2017-01-29, 23:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Snart blir hon modell för H&M eller Lindex.

Misstänker att det var grundtanken med att ta modellbilder för DN och veckorevyn.
Den traditionella brottsofferbilden är typ tagen med ryggen till i eller ur fokus eller i motljus.

Ett par exempel.

http://www.upplands-bro.se/images/20.../Vald_bild.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-Q1zrB7uFCg...i%2Bsommar.jpg
http://www.brottsofferjouren.se/uplo...ildaugusti.jpg
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-01-29 kl. 23:45.
Citera
2017-01-29, 23:41
Medlem
JonasFBs avatar
Om jag förstått rätt så hävdar hon själv att hon har en polisvän, en juristvän "på väg att bli advokat" och ytterligare en advokatvän. Samt andra personer med höga positioner.

En inte alldeles orimlig tanke (dvs, ren spekulation) skulle ju kunna vara att några av dessa herrar (?) haft ett finger med i spelet. Deras tel.nummer kanske fanns i hennes telefon, t.ex. Vem vet.

Den kan finnas andra förklaringar än damens k-tillhörighet som kan få "skranket" att verka för "hemligstämplingar".

Ta nu inte detta som ett sant påstående utan endast som en alternativ möjlighet.
Citera
2017-01-29, 23:45
Medlem
[quote=Adeless|5975535[/QUOTE]
(FB) Läkaren Martin Trenneborg dömd till fängelse - höll kvinna fången i bunker

Martin då.

Förövaren som pysslat sin egen gjutna betongbunker i massor med år? På ett ensligt valt lantställe, mitt i skogen, utan grannar? Noga utvalt.

Vad tänker ni kring honom?
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tror att det är vad hon vill. Hon vill bli känd men inte i sitt riktiga namn. Hon vill gifta sig rikt med en jurist/läkare eller liknande yrke, gå på salong, spa, Sturecompagniet, dricka champagne, handla dyra kläder/väskor, bo i ett flott hus eller herrgård och leva i lyx på andras bekostnad, så kan hon ha bokskrivandet eller möjligtvis en blogg som lite extra cash. Snart blir hon modell för H&M eller Lindex.

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Misstänker att det var grundtanken med att ta modellbilder för DN och veckorevyn.
Den traditionella brottsofferbilden är typ tagen med ryggen till i eller ur fokus eller i motljus.

Hon kanske blir "upptäkt" nu?
Ford-modells? Top-modells? Paradis Hotell? På-spåret? Malou??
Isabell will sell!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Ja, eller hur?
Citera
2017-01-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Om jag förstått rätt så hävdar hon själv att hon har en polisvän, en juristvän "på väg att bli advokat" och ytterligare en advokatvän. Samt andra personer med höga positioner.

En inte alldeles orimlig tanke (dvs, ren spekulation) skulle ju kunna vara att några av dessa herrar (?) haft ett finger med i spelet. Deras tel.nummer kanske fanns i hennes telefon, t.ex. Vem vet.

Den kan finnas andra förklaringar än damens k-tillhörighet som kan få "skranket" att verka för "hemligstämplingar".

Ta nu inte detta som ett sant påstående utan endast som en alternativ möjlighet.

Sådant har vi sett förr, tex Geijer.
Citera
2017-01-29, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
(FB) Läkaren Martin Trenneborg dömd till fängelse - höll kvinna fången i bunker

Martin då.

Förövaren som pysslat sin egen gjutna betongbunker i massor med år? På ett ensligt valt lantställe, mitt i skogen, utan grannar? Noga utvalt.

Vad tänker ni kring honom?

Han intresserar mig inte ett dugg faktiskt, allt är redan offentliggjort vad gäller honom, men Isabel däremot, där kvarstår alla frågetecken.
Citera
2017-01-29, 23:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Han intresserar mig inte ett dugg faktiskt, allt är redan offentliggjort vad gäller honom, men Isabel däremot, där kvarstår alla frågetecken.

Håller med! Dessutom exponerar han sig inte i TV-sofforna och tidningarna just nu.

Det finns ett antal hundar begravda i detta case och det gäller inte GM.
Citera
2017-01-29, 23:59
Medlem
Citat:

Det är Martin som kommer att åstadkomma skada när han släpps ut.

Att du har en förkärlek att kränka brottsoffer. Förvånar mig inte.

Det är snarast högst förväntat.
Citera
2017-01-30, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med! Dessutom exponerar han sig inte i TV-sofforna och tidningarna just nu.

Det finns ett antal hundar begravda i detta case och det gäller inte GM.

Man får en känsla av att ingen som träffat eller känner henne vågar säga någon negativt om henne.

Finns det hållhake tro, är pappan högt uppsatt inom polisväsendet eller Säpo alternativt politiker?
Citera
2017-01-30, 00:07
Bannlyst
Citat:
Exakt. Det pågår en pseudovetenskaplig diskussion här minst sagt.

Vi har en som är konstaterad med psykisk störning och en som inte har någon. Det förstnämnde är dömd till fängelse med indragen läkarlegitimation. Den andra ett brottsoffer.

Hur svårt kan det vara att fatta?

Du som tar hennes parti ideligen och agerar hennes försvarare, känner du Isabel personligen? Förut var det någon som bestämt hävdade att hen sett hennes födelseattest och det kommer hela tiden in nya personer som försvarar henne på ett ganska märkbart sätt. Ni har ju inga bevis på något ni säger fast ni kräver det av andra.

Hur vet du att hon är en kvinna?
Citera
2017-01-30, 00:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Det är Martin som kommer att åstadkomma skada när han släpps ut.

Att du har en förkärlek att kränka brottsoffer. Förvånar mig inte.

Det är snarast högst förväntat.

Som tidigare skribenter har hävdat är jag pseudovetenskaplig i mina metoder och drar det här ur röven, men vafan. Det är på internet och skall tas med en nypa salt. Klart att man får spekulera även om man inte har en doktorshatt.

Hade han haft sadism som huvudsaklig drivkraft hade man förmodligen hittat ett halvdussin nedgrävda kroppar på hans gård. Man har garanterat finkammat platsen med likhundar.

Martin har tagit skada psykologiskt av att tjejer har övergivit honom förmodligen har hans mor gjort det i ett känsligt skede av hans liv, han vill bli älskad ovillkorligen och om han inte kan få det så vill han se till att det är någon som inte kan lämna honom.

Han är garanterat störd och har mommy issues, han är säkert farlig för andra tjejer han skulle kunna försätta i en behovssituation men jag skulle inte klassa honom som första klassens samhällsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in