Citat:
Ursprungligen postat av
Arkiater
Ett gammalt par får sitt sommarhus ockuperat av rumänska våldgästande zigenare, som skitar ned, vanvårdar och förstör deras surt förvärvade egendom, där de tidigare firat semester under 37 somrar.
Det gamla paret tillhör dem som byggt Sverige, de är ostraffade, de har alltid gjort rätt för sig och betalat skatt till svenska staten. Vare sig polis eller kronofogde lyfter ett finger för att hjälpa det gamla paret. Den gästande polismästaren och hans entourage skiter i det gamla paret och bemödar sig på sin höjd att beslagta en bil med körförbud, från en vidrig typ som låtsas som han inte hade en aning att bilen var obesiktigad. Vidare klagar avskummet över att det inte finns några förråd att dumpa alla stinkande sopor i som han och hans gelikar har producerat. Vämjeligt att skåda. Undrar vad som skulle hända om ett gäng icke konflikträdda svenskar, typ medborgargarde, helt sonika gick dit, körde ut patrasket och återbördade huset till dess rättmätiga ägare. Ja, om de dessutom som en extra bonus rensade hela byn från patrask och sopor. Skulle polisen titta åt ett annat håll då också?
Hade det äldre paret varit familj till mig hade jag samlat ihop dom vänner som inte backar vid konflikter och kört ut varenda en utav ockupanterna, skit samma om våld tvunget måste användas. Det är ju uppenbart att rättsväsendet skiter fullständigt i det äldre paret, så vad finns det annat att göra när ett fåtal ställer sig över lagar och regler! För ut det ska dom.
Jag undrar hur deras försäkringsbolag kommer hantera dom skador som med stor sannolik har uppstått under ockupationen, det blir antagligen till att hosta upp pengarna själv och reparera det som tagit år att sköta om och förvalta
Fy fan, hade jag varit polis och sett detta reportage hade jag skämts nåt enormt. Tragikomiskt att behöva se hur våra samhällsbeskyddare hanterar denna situation!