2017-01-16, 20:17
Medlem
Bunkerläkaren får snart permission

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...s-till-hosten/
Citera
2017-01-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var nog i denna artikel som jag såg uppgiften: http://www.expressen.se/kvallsposten...-betala-offret

"Hakkors har sprejats på köksskåp".

Aha! Där har vi ju svaret! Det är alltså inte läkaren själv som sprejat, utan "vandaler". Tack för att du hjälpte mig att reda ut detta!

Sommarbilderna på fastigehten var dock betydligt trevligare, än de som mäklaren tagit. Dimman och frosten får stället att se väldigt spöklikt ut. Har svårt att förstå att någon kan vilja bo där efter det som hänt....
Citera
2017-01-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Aha! Där har vi ju svaret! Det är alltså inte läkaren själv som sprejat, utan "vandaler". Tack för att du hjälpte mig att reda ut detta!

Sommarbilderna på fastigehten var dock betydligt trevligare, än de som mäklaren tagit. Dimman och frosten får stället att se väldigt spöklikt ut. Har svårt att förstå att någon kan vilja bo där efter det som hänt....
Gillar man stället i övrigt och är nöjd med priset så är det väl skitsamma
vem som har bott där innan? Pengarna går ju dessutom till en bra sak, skadeståndet till brottsoffret.
Citera
2017-01-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
vem som har bott där innan? Pengarna går ju dessutom till en bra sak, skadeståndet till brottsoffret.

Ja ur den synpunkten så är det ju bra om flera är intresserade så att priset kanske trissas upp lite. Jag skulle dock ha svårt för att kunna trivas och bo i samma hus där jag vet att en sådan här dåre bott. Men jag är heller ingen spekulant, så det kvittar ju!
Citera
2017-01-16, 21:35
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marc044
Bunkerläkaren får snart permission

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...s-till-hosten/
Herregud vilka dumheter från den där skitblaskan!
Det står
Citat:
När bunkerläkaren har avtjänat en fjärdedel av sitt straff på totalt åtta år, har han möjlighet att få sin första bevakade permission, enligt Kvällsposten. Det innebär att bunkerläkaren skulle kunna få permission till hösten i år.

Regelbundna permissioner kan han dock få tidigast i december år 2018. Bunkerläkaren kan släppas ut villkorligt tidigast i januari år 2021.
Nu kan jag inte reglerna exakt men det är möjligt att han rent teoretiskt skulle kunna få permissioner efter en fjärdedel av strafftiden.

Det kommer han dock inte att få, skälen till dessa är flera. Dels så har han väldigt långt straff, dels anses risken för återfall och rymning som förhöjda (vilket i princip samtliga dömda med mer än fyra år betraktas som hög risk för återfall och hög risk för rymning) och dels så är målet massmedialt vilket gör att Kriminalvården inte vill ta några risker.

Jag är högst tveksam att den här stjärnan kommer få en enda permission annat än enstaka strängt bevakade under några timmar. Och det kommer dröja mycket längre än till hösten.
Citera
2017-01-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ja ur den synpunkten så är det ju bra om flera är intresserade så att priset kanske trissas upp lite. Jag skulle dock ha svårt för att kunna trivas och bo i samma hus där jag vet att en sådan här dåre bott. Men jag är heller ingen spekulant, så det kvittar ju!
Jag skulle inte ha några som helst problem med det, möjligen skulle det vara lite udda med det där jävla lönnrummet, men det skulle ju kunnas göra om till en vanlig källare. Jag är varken religiös eller tror på gastar, andar eller liknande övriga övernaturliga varelser, vilket kanske spelar in?

Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Herregud vilka dumheter från den där skitblaskan!
Det står
Nu kan jag inte reglerna exakt men det är möjligt att han rent teoretiskt skulle kunna få permissioner efter en fjärdedel av strafftiden.

Det kommer han dock inte att få, skälen till dessa är flera. Dels så har han väldigt långt straff, dels anses risken för återfall och rymning som förhöjda (vilket i princip samtliga dömda med mer än fyra år betraktas som hög risk för återfall och hög risk för rymning) och dels så är målet massmedialt vilket gör att Kriminalvården inte vill ta några risker.

Jag är högst tveksam att den här stjärnan kommer få en enda permission annat än enstaka strängt bevakade under några timmar. Och det kommer dröja mycket längre än till hösten.
Klassisk sensationsjournalistik, eller klickbait som det kallas numera. Dagstidningarna har jobbat så under x antal år.
1. Hitta något som skulle kunna ske någonstans i teorin.
2. Förstora upp händelsen och skriv långa meningar så det ser ut att finns någon faktamässig grund för denna teoretiska möjlighet.
3. Skriv en inbjudande och lite "hemlig" rubrik som kräver att man klickar in sig på nyheten för att förstå, alternativt få in så många spektakulära ord som möjligt i rubriken.
4. Fixa en spektakulär bild.
5. Sänd.

Lokalblaskor kan även försöka squeezea ut nyheter ur smågrejer på grund av torka.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-01-16 kl. 22:06.
Citera
2017-01-16, 22:21
Medlem
Jag läste boken. Alltså hon måste ha fått ganska stor hjälp av en förlagsredaktör, som totat ihop den lakoniska texten. Den är trivial, men ungefär så trivialt blir det väl om man ska beskriva ett skeende. Det är ändå lite så där bortförklaring över det, som om förlagsredaktören läst protokollen och utgått från förhören och så fyllt på med lite frågor till vederbörande (hur kände du då? vad tänkte du då?). Det som inte framgår är när det framgick att MT var läkare, vad han hette egentligen och det är ändå ganska väsentligt. Inte heller vad de diskuterade gången före och timmarna före bortförandet. Hon berättar ingående om sina eskorterfarenheter och allt är förstås rosenrött!
Citera
2017-01-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

Tror du ??
Det tror inte jag.
Är ett bolag som äger fastigheten. Bolaget har stora skatteskulder, vem tror du får pengar först ?
Citera
2017-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag läste boken. Alltså hon måste ha fått ganska stor hjälp av en förlagsredaktör, som totat ihop den lakoniska texten. Den är trivial, men ungefär så trivialt blir det väl om man ska beskriva ett skeende. Det är ändå lite så där bortförklaring över det, som om förlagsredaktören läst protokollen och utgått från förhören och så fyllt på med lite frågor till vederbörande (hur kände du då? vad tänkte du då?). Det som inte framgår är när det framgick att MT var läkare, vad han hette egentligen och det är ändå ganska väsentligt. Inte heller vad de diskuterade gången före och timmarna före bortförandet. Hon berättar ingående om sina eskorterfarenheter och allt är förstås rosenrött!

Egentligen är det häpnadsväckande varför inte varje kvinna sysslar med eskorterandet med tanke på hur lukrativt, lätt, intressant, riskfritt och spännande det är. Vilka spännande människor man möter och vilka ENORMA villor på olika lyxområden man vaknar upp i.

Nämner hon några nackdelar överhuvudtaget?

Förutom då att man ibland kan bli inlåst i en bunker för en vecka eller så..
Citera
2017-01-16, 22:42
Medlem
Citat:

Fast du har ju ingen aning om vad som har hänt i ex. en lägenhet lite längre tillbaka när du köper den.

Någon kanske har slagits ihjäl? Det kommer inte att stå i annonsen..

Om man inte tror på övernaturliga saker är det ingen fara med gården. Läkaren och hans offer kommer inte att spöka där på småtimmarna..

Sen vet jag inte heller om jag skulle vilja köpa gården bara därför att den ligger lite off plus att jag inte känner att jag skulle vilja ha ett "källarförråd" med tredubbla dörrar och elektriska lås.. ;-)
Citera
2017-01-16, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Hon berättar ingående om sina eskorterfarenheter och allt är förstås rosenrött!

Då måste människan vara emotionellt störd på ett eller flera sätt som kan utsätta sig för liknande förnedring att sälja sin fitta för pengar och ändå anse att det är rosenrött.

Vad har hon för självbild? Hur var hennes uppväxt? Eftersom läkaren inte trodde någon skulle sakna henne, kan ju inte kontakten med familjen vara så tight och hon kan ju inte heller ha något vidare umgänge.
Citera
2017-01-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Egentligen är det häpnadsväckande varför inte varje kvinna sysslar med eskorterandet med tanke på hur lukrativt, lätt, intressant, riskfritt och spännande det är. Vilka spännande människor man möter och vilka ENORMA villor på olika lyxområden man vaknar upp i.

Nämner hon några nackdelar överhuvudtaget?

Förutom då att man ibland kan bli inlåst i en bunker för en vecka eller så..
1. Alla kvinnor har inte direkt utseende som krävs för att kunna jobba som det. Tror du på fullt allvar att någon som är ful ellr fet, eller för den delen nån vanlig svensson average looking person skulle få betalt av rika människor som bor i stora villor?
2. Det är förenat med rätt stora risker, exempel på det hittar du t.ex i den här tråden.
3. Det är inte socialt accepterat, ALLS.
4. Det är bara under en begränsad period i livet du har ett tillräckligt attraktivt utseende för att kunna ha denna sysselsättning, vad fan ska man göra sen, när man har jobbat svart i x antal år och inte har någon pension insamlad ö.h.t.
5. Du måste spänna på en massa människor som du inte är attraherad av what so ever, även om hyfsat många kvinnor är beredda att ligga med nån som är ful som stryk så länge denne har status, kändiskap, eller pengar så är det långt ifrån alla som resonerar så.

Ser för övrigt att flashbacks konspirationsteoretiker levererar även i den här tråden. Allt ifrån att kvinnan skulle ha varit en man tidigare i livet, till att kidnappningen skulle vara fejkad.
Citat:
Ursprungligen postat av Marc044
Tror du ??
Det tror inte jag.
Är ett bolag som äger fastigheten. Bolaget har stora skatteskulder, vem tror du får pengar först ?
Läkaren påstod att det var det han skulle använda pengarna till, men det kanske är b.s.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-01-16 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in