2024-11-13, 12:38
Medlem
Rykte på sjukhuset i Kristianstad att han jobbar där? Han blev väl av med sin legitimation iallafall men det finns ju andra yrkeskategorier i det bygget om han nu jobbar där under annat namn…
Citera
2024-11-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenbodil
Rykte på sjukhuset i Kristianstad att han jobbar där? Han blev väl av med sin legitimation iallafall men det finns ju andra yrkeskategorier i det bygget om han nu jobbar där under annat namn…

Hur pass kan man lita på det ryktet? Känns som det vore något man snabbt velat säkerställa om ryktet gick.
Citera
2024-11-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Hur pass kan man lita på det ryktet? Känns som det vore något man snabbt velat säkerställa om ryktet gick.

Jag vet inte hur mycket man kan lita på det ryktet, därför har jag förhoppning att Flashback kan ge svar på det kanske 🤓
Citera
2024-11-13, 16:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur mycket man kan lita på det ryktet, därför har jag förhoppning att Flashback kan ge svar på det kanske 🤓

Kan du inte anta dig uppdraget att forska vidare?
Citera
2024-11-13, 18:40
Medlem
Citat:
Som mest skulle han kunna jobba som vaktmästare eller i typ kiosken. Men det gör han han naturligtvis inte.
Citera
2024-11-13, 19:26
Medlem
Tortellis avatar
Nej! Han jobbar inte på sjukhuset i Kristianstad.
Citera
2024-11-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FUP och domar finns i en zip fil. Tung så tar en stund att ladda ner och jag sitter vid en laptop.
Jag lyckas inte ladda ner fuppen, det misslyckas bara
Citera
2024-11-13, 20:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Jag lyckas inte ladda ner fuppen, det misslyckas bara
Du bör nog sitta vid en dator. Tog mig nästan en halvtimme att få hem den då det är en stor fil.
Citera
2024-11-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Nej! Han jobbar inte på sjukhuset i Kristianstad.

Man undrar ju varför du är den enda här som försvarar honom och som nu verkar veta säkert att han inte jobbar där.
Citera
2024-11-14, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag vet att det här låter konstigt, men jag uppfattar inte honom som farlig ens. Gängkriminella, där kan man tala om samhällsfara enligt mig.

Ditt resonemang är inte så konstigt.

Bunkerläkaren är knappast samhällsfarlig, hans tämligen unika kriminalitet hotar inte samhället. Den drabbar ett extremt fåtal individer och är man inte en individ i bunkerläkarens målgrupp så behöver man inte heller känna att han är ett hot.

Gängkriminalitet är däremot samhällshotande; den är enormt utspridd, orsakar stora skador där den far fram, den får människor att helt ändra beteende eller bostadsplats, den äter sig in i samhällets institutioner och drar enorma resurser från samhället. De som kan råka illa ut av de gängkriminella är betydligt fler än de som kan bli offer för bunkerläkaren.

Därmed inte sagt att de som drabbas av bunkerläkarens sjuka idéer ska anse sig vara skadeslösa, de är hårt drabbade som individer. Men det är viktigt att skilja på samhällshotande kriminalitet och sådant som drabbar individer.
Citera
2024-11-15, 15:15
Medlem
lunarluddes avatar
Hade missat det här fallet innan jag såg dokumentären på Viaplay, trist dock att det inte finns några ljudfiler från rättegången på prime crime eller rättegångsappen, hade varit intressant att lyssna på hela rättegången.
Citera
2024-11-15, 15:20
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfbkfb23
FUP och dom - https://delafil.se/05a0b138805ba5d4/...B_11922-15.zip

Länken funkar men filerna går inte öppna när jag väl laddat ner dom, behöver man något program eller nått för att öppna dom? aldrig stött på problemet tidigare.

Någon som kan ladda upp FUP igen?
Senast redigerad av lunarludde 2024-11-15 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in