• 1
  • 2
2015-09-20, 19:16
Medlem
Hej, har ett ganska jobbigt problem.

Jag har träffat en tjej 2 gånger, det gick väldigt fort från början, vi hade sex redan första gången vi träffas osv.
Nu sov hon hos mig till idag, men jag känner att jag inte riktigt kan se mig bli tillsammans med henne då jag inte tror jag kan utveckla dem känslorna för henne. Jag tycker om henne, hon är mysig, snäll och så, men det är inte mer än så.

Hon har sagt att hon börjar gilla mig mer och mer, och att hon är rädd för att bli sårad...
Det jobbigaste är att hon har skärt sig och sånt eftersom hon har varit deprimerad, så jag är jätterädd att hon ska göra sånt om jag dumpar henne..

Några tips, vad fan ska jag göra? Sjukt jobbig situation.
Citera
2015-09-20, 19:18
Medlem
loliravers avatar
Varför ska du bry dig om hur hon mår om du inte vill träffa henne mer?

Tror du hon bryr sig om hur du mår om hon säger nej om du vill filma när ni har sex?

"Hej! Jag vill inte träffa dig mer så försök att inte begå självmord"
Citera
2015-09-20, 19:22
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroem1894

Jag har träffat en tjej 2 gånger, det gick väldigt fort från början, vi hade sex redan första gången vi träffas osv.
Nu sov hon hos mig till idag, men jag känner att jag inte riktigt kan se mig bli tillsammans med henne då jag inte tror jag kan utveckla dem känslorna för henne. Jag tycker om henne, hon är mysig, snäll och så, men det är inte mer än så.

Hon har sagt att hon börjar gilla mig mer och mer, och att hon är rädd för att bli sårad...
Det jobbigaste är att hon har skärt sig och sånt eftersom hon har varit deprimerad, så jag är jätterädd att hon ska göra sånt om jag dumpar henne..

Ja det är en jobbig situation du har satt dig i. I längden är det inte bra att ge sig in i något som man inte vill och jag rekommenderar att du talar om för henne hur du känner, innan det går ännu längre.
Jag förstår dock att du är rädd för hennes skull, men det är bara du som kan avgöra hur du vill ha det.
Citera
2015-09-20, 19:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroem1894

Du berättar för henne att du tycker jättemycket om henne och att du vill henne väl - bryr dig - men att du känner mer för henne som vän än som käresta ..

Du kan inte ta ansvar för vad hon gör om du "dumpar" henne - du kan bara ta ansvar för hur du gör det.
Att fortsätta en relation för att man är rädd för att den andra skall skada sig själv är inte hållbart .. det enda som händer är att du snärjer in henne lögner som i slutändan kommer att såra henne ännu djupare eftersom hon då hinner få ännu starkare känslor för dig.
Citera
2015-09-20, 19:24
Medlem
Nordfeldts avatar
Säg att du behöver jobba mer på dig själv och ditt egna välmående och inte har utrymme för ett förhållande för närvarande, och att du tror att detsamma gäller henne. Skurna armar påvisar såklart en instabilitet men du kan ju inte ta något känslomässigt ansvar för det eller bli påtvingad en djupare oönskad relation, så länge som du beter dig vänligt mot henne åtminstone.
Citera
2015-09-20, 19:26
Medlem
säg det till henne. skönt att knulla men nu vill jag inte ses mer...
sedan låter du henne vara... dumt att låta tiden gå så hon börjar känna mer för dig
Citera
2015-09-20, 19:28
Medlem
Du träffar henne och pratar väldigt bra och fint om henne men att du inte är rätt person, behöver lösa dina problem själv först, att hon förtjänar bättre etc.
Citera
2015-09-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Du träffar henne och pratar väldigt bra och fint om henne men att du inte är rätt person, behöver lösa dina problem själv först, att hon förtjänar bättre etc.

Vetifan... känns som att det är bättre att bara vara rak och sedan gå vidare. Vill någon verkligen höra massa smörigt bullshit om "det är inte du, det är jag"? Sanningen är att det inte är någon, det bara är.
Citera
2015-09-20, 19:38
Medlem
Queen-Obscences avatar
Hellre att du är ärlig så fort som möjligt än att du får henne att tro att det kan bli något. Tyvärr var jag lite i samma situation med killen jag träffade senast och han sa verkligen inget som antydde på att han inte ville fortsätta våran relation utan avbröt den bara plötsligt.
Citera
2015-09-20, 19:38
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:

Det finns inget sätt att få detta gjort på som inte är jobbigt för dig.
Så det är bara att ta tjuren vid hornen och göra det.

Du behöver nog inte köra på med snack om "du förtjänar bättre" etc, om du inte ärligen känner att det är det som är problemet. Annars kommer hon se igenom det och tycka du kör med floskler för att du inte vågar säga som det är. Då kommer hon istället anta att du tycker hon är för jobbig eller ful, särskilt om hon är lagd åt det depressiva hållet.

Efter att du på ett så snällt sätt som möjligt förklarat att ni inte ska ses mer, försök så gott som möjligt sluta oroa dig.
Du har gjort allt du kunnat, hon kommer säker må lite skit men det är inte ditt ansvar. Du har inte gjort något fel, tvärtom, och vi har alla blivit dumpade några gånger i våra liv. Man kommer över det.

Om ett år kommer du se tillbaka på detta med lite perspektiv, känna att du lärde dig massor om dig själv, fick knulla lite på köpet, och överdrev hur mycket tjejen brydde sig i slutändan. Du är en upplevelse rikare, grattis!
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-09-20 kl. 19:45.
Citera
2015-09-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskotallrik
Vetifan... känns som att det är bättre att bara vara rak och sedan gå vidare. Vill någon verkligen höra massa smörigt bullshit om "det är inte du, det är jag"? Sanningen är att det inte är någon, det bara är.

Det är självklart att du skall kommunicera detta indirekt. Inte något smörande, utan ett fejk genuint självnedvärderande avslag som skall få henne att känna att du verkligen inte var så jäkla bra.
Citera
2015-09-20, 19:47
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
skall få henne att känna att du verkligen inte var så jäkla bra.

Är inte risken i så fall att hon tänker

"han var kass, och ville ändå inte vara med mig. Jag måste alltså hitta någon ännu kassare för att denne ska vilja vara med mig."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in