2017-01-14, 17:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Troligen har hon klippt av de flesta som kände henne som liten och skaffat sig nytt umgänge i samband med könsbytet. Kanske några få vet om allt detta men det är då folk hon kan lita på och som inte skulle berätta något.

Vilket könsbyte? Jag har hennes födelseattest så du har en sjuk spridning av falska uppgifter.Sluta sprid sån här dynga.
Citera
2017-01-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag är väldigt benägen att hålla med.

Bortsett från de egenskaper som redan nämnts tidigare i tråden, så tycker jag att "hon" har ett avslöjande transgenderdrag när man tittar noga på området just mellan näsa och överläpp. Kvinnor har generellt kortare avstånd mellan överläpp och näsa, plus att kvinnors hud är tunnare. När "Isabel" pratar ser detta område mer manligt ut, visserligen skägglöst och plastikopererat, men likväl manligare och mer tjockhudat än hos kvinnor.

Kanske därför det inte är helt lätt för folk i "hennes" förflutna att känna igen henne. Om det finns en sanning i boken att hon var på långresa i Australien som 21-åring, så började kanske starten på transgenderprocessen någonstans i det tidsspannet. Och att hon gjort ett formellt namnbyte till ett kvinnonamn. När "hon" därefter försörjt sig som eskort, så har hon kanske klippt en del av sina gamla kontakter så att endast en mindre krets av närstående fortfarande haft kontakt med henne.

Jag är medveten om att jag kanske är helt fel ute, och jag kommer nog i så fall att tvivla på min intuition när det gäller kvinnors utseende för all framtid Men ändå, i mina ögon ser hon ut som en transgender, en väldigt lyckad sådan.

Från Göteborgstrakten och Uddevalla som varit uppe innan låter troligt.
Senast redigerad av buttertoad 2017-01-14 kl. 17:41.
Citera
2017-01-14, 17:22
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag är väldigt benägen att hålla med.

Bortsett från de egenskaper som redan nämnts tidigare i tråden, så tycker jag att "hon" har ett avslöjande transgenderdrag när man tittar noga på området just mellan näsa och överläpp. Kvinnor har generellt kortare avstånd mellan överläpp och näsa, plus att kvinnors hud är tunnare. När "Isabel" pratar ser detta område mer manligt ut, visserligen skägglöst och plastikopererat, men likväl manligare och mer tjockhudat än hos kvinnor.

Kanske därför det inte är helt lätt för folk i "hennes" förflutna att känna igen henne. Om det finns en sanning i boken att hon var på långresa i Australien som 21-åring, så började kanske starten på transgenderprocessen någonstans i det tidsspannet. Och att hon gjort ett formellt namnbyte till ett kvinnonamn. När "hon" därefter försörjt sig som eskort, så har hon kanske klippt en del av sina gamla kontakter så att endast en mindre krets av närstående fortfarande haft kontakt med henne.

Jag är medveten om att jag kanske är helt fel ute, och jag kommer nog i så fall att tvivla på min intuition när det gäller kvinnors utseende för all framtid Men ändå, i mina ögon ser hon ut som en transgender, en väldigt lyckad sådan.

Ja, hon var extraordinärt vacker, på det sätt som plastikopererade mansfödda kan vara, men vad vet man? Tycker att Skavlan spårat ur när de tar med någon för "lyst". Intervjun tillförde egentligen bara en sak, och det var ett ansikte. Meningsfullt med hemlig identitet nu? Förr eller senare ryker den nu. Hyena-tv när den är som värst.
Senast redigerad av IQ130 2017-01-14 kl. 17:26.
Citera
2017-01-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon skulle överfalla han. Hon försökte attackera han med två spikar. Han ville att hon skulle skjuta han.

Hon insåg att hon inte kunde övermanna han.

Hon visst inte vart hon befann sig.

En norrländska?

Jag försökte också titta extra noggrant på hennes hals. Vet ej om jag är påverkad av FB, men jag inbillar mig ett bortopererad (och nerfilad) adamsäpple..

Norrländksa??!! NEJ, pekar på att hon är en viss sorts typ av människor som inte kan lära sig svenska ordentligt! Låg intelligens kanske...
Citera
2017-01-14, 17:26
Medlem
Fnissturkens avatar
Gällande offret:

* Vi vet att MT hade en fetish för sk shemales (se fup)

* Hon ville ha "kosttillskott" i bunkern. (se boken)

Kan kosttillskott vara hormoner?

Kan någon kolla fup om preventivmedel ens berörs i fup? Det finns ju redogjort i fup för alla läkemedel som MT bunkrat (hehe) upp och försett henne med. Rimligen så finns även p-piller med där eftersom han avsåg att ha oskyddade samlag.

Jag har dock för mig att det i fup även sägs att han skulle ha sagt till henne att om hon blir gravid så kan han förlösa barnet i bunkern. Det skulle i så fall tala starkt för att hon inte är TS eller i vart fall att MT inte kände till det.
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilket könsbyte? Jag har hennes födelseattest så du har en sjuk spridning av falska uppgifter.Sluta sprid sån här dynga.
Jag tvivlar starkt på att du har det, du kan inte ha egna barn för övrigt...
Senast redigerad av Fnissturken 2017-01-14 kl. 17:32.
Citera
2017-01-14, 17:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Känner du henne? Intressant i så fall.

Hur som helst. Gällande könsbyte så är det inga konstigheter numera. Görs det i tid så märks det knappt. Och man kan leva som vanligt som man vill. Säger inte att hon har gjort det, men det är inte särskilt kontroversiellt eller att gå i taket för.

Faktiskt så har jag hört dom är överrepresenterade i saker som tex prostitution. Mycket handlar om att dom har en splittrad personlighet och dåligt självförtroende som leder in på det som "dövas" genom handlandet.
Citera
2017-01-14, 17:35
Medlem
IQ130s avatar
När ska gubb-tv börja förstå att släpper man ut någon i rutan, så blir den personen genomlyst i slaskforum. Det är inte som förr… spontana intrycket var för min del annars "snygg som Stordal*en", men när hon pratade var det märkligt att höra alla "han". Nu är det ju ett brottsoffer som väljer att träda fram, till skillnad från andra som är döda. Känns som att eskortvärlden fick sig lite reklam i Skavlan...
Citera
2017-01-14, 17:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Känner du henne? Intressant i så fall.

Hur som helst. Gällande könsbyte så är det inga konstigheter numera. Görs det i tid så märks det knappt. Och man kan leva som vanligt som man vill. Säger inte att hon har gjort det, men det är inte särskilt kontroversiellt eller att gå i taket för.

Faktiskt så har jag hört dom är överrepresenterade i saker som tex prostitution. Mycket handlar om att dom har en splittrad personlighet och dåligt självförtroende som leder in på det som "dövas" genom handlandet.

Vanliga tonårskillar och unga män är väl de som prostituerar sig mest?

Nu är jag osäker på om BO i fallet är transsexuell och vad för betydelse det har om så vore fallet.
Transsexuella är dock ofta "trasiga" och många gånger löser väl inte könsbytet de problem de hoppas ska lösas. Det är långt ifrån "inga konstigheter" i denna del av världen, inte sagt för att låta chauvinistisk utan för att "it is" . De begår oftare självmord jämfört med övriga. En del ångrar sin operation, eller väljer att då och då leva med sin ursprungliga könsidentidtet. Alexis Arquette slutade väl med sina hormoner och levde som man sista tiden (men det kanske berodde på komplikationer av AIDS? Om han valde bort all icke livsnödvändig medicinering).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-14 kl. 17:40.
Citera
2017-01-14, 17:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
När ska gubb-tv börja förstå att släpper man ut någon i rutan, så blir den personen genomlyst i slaskforum. Det är inte som förr… spontana intrycket var för min del annars "snygg som Stordal*en", men när hon pratade var det märkligt att höra alla "han". Nu är det ju ett brottsoffer som väljer att träda fram, till skillnad från andra som är döda. Känns som att eskortvärlden fick sig lite reklam i Skavlan...

Hon känns inte igen eftersom det är såpass kamouflerat. Inte hennes hår inte hennes ögonfärg, och vem vet om dom inte sminkat och lagt på en annan näsa också. Det är ju liksom en konst i dag att göra om människor och det syns inte i TV. Det är liksom en självklarhet att hon inte kom till Skavlan och såg ut som hon egentligen gör.
Citera
2017-01-14, 17:40
Medlem
exoticspices avatar
Hon sa att hon är rädd för den dagen han blir släppt från fängelset. Kan iofs förstå det, men vad är hon egentligen rädd för? Är det för att han kommer att söka upp henne och hämnas på något sätt för att hon fick honom inlåst i 10 år?
Citera
2017-01-14, 17:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon sa att hon är rädd för den dagen han blir släppt från fängelset. Kan iofs förstå det, men vad är hon egentligen rädd för? Är det för att han kommer att söka upp henne och hämnas på något sätt för att hon fick honom inlåst i 10 år?

Ja, vad för fixering kan inte en sådan typ ha...
Citera
2017-01-14, 17:46
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Hon känns inte igen eftersom det är såpass kamouflerat. Inte hennes hår inte hennes ögonfärg, och vem vet om dom inte sminkat och lagt på en annan näsa också. Det är ju liksom en konst i dag att göra om människor och det syns inte i TV. Det är liksom en självklarhet att hon inte kom till Skavlan och såg ut som hon egentligen gör.

Hm… oj, det tänkte jag inte på. Du kan absolut ha rätt i att hon blivit sminkad till oigenkännlighet. Kanske därför hon också satt ned, för att man inte ska se hur hon rör sig… Å andra sidan, varför gör man det så svårt för sig? Varför inte blurra till allt då, även rösten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in