2015-09-24, 11:33
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Ett tips: håll koll på vad Reinfeldt gör med sin lägenhet under den närmaste tiden. Min gissning är att han plötsligt kommer på att han vill flytta inom ett halvår.
Citera
2015-09-24, 11:36
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Så underbart. Äntligen får Täby njuta av ett antal nyanlända berikade. Snart kommer det säkert också att öppnas ett mera permanent boende så barnen får gå i skolan i Täby. Det längtar väl alla M föräldrar ivrigt efter. Ha ha.
Citera
2015-09-24, 11:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skulle tro landsförrädare Renfäll flyttar ganska så omgående... Danderyd nästa om inte det lockar med ett boende i Zûrich, London eller Paris.
London och Paris är ju inte något ställe man ska flytta till om man vill undvika muslimer och liknande pack.
Citera
2015-09-24, 12:31
Medlem
550 asylanter i Täby som har värdelös infrastruktur. Detta kan bli mycket kul.
Citera
2015-09-24, 12:40
Medlem
Ska bli intressant & se hur priserna på bostäderna i Täby påverkas av detta.

Samt om kriminaliteten ökar i Täby nu.

Att hotell omvandlas till dessa typer av boenden är jag inte förvånad över.
Bättre pengar på att ha rummen uthyrda alla nätter i månaden istället för endast ett fåtal.

Best Western Jägersro i Malmö var(är) helt upp bokat/hyrt av Migverket för en-två veckor sedan när trycket var som störst från Rödbyhamn/Danmark.
Citera
2015-09-24, 12:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Ska bli intressant & se hur priserna på bostäderna i Täby påverkas av detta.

Samt om kriminaliteten ökar i Täby nu.

Att hotell omvandlas till dessa typer av boenden är jag inte förvånad över.
Bättre pengar på att ha rummen uthyrda alla nätter i månaden istället för endast ett fåtal.

Best Western Jägersro i Malmö var(är) helt upp bokat/hyrt av Migverket för en-två veckor sedan när trycket var som störst från Rödbyhamn/Danmark.
Hotel Jägersro är omgjort till Asylboende sedan December 2014. Tog bla över verksamheten från Arlöv Park hotel som nu är avvecklat.

Fantastiskt eller hur?
Citera
2015-09-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hotel Jägersro är omgjort till Asylboende sedan December 2014. Tog bla över verksamheten från Arlöv Park hotel som nu är avvecklat.

Fantastiskt eller hur?

Ok där ser man.
Fler hotell i Malmö kommer nog att göra samma sak inom närmaste året/åren.

Tyckte det var konstigt att detta hotell inte kom upp på Booking.com när jag sökte på hotell i Malmö.

Jag brukar sova på Elite i Lund mest pga av att det är relativt nytt, billigt & bra på helgerna.
Citera
2015-09-24, 12:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Är väl bra att utnyttja tomma hotellrum till ngt vettigt. Ngn som vet hur mycket man kan få per natt för en flykting, borde vara lägre än hotellnatt för man garanteras full beläggning.
Citera
2015-09-24, 13:16
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Är väl bra att utnyttja tomma hotellrum till ngt vettigt. Ngn som vet hur mycket man kan få per natt för en flykting, borde vara lägre än hotellnatt för man garanteras full beläggning.

Vad är det som är så bra med det dumjävel, du tror inte det blir permanenta boenden då tillslut?

Och var ska turisterna bo (som i övrigt bidrar till ekonomin)?
Citera
2015-09-24, 13:19
Medlem
hagsatras avatar
Ingen idé jubla över det här hur skadeglad man än är. Snart finns det ingen skyddad plats kvar längre. Det går inte komma undan längre, alla ska bo i mångkulturen.
Citera
2015-09-24, 13:20
Medlem
Arlöv park hotel avvecklat - hur funkar det - vad är det där?

Står det tomt - är det vanligt hotell eller byggs det om till bostadsrätter.

Pionjären inom azyköret var nog Gyllene Ratten

Sen vet jag inte hur det är med konkursade Loftet i Flen
Citera
2015-09-24, 13:27
Medlem
Orkar någon begära ut detta avtal? skulle vara intressant och se kostnader etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem