• 1
  • 2
2015-10-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vanligt är väll att ta i.. Men det är inte ovanligt.
Jag simmar mycket. Och simning är en idrott som många äldre sysslar med p.g.a den låga skaderisken men även för rehab och allsidig träning... Dom flesta man ser regelbundet har mer eller mindre synliga magrutor.. Inte rutor so du ser på fitnessgalan.. Men konturerna finns där.

Bästa svaret på länge! Lite generaliserat men stämmer rätt bra..
Dom i 20-30 års åldern men magrutor är antingen dom som tränar MYCKET och har en noggrann kost eller prioriterar bort alla godsaker.. Den andra halvan är unga killar med anorexi/bulemi eller andra ätstörningar.

Kul att du gilla svaret. Jo, tycker också det var ett generaliserat svar från mig.
Citera
2015-10-29, 13:09
Medlem
Jag började träna som 35 åring. Då jag hade varit överviktig i hela mitt liv.

5år senare:
-30kg och har magrutor. (viktnedgång gick rätt fort, ca 8 mån)
Men bygga upp kroppen med muskler utan att lägga på sig igen är tufft och tar tid.

Det är nog få i min ålder om orkar, krävs ju en del engagemang i kosten & träning samt lite dubbelarbete när man har barn osv..
Citera
2015-10-31, 11:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det är ovanligt, även bland de som tränar regelbundet och fokuserat. Kroppen förändras med tiden och fettet sätter sig mindre vackert med åren är min erfarenhet. När man var yngre kunde man ha ganska hög kroppsfettprocent och ändå se helt okej ut, det satt mer jämt fördelat över kroppen. Numera kan jag vara nästan shredded över axlar och armar men ändå ha en trivselmage kvar. Om du tänker på någon gammal gubbe som är smal som ett skelett så ser du ofta att de ändå har en liten kagge kvar. Eller om man istället tittar på damer så kanske man förstår tanken lättare: en fettprocent som ser fantastisk ut på tjejer mellan 17-23 kan se hängig och saggig ut på en dam över 40.

Det hela är förfärligt orättvist men sånt är livet.

Ja, håller man in magen lite, så kan man se bra ut på ganska hög BF med solbränna och svart linne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in