2017-02-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
En bild på Isabel från 2012 som blondin.

http://bayimg.com/JAiHkAaGM

Hon såg lika bra ut då som nu.

Att byta hårfärg ibland, är väl inte märkligt. Eller?
Citera
2017-02-11, 08:45
"Ok, varför tror du isf att han byggde bunkern? Om han frivilligt skulle få folk dit?
Du skriver samtidigt i punkt 4 att han fick ångest för vad han tänkt göra och för att ha låst in henne, hur stämmer det med att hon frivilligt var där?
Om det nu skulle va så att han skämdes för sina behov och sin snopp, så har ju detta ändå framkommit så varför skulle han fortsätta erkänna en kidnappning då?"

Kan det vara så att han gick igång på just härskandet, kontrollen över att ha sin "flickvän" (läs sexpartner) inlåst och sätta på hen när han ville. Det skulle stämma väl överens om just tron på sig själv som den som vet bäst, kan mest, gör mest osv...

Ångesten har ju inte bara att göra med att just hen blev inlåst utan mer om allt han planerat, han har ju själv sagt att han var tvungen att hugga ner ett träd för att inte hänga sig i det. Klart som fan han fick ångest då och då av vad han gjorde. Annars är han ju helt klart en psykopat. Eller tungt medicinerad. Men det motsäger de utsagor från f d chefer och patienter som tvärtom tyckte att han gjorde ett bra jobb, gav ett samlat intryck, professionellt beteendet så att säga.

Teorin jag försöker få fram här är alltså summa summarum att Martin dels hade en sida som var högt tänkande om sig själv och skydda inga medel att förverkliga sina fantasier/sexuella behov/kontrollbehov och i hans logiska värld så gick det att räkna ut allt från att bygga bunker, till att söka fram "rätt person" som matchade hans behov.
Dels hade han en sida som levde och verkade i den verkliga världen.

Det var den sista sidan som vaknade upp och tog på sig allt när bubblan sprack och hen på polisstationen fabricerade sin historia FÖR ATT SKYDDA SIG SJÄLV OCH EV HALLICK/AR.
Citera
2017-02-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
"Ok, varför tror du isf att han byggde bunkern? Om han frivilligt skulle få folk dit?
Du skriver samtidigt i punkt 4 att han fick ångest för vad han tänkt göra och för att ha låst in henne, hur stämmer det med att hon frivilligt var där?
Om det nu skulle va så att han skämdes för sina behov och sin snopp, så har ju detta ändå framkommit så varför skulle han fortsätta erkänna en kidnappning då?"

Kan det vara så att han gick igång på just härskandet, kontrollen över att ha sin "flickvän" (läs sexpartner) inlåst och sätta på hen när han ville. Det skulle stämma väl överens om just tron på sig själv som den som vet bäst, kan mest, gör mest osv...

Ångesten har ju inte bara att göra med att just hen blev inlåst utan mer om allt han planerat, han har ju själv sagt att han var tvungen att hugga ner ett träd för att inte hänga sig i det. Klart som fan han fick ångest då och då av vad han gjorde. Annars är han ju helt klart en psykopat. Eller tungt medicinerad. Men det motsäger de utsagor från f d chefer och patienter som tvärtom tyckte att han gjorde ett bra jobb, gav ett samlat intryck, professionellt beteendet så att säga.

Teorin jag försöker få fram här är alltså summa summarum att Martin dels hade en sida som var högt tänkande om sig själv och skydda inga medel att förverkliga sina fantasier/sexuella behov/kontrollbehov och i hans logiska värld så gick det att räkna ut allt från att bygga bunker, till att söka fram "rätt person" som matchade hans behov.
Dels hade han en sida som levde och verkade i den verkliga världen.

Det var den sista sidan som vaknade upp och tog på sig allt när bubblan sprack och hen på polisstationen fabricerade sin historia FÖR ATT SKYDDA SIG SJÄLV OCH EV HALLICK/AR.

Hans idé om att köpa en flickvän som förvaras i bunker och avvikande tvångsmässiga (?) sexuella preferens i kombination med krävande yrke, tycker jag ger Aspergervibbar. Svårt att etablera normala relationer och rubbad sexualiet är inte ovanligt i aspergergruppen.
Citera
2017-02-13, 10:23
Tragiskt är det i vilket fall som helst...
jag menar eg skulle i en normal värld både MT & IE varit ett fullt fungerande par i den bemärkelsen att de träffats på en vanlig dejtingssida och på riktigt fattat tycke för varann...
istället hände det som hände och jag tycker lika synd om båda två
som inte lyckas få bukt med sina bekräftelsebehov så att de kan fungera normalt i vårt samhälle
må detta va det som fick de båda att tänka till och göra vad som behövs (terapi & medicin förmodligen) för att dämpa sin ångest och "gå vidare"/"vända blad"
Citera
2017-02-15, 16:23
Medlem
karlsoons avatar
Det här fallet påminner lite om filmen "Bind mig, Älska mig"

http://www.imdb.com/title/tt0101026/

Huvudrollsinnehavaren är väldigt lik vår käre läkare.
Kan han ha fått inspiration här måntro?
Citera
2017-02-15, 19:54
Medlem
Enligt boken Isabel skrivit hade hon en hund. En toypudel vid namn Nellie. Tydligen blev hunden aggressiv och litade inte längre på folk. Det står också att hunden nu inte längre lever och man får intrycket att det beror lite på den aggressiva sidan men också en olycka.

Så frågan är vad som hände. Bet hunden någon eller vad?
Citera
2017-02-18, 14:45
Medlem
Ok. Då har man läst det mesta i denna tråden. Jag har även läst Isabels bok. Mycket intressant fall måste jag säga. Några detaljer som jag tänker på.

1 Hennes identitet: Det är inte viktigt för mig att veta vad hon heter. Det spelar egentligen ingen roll alls. Det viktigaste är att Martin åkte fast.

2 Den censurerade Fupen: Jag förstår inte varför de censurerat sådant som ändå har kommit ut efter rättegången. Som det att hon hade en hund. Varför censurera sådant.

Enda anledningen jag kan finna är att någon på tingsrätten inte ville att vi på Flashback skulle ha några fakta om kvinnan. Det har ju hänt tidigare att uppgifter om andra brottsmål kommit ut via Flashback och det finns kanske folk som inte gillar det.

Ett exempel var när Fupen om Skelettkvinnan kom ut. Några "duktiga" flashbackare hackade hennes mail med hjälp av uppgifter från Fupen. Tingsrätten och andra kommer i håg sådant och ser förmodligen till att det inte händer igen.

Polisen och tingsrätten har nog bra koll på vad som sprids här. Vem som helst kan skapa konto här. Som sagt även poliser. Isabel kan också kanske vara här, det vet vi inget om.

3: Isabels medverkan i media: Jag tror inte hon är en "mediahora" eller vad man kallar det för. Den troliga anledningen till att hon berättar om allt handlar förmodligen om enkel psykologi. Hon kan inte släppa det hela utan måste gå i genom händelserna för att bli "frisk". Hennes föräldrar kan till och med bett henne att gå i genom det.

4: Isabell Transa?: Seriöst Wtf börjar folk skriva om sådant. Även om hon var transa spelar det ingen roll alls.
Citera
2017-02-18, 14:49
Medlem
Hon vill tjäna enkla pengar på boken eller sälja sig svårare är det inte. Hon har inte ens skrivit själv men det förväntade man ju sig inte heller av en prostituerad...
Citera
2017-02-18, 15:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Ok. Då har man läst det mesta i denna tråden. Jag har även läst Isabels bok. Mycket intressant fall måste jag säga. Några detaljer som jag tänker på.

1 Hennes identitet: Det är inte viktigt för mig att veta vad hon heter. Det spelar egentligen ingen roll alls. Det viktigaste är att Martin åkte fast.

2 Den censurerade Fupen: Jag förstår inte varför de censurerat sådant som ändå har kommit ut efter rättegången. Som det att hon hade en hund. Varför censurera sådant.

Enda anledningen jag kan finna är att någon på tingsrätten inte ville att vi på Flashback skulle ha några fakta om kvinnan. Det har ju hänt tidigare att uppgifter om andra brottsmål kommit ut via Flashback och det finns kanske folk som inte gillar det.

Ett exempel var när Fupen om Skelettkvinnan kom ut. Några "duktiga" flashbackare hackade hennes mail med hjälp av uppgifter från Fupen. Tingsrätten och andra kommer i håg sådant och ser förmodligen till att det inte händer igen.

Polisen och tingsrätten har nog bra koll på vad som sprids här. Vem som helst kan skapa konto här. Som sagt även poliser. Isabel kan också kanske vara här, det vet vi inget om.

3: Isabels medverkan i media: Jag tror inte hon är en "mediahora" eller vad man kallar det för. Den troliga anledningen till att hon berättar om allt handlar förmodligen om enkel psykologi. Hon kan inte släppa det hela utan måste gå i genom händelserna för att bli "frisk". Hennes föräldrar kan till och med bett henne att gå i genom det.

4: Isabell Transa?: Seriöst Wtf börjar folk skriva om sådant. Även om hon var transa spelar det ingen roll alls.

(det fetade)

Det går faktiskt att komma med vissa invändningar mot din teori, för det första så kan det inte sägas vara sunt och normalt och "friskt" att medvetet välja att bli eskort, någon form av störning måste nog ändå ligga bakom ett sånt beslut? Bunkerkvinnan har väl inget missbruk i bagaget heller eller elaka hallickar som tidigare tvingat henne att gnoa? Varför väljer en ung frisk stark kvinna att börja sälja sig som eskort med allt vad det innebär när hon har så många andra mer sunda valmöjligheter?

Och om hon verkligen inte kan släppa det hela utan måste gå igenom händelserna i detalj gång på gång så finns det faktiskt terapi med psykoterapeuter eller psykologer där kan folk sitta och älta till döddagar. Det känns fullständigt orimligt att mediautviken ska kunna ersätta professionell terapi, teorin om ett narcissistiskt behov att synas och bli uppmärksammad är mera troligt här.

Om vi sammanfattar fallet i stort, Trenneborg kommer ju att komma ut till slut och det är väl mer eller mindre omöjligt för honom att återuppta sin läkarkarriär? Som jag har förstått så var han väldigt duktig, när Trenneborg har suttit av sin tid i finkan så har han faktiskt sonat sitt brott och borde åtminstone kunna arbeta inom sjukvården på nåt sätt? Annars är hans långa kostsamma utbildning helt bortkastad.
Citera
2017-02-18, 16:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)

Det går faktiskt att komma med vissa invändningar mot din teori, för det första så kan det inte sägas vara sunt och normalt och "friskt" att medvetet välja att bli eskort, någon form av störning måste nog ändå ligga bakom ett sånt beslut? Bunkerkvinnan har väl inget missbruk i bagaget heller eller elaka hallickar som tidigare tvingat henne att gnoa? Varför väljer en ung frisk stark kvinna att börja sälja sig som eskort med allt vad det innebär när hon har så många andra mer sunda valmöjligheter?

Och om hon verkligen inte kan släppa det hela utan måste gå igenom händelserna i detalj gång på gång så finns det faktiskt terapi med psykoterapeuter eller psykologer där kan folk sitta och älta till döddagar. Det känns fullständigt orimligt att mediautviken ska kunna ersätta professionell terapi, teorin om ett narcissistiskt behov att synas och bli uppmärksammad är mera troligt här.

Om vi sammanfattar fallet i stort, Trenneborg kommer ju att komma ut till slut och det är väl mer eller mindre omöjligt för honom att återuppta sin läkarkarriär? Som jag har förstått så var han väldigt duktig, när Trenneborg har suttit av sin tid i finkan så har han faktiskt sonat sitt brott och borde åtminstone kunna arbeta inom sjukvården på nåt sätt? Annars är hans långa kostsamma utbildning helt bortkastad.

Jo det är synd på hans utbildningskostnader och kunskap, men faktiskt för alla typer av anställningar inom sjukvården behöver man oftast idag inkomma med utdrag ur straffregistet. Det är åtminstone vad som anses önskvärt. Sedan kanske en och annan slinker in inom bristområden därför att alla blir så glada att någon överhuvudtaget tar jobbet. Men man har nog blivit mer kontrollerande sista åren.

Martins deslegitimation utesluter att han arbetar inom något legitimationsyrke - oavsett hans kunskap.
Man kan arbeta före AT som läkarvikarie utan legitimation - men detta får han inte heller göra.
Läkarauktoristion/leg inom Norden samkörs numera - han kan inte få ex en norsk legitimation när han blivit av med sin svenska.

Skulle inte tro att medicin och sjukvård är en möjlig väg för hans försörjning i framtiden. Men han var ju händig, kunde bygga. Entrepenadbyggnationer - garanterat ljudisolerade in/utbrottssäkra rum?
Citera
2017-02-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hon vill tjäna enkla pengar på boken eller sälja sig svårare är det inte. Hon har inte ens skrivit själv men det förväntade man ju sig inte heller av en prostituerad...

Det står då att bara hon är författare, men hon har med lite utdrag ur förhör inför rättegången samt att förlaget har skrivit texten i omslaget. Hon skriver i efterordet:

"Att skriva den här boken har naturligtvis också tjänat som terapi för mig, varit ett slags bearbetning. Att tänka igenom allt och få ner det på papper."
Citera
2017-02-20, 20:16
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Gällande offret:

* Vi vet att MT hade en fetish för sk shemales (se fup)

* Hon ville ha "kosttillskott" i bunkern. (se boken)

Kan kosttillskott vara hormoner?

Kan någon kolla fup om preventivmedel ens berörs i fup? Det finns ju redogjort i fup för alla läkemedel som MT bunkrat (hehe) upp och försett henne med. Rimligen så finns även p-piller med där eftersom han avsåg att ha oskyddade samlag.

Jag har dock för mig att det i fup även sägs att han skulle ha sagt till henne att om hon blir gravid så kan han förlösa barnet i bunkern. Det skulle i så fall tala starkt för att hon inte är TS eller i vart fall att MT inte kände till det.

Jag tvivlar starkt på att du har det, du kan inte ha egna barn för övrigt...

Vänta vänta lite nu.. Är horan trans??? Varför skulle hon vilja förstöra sig själv så mycket. Hon är ju grymt snygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in