mer...om dom inte har livvakt med sig.

Är redan massa invandrare där så kommer nog inte märkas så mycket, omsättningen lär väl öka när lyxturisterna shoppar loss med sina platinakort
Citera
2015-09-25, 17:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Bara för att vi röstar på moderaterna betyder inte att vi vill ha okontrollerad invandring.
Snacket bland mina vänner är att SD och M borde bilda regering, SD bestämmer invandringen och M resten . Jag har dock ingen stor umgängeskrets här då jag flyttade hit för typ 7 år sedan

Men det var ju ändå det Reinfeldt pratade om i sitt berömda tal strax innan valet, och något samarbete med SD kommer aldrig att finnas med på kartan. Vad var det i deras politik som avgjorde att ni ändå lägger rösten där? Trodde ni att Täby för alltid skulle vara förskonat? Seriös frågeställning. Inget illa menat.

Kanske går lite offtopic men det hela är obegripligt i min värld.
Citera
2015-09-25, 17:42
Medlem
bludderbladders avatar
Tycker vi borde tvinga Viking och Stena att bli "turist"båtar så de får lite sightseeing medans de är ute och reser.
Citera
2015-09-25, 17:50
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Men det var ju ändå det Reinfeldt pratade om i sitt berömda tal strax innan valet, och något samarbete med SD kommer aldrig att finnas med på kartan. Vad var det i deras politik som avgjorde att ni ändå lägger rösten där? Trodde ni att Täby för alltid skulle vara förskonat? Seriös frågeställning. Inget illa menat.

Kanske går lite offtopic men det hela är obegripligt i min värld.

Finns inget annat bra alternativ, känns meningslöst att rösta på SD när de ändå inte får vara med och bestämma. Kan dock bli en missnöjesröst där nästa val, är inte insatt i deras övriga politik
Citera
2015-09-25, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Är redan massa invandrare där så kommer nog inte märkas så mycket, omsättningen lär väl öka när lyxturisterna shoppar loss med sina platinakort

Ralph Lauren butiken lär jubla.

Bojkottar själv numera märket...fast det är inte RL fel att deras märke har hamnat på dekis.
Dom får höja priserna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in