2015-09-24, 13:41
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Väldigt intressant avsnitt av UG, Janne Josefsson gjorde ett bra jobb tycker jag.

Räkna med att de klippte bort det värsta...
2015-09-24, 13:43
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det absurdaste av allt var vänsteraktivisterna med tolk och megafon som hyllade ordningen och redan i det vackra lägret och fick applåder av romerna! Där trodde jag nästan att det var satir! Men det var verklighet!

Vem är denne stofil?

"Ni har det så rent och fint..."
2015-09-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Vem är denne stofil?

"Ni har det så rent och fint..."

Det där va väl bara ett jävla fyllo!?
2015-09-24, 14:00
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Det där va väl bara ett jävla fyllo!?

Nej, han är ledare för "Solidaritetsgruppen".

Jävla idioter för övrigt. Dem plockar dit tre bajamajor, vad fan trodde dem skulle hända sen? Dem får för helvete ordna med tömning och städning också. Det skrämmer mig att det finns den typen av jubelidioter lösa i samhället.
2015-09-24, 14:06
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Jävla idioter för övrigt. Dem plockar dit tre bajamajor, vad fan trodde dem skulle hända sen? Dem får för helvete ordna med tömning och städning också. Det skrämmer mig att det finns den typen av jubelidioter lösa i samhället.

Klart dom får hålla rent själva , städar din hyresvärd din toa oxå?? lite vett i skallen lär dom ju
2015-09-24, 14:08
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hela samhället borde ta hand om romerna, ifall man är stor och stark så måste man vara snäll.

Tyvärr har vi ett samhälle där de rika blir rikare samtidigt som kåkstäderna växer.

Hela det rumänska samhället borde ta hand om sina invånare anser jag. Du hjälper väl inte grannen innan du hjälpt dina egna barn antar jag?

Sverige har inget som helst ansvar att rädda hela världen.
2015-09-24, 14:09
Medlem
Bewnhurs avatar
Jag tycker att det är väldigt konstigt att man blir jurist om man nästan börjar gråta över det här. Är man en jurist så ska man inte låta sina känslor styra och man ska tillämpa lagen som gäller. Ockupanter ska kastas ut oavsett om de är medborgare i landet eller inte.

Angående programmet så tycker jag att det var bra, det fick nog en och en annan människa att tänka till som annars helt ignorerar problemet med migranterna. Någon frågade om en lösning längre bak i tråden men problemet är ju ganska komplext. Det första man borde göra är att sätta sanktioner på Rumänien och Bulgarien. Jag anser också att man bör titta på en möjlig exkludering av dessa länder.

31 000 000 000€ i bistånd (290 054 600 000 SEK) borde räcka för att ge zigenarna/romerna eller vad man nu vill kalla dem ett drägligt liv. Hela EU blundar för att enbart en bråkdel av dessa pengar används till för vad de är öronmärkta för. Men rädslan för att sätta en ordentlig press finns tyvärr där. Det går alldeles utmärkt mot länder som Ryssland, men när det kommer till Bulgarien och Rumänien så är man livrädd att rasistkortet ska drämmas i bordet (För en exkludering skulle innebära att romerna inte längre får tigga i Sverige).

Istället så spelar man svartepetter med människorna och hoppas på att någon annan tar i det obekväma och upprätthåller lag och ordning. Polisen saknar tydligen resurser för hemfridsbrott och liknande men har resurser att jaga hobbyknarkare (jag vågar gissa att rastasnubben tagit steget längre än hobbyknarkare dock).

Polisen och myndigheter måste vara mer pragmatiska. Ett vanligt argument när det kommer till fråga är ju att romer/zigenare också är människor (vilket de är) och därför tycker jag att de ska vara skyldiga att följa lagen precis som alla andra. Silkesvantarna i det hela är det som gör att bollen passas runt så mycket. Skulle det vara Svensson som ockuperade den där sommarstugan så skulle man kunna räkna med att polisen skulle knacka på inom en vecka eller så.

Till sist så var det ett snack om att man måste identifiera romerna för att kunna kasta ut dem. Rädslan för rasiststämpeln återfinns här också med tanke på hur mycket rabalder det vart om zigenarregistret som fanns i Skåne. Antingen så registrerar man romerna, eller så skiter man i det och låter de fortfarande leva utanför lagen. Tillåter man romerna att leva utanför lagen är det bara en tidsfråga innan någon tar lagen i egna händer.
2015-09-24, 14:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Tillhör inte Janne Josefsson SVT Göteborg?

För mig veterligen så är SVT utposten i Göteborg närmast att likna med gallien i Asterix och Obelix, Josefsson med sin redaktion är huvudpersonerna.. Stockholm är de ständigt predikande romarna med sin Pk-agenda och hårt inavlade och korrupt Södermalms anda. I Stockholm sitter alla i samma båt, södermalmare hela högen och livrädd för vad kvarterets egna mobbare med Virtanen i spetsen ska göra om de tycker fel.

Det många missar är att detta i högstagrad är ett Stockholms innerstad problem, det är en liten klick av eliten som fått för sig att de är allsmäktige och att alla tror som dem och håller med dem. Politikerna lyssnar på dem för att de skriker högst, sedan tror de att det är folkets vilja. Att läsa en tidning i dag avslöjar bara vad journalister tycker, som till 90% utgörs av vänstefanatiker och miljöpartister. Folkets åsikt har makthavare ingen aning om, och kvittot på att det är så är det lavinartat växande politikerföraktet och det faktum att SD växer ur sina egna kläder. Partiet växer så fort att de inte ens har en chans att kunna fylla sina mandat och expandera sin organisation i samma takt.

Sen försöker SVT i Stockholm att manövrera ut Josefsson genom att rekrytera Belinda Olsson mfl som är rätttrogna pk-ister och lojala miljöpartister som man sattsar på just för att de inte är neutrala. De är så partisk och saknar all talang och intelligens för att kunna vara oberoende så att SVTs ledning med stjärne i spetsen riktigt myser och trivs av vänstervinkeln..
Tillhör och tillhör.. Jag vet inte hur SVT betalar ut sina löner eller skriver sina kontrakt. Men man kan nog säga att han "tillhör" SVT Göteborg på ett par sätt utan att veta det. För det första är det som du påpekar att han definitivt befinner sig utanför den rabiata bubbelsödern. För det andra så har han hållit den här nivån i många år, det är ingenting han har börjat med nu när det stormar.
2015-09-24, 14:39
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

fast i ärlighetens namn så är han nog bara ett fyllo. det ena utesluter inte det andra

det är lite öppna dörrar att påpeka hur skeva dessa människor är. bruden verkar stissig som fan och kapten rödfjun tycks inte bara vara nedpundad utan även lätt utvecklingsstörd faktiskt. ingen av dom gjorde ett nyktert intryck
2015-09-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Screenarn
Nej... Det är precis här skon klämmer, svensken är ju så ofattbart överbelånad så han har helt enkelt inte råd att strejka. Om alla som var emot detta var skuldfria hade vi antagligen sagt ifrån för länge sen. Smart drag av eliten får man säga helt enkelt.

Ja etablisemanget har fått oss dit de vill, skuldtyngda nickedockor
2015-09-24, 14:57
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag tycker att det är väldigt konstigt att man blir jurist om man nästan börjar gråta över det här. Är man en jurist så ska man inte låta sina känslor styra och man ska tillämpa lagen som gäller. Ockupanter ska kastas ut oavsett om de är medborgare i landet eller inte.
Hennes situation är dock tuff. Hon försöker driva polisens ärenden (avhysning etc) samtidigt som hon inte får framstå som rasist. Hon är i princip i samma sits som det 80-åriga paret som fick sommarstugan ockuperad, hon ser problemet, försöker lösa det men verkställande myndigheter (polis) gör inte ett skit och bollen kommer tillbaka till henne igen.

Vad polisen borde göra är att bötfälla varenda en av dem som skiter på marken eller skräpar ner.

Citat:
29 kapitlet, paragraf 7 miljöbalken
"Den som med uppsåt eller av oaktsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år."

Peace of fucking cake. Bötfäll varenda en individuellt och sedan kan de vräkas på stubberten.

Det är ju polisen som är flata, juristen kan egentligen bara säga till dem att "den gruppen bryter mot den och den lagen, gör förundersökning, grip dem och leverera till rättegång". Det är när polismyndigheter fallerar som revolutioner börjar. Jag hoppas att polisen får tummen ur arslet och gör sitt jobb innan folk tar lagen i egna händer.
2015-09-24, 15:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Janne Josefsson använder det förbjudna ordet "gipsy" och en av de gamla tanterna korrigerar honom, "-We are not gipsy, we are Roma, from Romania" varpå den yngre mannen säger "it is egal, it is the same". Humor på hög nivå detta.
Någon har ju uppenbarligen berättat för kärringen att Zigenare är ett "fult" ord.
Värst vad städsugna de blev helt plötsligt.
Senast redigerad av Avva66 2015-09-24 kl. 15:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in