• 1
  • 2
2015-09-23, 02:04
Medlem
Hur vanligt är magrutor i 40 års åldern? Jag ser mycket sällan en sådan i vardagen, tror inte jag kan föra någon seriös statistik, men 1/200 eller mindre har magrutor tror jag.

Nu vet jag inte om detta hör hemma till Träningssektionen eller Näring & Kost men jag testar här.

När såg ni senast en kille i magrutor i 40 års åldern? (Kolla på Gladiatorerna räknas inte).
Och en fråga som jag har funderat på länge, är det någon skillnad i hur snabbt man får magrutor om man jämför med en kille i 20-30 års åldern och en kille i 40 års åldern?
Citera
2015-09-23, 02:18
Medlem
Kom inte och säg heller, "hur långt är ett snöre?"... Klassiska FB svaret.
Citera
2015-09-23, 02:38
Medlem
Baltarzars avatar
Nej det är inte vanligt, dom jag vet som har det är män som aldrig slutat träna.
Dessvärre är det mer vanligt att många tränar när dom är yngre, men när fru o barn hus mm kommer in så är det många som lägger ner träningen för att möjligtvis ta upp den senare när dom får sin 40:års kris och då är det inte lika lätt att få fram sina gamla magrutor igen.
Citera
2015-09-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Nej det är inte vanligt, dom jag vet som har det är män som aldrig slutat träna.
Dessvärre är det mer vanligt att många tränar när dom är yngre, men när fru o barn hus mm kommer in så är det många som lägger ner träningen för att möjligtvis ta upp den senare när dom får sin 40:års kris och då är det inte lika lätt att få fram sina gamla magrutor igen.
Men är det sant då? Att det är svårare att få magrutor som 40 åring till skillnad från en 20-30 åring? Med samma förutsättningar, mycket protein osv.
Citera
2015-09-23, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Men är det sant då? Att det är svårare att få magrutor som 40 åring till skillnad från en 20-30 åring? Med samma förutsättningar, mycket protein osv.

Man har mer pengar som 40 åring och behöver inte äta nudlar och svälta som många 20 åringar.
Citera
2015-09-23, 03:21
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143

Jo det är sant, då ju länger fett sitter samlat på ett ställe ju svårare är det att få bort (det är även så att första stället man få ansamling på är även sista stället man blir av med det, om går ner i vikt)

Annan faktor är att hudens elastighet försämras ju äldre du blir, så har du skaffat dig en rund midja så har du töjt ut huden och som äldre blir det svårare att till magrutor utan det syns.

Kolla bodybuilder som tävlar i klasser över 40+ det är inte ovanligt att se otajt hud på dessa.
Citera
2015-09-24, 23:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag har det inte och jag kan inte komma på någon jämngammal jag har sett det på.
Citera
2015-10-13, 02:04
Medlem
nonameds avatar
1/100 som tränar som är ung har tvättbräda och jobbat riktigt hårt med kroppen.
Så det är inte sådär vanligt vid 40 års ålder.
Citera
2015-10-13, 02:14
Medlem
Slackoffs avatar
Folk får barn och ger då upp och tröstar sig med fredagsmys sju dagar i veckan.
Det finns naturligtvis de som tröstar sig med fredagsmys för att de inte fick några barn och så.

Ska man vara helt ärlig så är magrutor i tjugosjuårsåldern ungefär lika ovanligt.
Senast redigerad av Slackoff 2015-10-13 kl. 02:21.
Citera
2015-10-13, 14:09
Medlem
Killer-queens avatar
Det är ovanligt, även bland de som tränar regelbundet och fokuserat. Kroppen förändras med tiden och fettet sätter sig mindre vackert med åren är min erfarenhet. När man var yngre kunde man ha ganska hög kroppsfettprocent och ändå se helt okej ut, det satt mer jämt fördelat över kroppen. Numera kan jag vara nästan shredded över axlar och armar men ändå ha en trivselmage kvar. Om du tänker på någon gammal gubbe som är smal som ett skelett så ser du ofta att de ändå har en liten kagge kvar. Eller om man istället tittar på damer så kanske man förstår tanken lättare: en fettprocent som ser fantastisk ut på tjejer mellan 17-23 kan se hängig och saggig ut på en dam över 40.

Det hela är förfärligt orättvist men sånt är livet.
Citera
2015-10-13, 16:31
Medlem
Även bland 20 åringar är det ju ovanligt. Men ovanligare ju äldre man blir. Ska man vara hård så är det säkert ovanligare bland yngre också eftersom färre idrottar i skolan jämfört med förr och sitter mer stilla hemma. Jävla datorer och speciellt "dumburkar" med hundra kanaler... Sen bryr man ju sig mindre ju äldre man blir av många orsaker.

Jäkligt knepig fråga. Tror den ligger i fel forum för magrutor är inte träningsrelaterat egentligen. Nästan bara folk med ätstörningar som har det.
Citera
2015-10-14, 20:08
Medlem
Parkours avatar
Vanligt är väll att ta i.. Men det är inte ovanligt.
Jag simmar mycket. Och simning är en idrott som många äldre sysslar med p.g.a den låga skaderisken men även för rehab och allsidig träning... Dom flesta man ser regelbundet har mer eller mindre synliga magrutor.. Inte rutor so du ser på fitnessgalan.. Men konturerna finns där.

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Även bland 20 åringar är det ju ovanligt. Men ovanligare ju äldre man blir. Ska man vara hård så är det säkert ovanligare bland yngre också eftersom färre idrottar i skolan jämfört med förr och sitter mer stilla hemma. Jävla datorer och speciellt "dumburkar" med hundra kanaler... Sen bryr man ju sig mindre ju äldre man blir av många orsaker.

Jäkligt knepig fråga. Tror den ligger i fel forum för magrutor är inte träningsrelaterat egentligen. Nästan bara folk med ätstörningar som har det.

Bästa svaret på länge! Lite generaliserat men stämmer rätt bra..
Dom i 20-30 års åldern men magrutor är antingen dom som tränar MYCKET och har en noggrann kost eller prioriterar bort alla godsaker.. Den andra halvan är unga killar med anorexi/bulemi eller andra ätstörningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in