2015-09-24, 11:30
Medlem
katzensvanss avatar
Programmet kändes nyanserat så jag blev glatt överraskad. Tyckte de gick in för att försöka framföra en objektiv bild utan att peta in sina egna värderingar. Go Janne.

Förövrigt väldigt najs att det är fritt fram att ta över sommarstugor och privat mark. Nu är ju denna sommaren över, men till nästa sommar så ska jag bannemig ge mig ut och leta rätt på några stugor!
2015-09-24, 11:37
Medlem
SpecialEditions avatar
Bara att leta reda på en sommarstuga där ägarna är utomlands och sen kan man flytta in utan att betala. Härliga Sverige!

Vem var den där efterblivna tomten i rastaflätor (eller vad den kladdiga skiten nu heter) som de intervjuade?
Idioten verkade helt verklighetsfrånvarande, troligtvis pårökt.
2015-09-24, 11:50
Medlem
mphummers avatar
Detta är det ända jag har sett av alla stora skvallerblaskor om programmet igår, och den ligger längst ned på expressens hemsida, och då menar jag längst ned.

http://www.expressen.se/ledare/eric-...-kunna-vrakas/

Varför skriver inte dessa patrask till journalister lite headlines av programmet?
2015-09-24, 12:08
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja det är Bulgarien och Rumäniens ansvar. EU måste sätta press på dem. Samtidigt så är jag villig att ekonomiskt bistå dessa länder för att minska problemen i EU. Det kommer ta minst en generation men någon gång måste man hjälpa zigenarna att komma ur inslag i den zigenska kulturen som är destruktiva. Samtidigt bejakar jag gärna att deras språk, musik, matkultur och hantverkskultur lever vidare. Jag vill inte att zigenarna assimileras utan bara att de integreras i den europeiska kulturgemenskapen.

Dom vill ju inte integreras i samhallet.
Hjalp dom garna ekonomiskt. Bara vi slipper se fler av dem i Sverige.
Det var bra att UG visade detta program sa att ytterligare människor fick se verkligheten.
Var skall dom bo? Ska vi bygga lagenheter i Sverige at alla zigenare fran andra lander?
Skall vi betala deraa barns utbildning ocksa? Bidrag? Mat? Anordna jobb at dem alla?
2015-09-24, 12:26
Medlem
Tragiskt.
2015-09-24, 12:38
Medlem
Barbara Anns avatar
Anna Kinberg Batra hos Malou på förmiddagen idag, ca. 12:40 in pratar de om gårdagens UG.
http://www.tv4play.se/program/malou-...deo_id=3204594

Malou får samma gamla floskler till svar.
2015-09-24, 12:44
Medlem
jugbandbluess avatar
många symboliska scener i reportaget. zigenarkvinnan som river sönder svenska flaggan för att täcka över något bråte vid husvagnen, den ockuperade bergslagsbygden och klippet därifrån till svensk folkmusik med bilder på en brygga vid en stilla sjö, den gamle gråsossen som helt plötsligt funnit sig boende jämte resultatet av en perverterad kulturmarxistisk politik.
2015-09-24, 12:54
Medlem
Jag tittade nästan misstroget på programmet. Hur i hela världen är det möjligt att det kan gå till på detta vis. Hur!?!? Jag kan inte förstå det. Hela bostadsområden som förslummas ner totalt. Det var som filmen "fula skitiga och elaka" (kolla gärna på youtube "brutti sporchi e cattivi") fast i Sverige 2015 och värre än filmen!

Det absurdaste av allt var vänsteraktivisterna med tolk och megafon som hyllade ordningen och redan i det vackra lägret och fick applåder av romerna! Där trodde jag nästan att det var satir! Men det var verklighet!
2015-09-24, 13:05
Medlem
Han den lätt utvecklingsstörda vänstersnubben med rasta som knappt kunde snacka, vad heter han?
En skvallertråd om han hade ju inte varit dumt!
2015-09-24, 13:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Han den lätt utvecklingsstörda vänstersnubben med rasta som knappt kunde snacka, vad heter han?
En skvallertråd om han hade ju inte varit dumt!
Jonas Bjärby
2015-09-24, 13:12
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Anna Kinberg Batra hos Malou på förmiddagen idag, ca. 12:40 in pratar de om gårdagens UG.
http://www.tv4play.se/program/malou-...deo_id=3204594

Malou får samma gamla floskler till svar.

Herregud och hon har mage att sitta och kritisera SD och den nya budgeten. Det enda hon har att komma med är att hon vill förbättra så att tiggarna ska få arbete, problemet ligger i att ingen vill anställa romerna om det vill säga inte handlar om svartjobb.
2015-09-24, 13:35
Medlem
Niggerbullens avatar
Väldigt intressant avsnitt av UG, Janne Josefsson gjorde ett bra jobb tycker jag.

Smått chockerande att se vissa saker... T.ex den ockuperade stugan som ingen myndighet väljer att göra något åt (ja, väljer). Själv har jag en ganska flexibel synd på lagar och regler om så krävs för att lösa ett problem, men här verkar man ju medvetet låta en krånglig byråkrati sätta käppar i hjulen verkar det som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in