Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Vad du svamlar, TA och TH har kämpat frenetiskt för att få tillbaka sina legitimationer men tyvärr förgäves, här ett citat från wikipedia.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet
Annars finns det hur mycket artiklar som helst om just det fallet och dessutom en tråd i kriminalhistoria för den som är intresserad.
Tack!
Jag höll just på att sammanställa mina underlag ang detta - du hjälpte mig med snygga citat!
Om man känner till da Costa-fallet och vet att rätten frikände Th.mas och Te.et från mord men fällde dem för griftefridsbrottet att ha styckat kroppen i och med rättens formulering - och vet att de inte kunde överklaga denna friande dom eller formulering - är det hemskt det som skett. Dessa två läkare hamnade i rättsväsendets störtsta rävsax! Friade och fällda samtidigt!
De har med anhörigas hjälp försökt komma ut detta men inte lyckats.
Vad det gäller Troilius jobbar han redan idag med de arbetsuppgifter men som"assisterande Plastikkirurg" i Paris - hans svenska leg skulle bara underlätta för honom - bristen på leg idag hindrar inte honom så mycket, han sysslar med samma saker som tidigare.
När GM Martin kommer ut om åtta år(minus villkorligt) tror jag inte läkaryrket står honom till buds. TA oc TH satt aldrig inne, Troilleus fick 3,5 år. MT har fått mångdubbelt mer för ett mycket grovt brott - att han skulle få tillbaka "allmänhetens förtroende" och sin legitimation håller jag för osannolikt.